Vlákno názorů k článku Křesťané hledají cestu na Internet od krakeš - Díky, Míro, že jsi připoměl film Život Briana...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 6. 2007 12:20

    krakeš (neregistrovaný)
    Díky, Míro, že jsi připoměl film Život Briana - mám ho docela rád, i když je kapku rouhavý.

    Je tam totiž nádherná pasáž, kdy jeden židovský vzbouřenec deklamuje: "Co nám ti Římani dali dobrého? - teda kromě vodovodu, silnic, pošty..." (následuje výčet asi 20 dalších civilizačních vymožeností). Mutatis mutandis by to zde někteří mohlí říci také o křesťanství... :-)
  • 27. 6. 2007 12:30

    jozin (neregistrovaný)
    :-D

    To jako to krestanstvi, ktere pomohlo k rozkladu rimske risi, ktera tohle vsechno mela? A po jejimz rozpadu tohle vsechno slo do kopru?

    Nehodlam cirkvi upirat jakesi zasluhy, je pravda, ze v urcite dobe pusobila jako stabilizacni prvek, ale to je asi tak vsechno...
  • 27. 6. 2007 13:58

    Jaromir
    1) Jmenuji se Jaromír, ne Míra.

    2) Pokud umíš česky, piš česky a ne latinsky, já ti pak například nerozumím a můžu si myslet, že ze mě chceš dělat naschvál blbce a ty si jen honíš triko a myslíš si, jak nejsi dobrý. Naše řeč je myslím dost dobrá i na ty nejsložitější obraty, tak ji laskavě používej.
  • 28. 6. 2007 1:43

    anonymní
    Blbec bohužel jste, Jaromíre, to z vás nikdo dělat nemusí. Běžte se dovzdělat, a teprv pak diskutujte. Nebudete muset požadovat, aby se ostatní přizpůsobili vaší úrovni.
  • 28. 6. 2007 12:52

    Martin V (neregistrovaný)
    A tohle jsme slyšeli slovo boží?
    Machrovat latinsky umí každý, kdo si dá tu práci a najde si na netu pár citátů, tím se Vaše neblbost nedokáže :-)
  • 29. 6. 2007 21:25

    Joe Head (neregistrovaný)
    Om Namaste Ganapataye, Twameva Pratyaksam Kartasi
    Twameva Pratyaksam Hartasi, Sarvam Khalvisam Kayasi Nytjam
    Saksat Sri Adi Shakti Namo Namaha!!
  • 3. 7. 2007 18:37

    krakeš (neregistrovaný)
    1) dobře, tak tedy Jaromíre,

    2) latina má úžasné zkratky, kterými je možné vyjádřit to, co v češtině musíme vyjádřit Tvými "nejsložitějšími obraty". Mutatis mutandis znamená česky "pokud změníme to, co je potřeba změnit, aby byla výpověď platná i v nové situaci". Nebo, pokud Ti to je bližší jako člověku technicko-matematického zaměření: "pokud dosadíme do rovnice nové x a y tak, aby rovnice zase platila" :-)

    P.S. Mutatis mutandis jsem považoval za jeden z obratů, který se už celkem zažil i mimo prostředí latiníků, ale zřejmě tomu tak není, v tom případě se Ti omlouvám za neúmyslně vzbuzený dojem dělání blbce...

    k.
  • 3. 7. 2007 21:24

    Jaromir
    Omluvu beru.

    Uvedený pojem slyším prvně.

    Myslím, že člověk by se měl snažit mluvit česky a pokud možno jednoduše.

    Není problém mluvit složitě s použitím x cizích výrazů a jazyků.

    Sám se někdy musím krotit. Důležité je přece to, aby člověku "protějšek" pokud možno vždy rozuměl.

    Obecně si myslím, že člověk používající cizí řeči a výrazy tak většinou činí z důvodu toho aby byl zajímavý a případně trošku popíchl "oponenta". Čeština je totiž dost bohatý jazyk aby jsme se pomocí ní (až na výrazy přejaté) domluvili.

