A nepřipadá Vám tam v članku jedna pasáž ze je psaná o tom že jen v málo případech smí nový operátor odmítnout ?
V čem vidíte problém?
Teda třeba obdobná situace kdy předpisy na ochranu spotřebitele umožnili některým lidem si z prodeje zboží udělat "půjčovnu".
Ne, neumožnily. Půjčovnu si z e-shopu udělali jenom lidé, kteří ten zákon porušovali.
A nepřipadá Vám tam v članku jedna pasáž ze je psaná o tom že jen v málo případech smí nový operátor odmítnout ?
Tohle nenastavuje podmínky kdy operátor by měl byt podřízení vůli zákazníka. Teda třeba obdobná situace kdy předpisy na ochranu spotřebitele umožnili některým lidem si z prodeje zboží udělat "půjčovnu".
Mobilní operátory jsem uváděl jako příklad, kde to dávno funguje. Jednak si vůbec nejsem jistý vaším výkladem, že bude ISP řešit vrácení HW předchozího operátora. U mobilních operátorů to tak nefunguje. A i kdyby tu povinnost měl, nikdo ho přece nenutí poskytovat tu službu za 200 Kč měsíčně a bez zřizovacího poplatku.
Kterou část konkrétně takhle lze vyložit?
Vlastnická práva na HW to neřeší nijak, protože se to hardwaru nijak netýká. Vlastnická práva na HW řeší smlouva s původním operátorem, která bude standardně vypovězena – akorát tu výpověď nemusí podávat zákazník, ale jeho jménem ji podá nový operátor.
U mobilních operátorů už to takhle nějakou dobu funguje. A nikdo nikdy neřešil, že by operátor musel zákazníkovi na vlastní náklady měnit mobilní telefon. Přestože často bývá součástí smlouvy i zařízení.
Stejnou službu nabízejí třeba banky (převod účtu jinam), ty to dělají na základě plné moci. Na základě plné moci to dělají i operátoři utilit.
Pokud se jedná o ten první odstavec co jsem napsal tak bohužel ten "budovatelský" kodex tak vyložit podle mě lze.
Protože z ochrany zákazníka, aby mu operátor nebránil v odchodu se dostáváme k tomu že operátor by měl vést zákazníka za ručičku na svůj účet. Vlastnická práva na HW to řeší jak? Nijak a pokud by to melo ideově naplňovat takový kotex tak na náklady nového operátora.