    Takže není nutné tady mluvit anglicky a latinsky, pokud to není nezbytně třeba, což tady není.

    Jinak můžeš mí říct, proč většina věřících zakončuje myšlenku nějakým citátem, mi to připadá, jako by jste byli trošku, promiň mi to slovo, omezení. Proč pořád "šaháte" do bible a nejlépe latinsky citujete. To nemáte dost vlastních zkušeností? Nebo jen musíte žít podle určitého klíče. Já to prostě nechápu. Můžeš mi to vysvětlit?
  • 5. 7. 2007 0:28

    Field (neregistrovaný)
    No, pročítal jsem si tvé příspěvky do diskuse milý Jaromíre a docela jsem se bavil... nejvíc, když jsi mluvil o toleranci, protože jsi ukázal, že o té víš zbla... ono urážet je tak jednoduché, že? a člověka tolik baví, že? je snadnější bořit než tvořit, že?

    věř nevěř, ale na víru bych tě obracet nikdy nechtěl, poněvadž základní postulát je: obrací Bůh, ne člověk... mě taky na víru neobrátil žádný člověk, bych se asi nenechal... ale to ty mi nikdy neuvěříš, že?

    no, jinak jsi úžasně směšný a komický ve své plytkosti, fanatické ne-toleranci a egoismu, jsi směšný a malý ve své pýše a neochotě vést diskusi, natož dialog a jen křičet a plivat po druhých s odlišným názorem...

    no, bavit se s tebou o křesťanství nebudu, promiň, jsi k smíchu, a přiznám se, nemám na tebe trpělivost: prokázal jsi s mírou dostatečnou, že víš o křesťanství houby a přebíráš pouze vulgární stokrát vyřčené a slyšené klišé, no ono taky přece: nemá smysl házet perly sviním...

    Užij si to!!!:-))))))))) Argumentačně ti zlomí vaz mírně poučený patnáctiletý křesťan... ale tobě zůstane jenom ten křik... užij si ho!!!:-)
  • 6. 7. 2007 8:31

    Martin V (neregistrovaný)
    A co jsi o sobě myslíš ty? Proč říkáš o někom, že ti je k smíchu?
    A jinak bych chtěl videt ty argumenty, nepotřebuji číst a studovat křesťanství, stačí se dívat a pozorovat jak se chovají. Pokud se nekdo podle mého názoru chová nevhodne, nemám potřebu studovat jeho vyznání, abych pochopil... ;-)
  • 6. 7. 2007 10:45

    Field (neregistrovaný)
    Je mi k smíchu, protože je směšný... Milý Jaromír má hotový názor, takový ztvrdlý beton, od kterého se odráží cokoliv... Když toto dělá nějaký věřící, nelíbí se mi to stejně!!! Ono je strašně jednoduché jenom poplivat druhé a křičet jak je vše na světě špatné...
    Z takových lidí jde na mne strach, z lidí, kteří se stále něčeho bojí... ti pak končí v otroctví pod různými pány...

    Potřebuješ číst a studovat, jinak budeš hloupý a hloupost je mi k smíchu...:-)))) Jestli soudíš jenom podle toho, co vidíš, tak je to hodně hodně omezené, tvůj obzor sahá jenom k tomu, na co si můžeš sáhnout, kritické myšlení pak prakticky neexistuje, cesta k fanatismu nějakého druhu jako stvořená...

    Podívej, nevadí mi, že někdo něco kritizuje, že má jiný názor... Vadí mi urážky, nadávky, nálepky, vědomá nevědomost...

    P.S.: Life of Brian je úžasnej film (dělali ho lidi, co hodně studovali a četli a přemýšleli...)
  • 6. 7. 2007 10:57

    Jaromir
    Jde o to, že abych poznal křesťany nepotřebuji znát křesťanství.

    Stačí mi je pozorovat. A z toho, jak se chovají bych rozhodně neřekl, že jsou tolerantní (militantní odnože).

    A tohle mi prostě stačí.

    Neříkám, že si časem nepřečtu bibli, před pár měsíci jsem si ji spolu s koránem koupil.

    Jde ale o to, že samotné chování křesťanů mi úplně stačí pro poznání jejich víry. Nepotřebuji jejich víru studovat a argumentovat s nimi, případně jim něco vyvracet...

    To je stejné, jak každý říká, že islám je nenásilné náboženství a z normálního pohledu se islamisti chovají občas jako pěkní násilnící.

    No prostě jednoduše řečeno, že neznám vaši nauku, je mi jedno. Jen vy si myslíte, že začnete kecat latinsky, citovat bibli a hned každého utaháte "na vařené nudli", na to vám ale kašlu.

    A jak jsem řekl, chci jen jediné, aby mě militantní formy jakéhokoliv náboženství nechaly být. Nepotřebuji být na každém rohu přesvědčován od křesťanů atd.

    Měj se
  • 6. 7. 2007 10:59

    Jaromir
    Hehe, tak jsi napsal to samé, co já :). LOL
    To celkem čumím, že máš na to stejný názor Martine, no zjevně asi nejsem jediný tvrdý exot, tvrdý jako beton od kterého se všechno odráží :). Ještě, že je nás víc, jinak by nás "šílence" asi zavřeli do blázince :D.
  • 6. 7. 2007 11:31

    Jaromir
    Naopak takoví tvrdí exoti jsou často vůdci :), nikoliv ovládaní...

    Ovce jsou ovládané. Člověk, který má svůj názor se ovládá hůř a to většině věřících právě vadí, že jsou i lidé, kteří jen slepě nenásledují jejich ideologii a chtějí hmatatelné důkazy.

    "
    Milý Jaromír má hotový názor, takový ztvrdlý beton, od kterého se odráží cokoliv... Když toto dělá nějaký věřící, nelíbí se mi to stejně!!!
    "
    Z mého pohledu, je každý věřící "tvrdý" jako já, asi se špatně díváš. Zkus věřícího o něčem přesvědčit a zjistíš, že to prostě nejde (občas si totiž s věřícími, o víře, povídám), protože si slepě "vytesali" do paměti vše, co přečetli o své víře a nesleví ani kousek. Argumenty je prostě nezajímají.

    Tak by se dala skoro charakterizovat jakákoliv víra, jako schopnot odolávat jakýmkoliv faktům a nebo argumentům.

    Kdybys věděl, kolik toho denně přečtu, tak by ses asi divil. Ono jakýkoliv názor potřebuje k svému utvoření spoustu informací. A s tím souvisí další věc. Všiml jsem si, že mé názory se časem měni (říkají mi to i ostatní). Ještě jsem si ale nevšiml, že by věřící po zjištění jakéhokoliv faktu změnil cokoliv ve svém myšlení a víře. Takže ty pravé zkamenělé betony jsou věřící, bych řekl, že absolutní většina věřících jsou nekritičtí "betoni".

    Jinak víš co je opravdu k smíchu, většina lidí se bojí smrti (bolesti). Své, či cizí. A proto se uchylují k náboženství, které jim dává určitou naději. Nehledají tedy smysl života, ideály, nebo něco podobného. Hledají pouze něco, co by jim zabránilo myslet na konec svého života a života svých blízkých, jako na prostý a jednoduchý konec. Tohle je to nejhorší. Myslím si, že by většině lidí pomohlo, kdyby si uvědomili, že konec je prostě konec, pak by nebylo třeba oněch "náhražek" či otupování prosté pravdy, že jsme tady jen dočasně. Horší je ale to, že této přirozené lidské slabosti zneužívá většina církví. Jak už jsem tady napsal, vadí mi faráři při pohřbu, ty plané a plytké sliby, které nebudou nikdy splněny, nebo při bohoslužbách, ano opravdu jsem byl né na jediné. To vše bych přenesl přes srdce, jak ale vidím, jak postávají "přesvědčovatelé" před nemocnicemi, a nabízejí svou "útěchu" oslabeným lidem, kteří prošli nemocemi a nebo ztrátou blízkých, tak mi věru není dobře.

    "hloupý a hloupost je mi k smíchu...:-))))"
    Tak to uzavřeme tím, že já se zasměju tobě. :) hahaha (i když mi do smíchu není). A ty se zase zasměješ, nebo si se spíš zasmál mě :).

    Jinak ono to je stejně jedno, a tohle je jen plýtvání mého a tvého času. Ty mě nepřesvědčís, já tebe taky ne a žádnou "ovci" tady nevidím. Takže bych raději čas využil k něčemu plodnějšímu, pokud dovolíš...

    Ahoj
  • 6. 7. 2007 14:09

    Field (neregistrovaný)
    Milý Jaromíre,

    ale já tě obracet na víru nehodlám... Jen se směji tvé antikřestanské obsesi (česky posedlosti:-)))... Reaguji smíchem na to, že hážeš věřící do jednoho pytle a urážíš je, a to je přece k smíchu!!! Svět není černobílý, kdo takto myslí, přijde mi prostě netolerantní a směšný...

    Jsem věřící katolík, který kovertoval v dospělosti; ateismu jsem za mnohé vděčný... Ateismus 19.století například pomohl křesťanské víře velmi mnoho, v mnohém ji oživil!!!

    Jestliže nauku víry neznáš a nestuduješ ji, pak je tvoje vyjádření o tom, že v centrum pozornosti náboženství je smrt, a tím pádem je to tedy opium lidstva, mlácení prázdné slámy... Jsi směšný a malý, když se vyjadřuješ o něčem, čemu nerozumíš...

    No a tvé slova o tom, že po životě nic není... Dokaž mi to! Stejně jak to nemůžeš dokázat ty mě, já to nemůžu dokázat tobě... zbývá nám oběma pouze víra...

    Nemám rád zjednodušené dělení na věřící a nevěřící, Paul Tillich, můj oblíbený protestantský teolog říká, že jsou lidé duchovně lhostejní a duchovně nelhostejní... Snad se alespoň shodneme v tom, že jsme oba ve stejné skupině:-))))
  • 6. 7. 2007 14:49

    Inkvizitor (neregistrovaný)

    "Ateismus 19.století například pomohl křesťanské víře velmi mnoho, v mnohém ji oživil!!!"

    V čem? Např. jeden významný biskup před lety prohlásil, že v Evropě křesťansví "umírá". (kupodivu)

    Co se smrti týká. Samozřejmě je na první slovo křesťanství o něčem jiném. Ale pokud pozorně posloucháte a umíte něco jako nadhled, tak zjistíte, že smrt (a bolest), je jedním z ústředních témat. Jens o všimněte, jak moc se mluví o smrti, bolesti, vykoupení, spáse duše... To vše se smrtí souvisí. Navíc s porovnáním s jinými náb. směry je smrt (a morálka) opravdu víc než vyzdvihována.

  • 6. 7. 2007 15:57

    Jaromir
    "
    No a tvé slova o tom, že po životě nic není... Dokaž mi to! Stejně jak to nemůžeš dokázat ty mě, já to nemůžu dokázat tobě... zbývá nám oběma pouze víra...
    "
    Ta zbývá jen tobě.
    Pro mě život končí tam, kde končí aktivita mozku, a to jde pomocí jednoduchých přístrojů zjistit. Je to pro mě postačující důkaz, že už daný člověk nežije. Pro tebe, to ale důkaz nebude, že...

    "
    Jestliže nauku víry neznáš a nestuduješ ji, pak je tvoje vyjádření o tom, že v centrum pozornosti náboženství je smrt, a tím pádem je to tedy opium lidstva, mlácení prázdné slámy... Jsi směšný a malý
    "
    Vzpomeň na Ježíše. Jestli chceš tvrdit, že už i ten není v centru křesťanství..., tak už vážně nevím o čem se mám z tebou bavit :).

    "Jen se směji",
    "Reaguji smíchem",
    "to je přece k smíchu!!!",
    "netolerantní a směšný",
    "Jsi směšný a malý".
    Myslím, že tvá "tolerance" právě dosáhla vrcholu, dál už nebudu reagovat, protože mi za to nestojíš.
  • 6. 7. 2007 15:59

    Jaromir
    Málem bych zapoměl, o tom opiu, jsi to napsal ty :).
    Nechtěl jsem to psát, protože je to zjednodušený a urážlivý pohled, ale celkem to myslím občas sedí...
  • 6. 7. 2007 16:03

    Jaromir
    Přesně tak, podle mě je smrt a bolest jeden z ústředních křesťanských motivů. Mnohokrát jsem slyšel o tom různé kněží povídat skoro celé hodiny :) (a to nejen na pohřbu :) ...). Takže něco na tom asi minimálně bude :D.
  • 7. 7. 2007 21:46

    field (neregistrovaný)
    Jsi směšný a malý, milý Jaromíre, a na tom si dovolím trvat... :-))))
  • 7. 7. 2007 21:58

    field (neregistrovaný)
    k ateismu a jeho vlivu na křesťanství například na:

    http://www.halik.cz/clanky/o_ateismu_pochybnostech_vire.php


    S tou smrtí a bolestí... přiznávám, blbě jsem to vyjádřil, chtěl jsem v kontextu předchozí debaty milému Jaromírovi prostě říct, že když o něčem nic neví a nechce to ani studovat, ať se k tomu raději nevyjadřuje...
    vyjádřil jsem to nešikovně....:-)
    K té smrti... domnívám se, že daleko více než smrt (kterou ostatně Ježíš přece porazil), stojí v centru křesťanství eschatologická naděje... Samozřejmě se smrtí i bolestí to souvisí, ale odmítám z křesťanství dělat náboženství libující si v morbiditě, protože tak to zkrátka není---
  • 8. 7. 2007 15:15

    Martin V (neregistrovaný)
    A vy jste vážný a velký? Z čeho tak usuzujete? každý kdo o sobě tvrdí, že je lepší než někdo jiný je většinou blbeček co si nevidí ani na špičku nosu. Navíc to působí obzvlášť divně, když tady neobhajujete to křestanské učení o pokoře, skromnosti, lásce a toleranci druhých? Jestli ano, tak jste ukázal tu správnou tvář ;-)
  • 9. 7. 2007 14:15

    krakeš (neregistrovaný)
    JA: Jde o to, že abych poznal křesťany nepotřebuji znát křesťanství... Jde ale o to, že samotné chování křesťanů mi úplně stačí pro poznání jejich víry. Nepotřebuji jejich víru studovat a argumentovat s nimi, případně jim něco vyvracet...

    K: Myslím, že nestačí. Je pravda, že mnozí křesťané (respektive ti, kteří se za ně halasně prohlašují) dělají své víře dost blbou reklamu (možná i já, kdo ví...). Ostatně, tuším že Gándhí kdysi řekl, že "jediná věc která mě od křesťanství odrazuje, jsou křesťani". Církev je jako každé jiné společenství směsicí lidí dobrých i zlých, Bůh nás bude soudit podle výsledků našeho života, ne podle toho jak hlasitě jsme vykřikovali jeho jméno. V církvi byla samozřejmě řada lumpů, ale i lidé jako Albert Schweitzer, Matka Tereza, Anežka Přemyslovna a jiní kteří se vykašlali na možnost žít život sami pro sebe a šli pomáhat druhým - a to bez ohledu na to, zda křesťanům, mohamedánům, hinduistům nebo někomu kdo poskakoval před svými kmenovými bůžky. A nepiš prosím, že je někdo zfanatizoval - třeba Schweitzer byl dosti kritický myslitel, jehož názory poměrně velká část církve nepřijímala. Pokud už nechceš poznat Ježíšovo učení a svědectví o něm přimo "ze zdroje", zkus zahrnout do té skupiny, podle které si děláš svůj obrázek, třeba i tyto lidi, ne jen inkvizitory nebo bigotní fanatiky.

    JA: Jen vy si myslíte, že začnete kecat latinsky, citovat bibli a hned každého utaháte "na vařené nudli", na to vám ale kašlu.

    K: ta latinská fráze nemá s vírou ani teologií nic společného, dlouho byla latina ostatně jazykem všech vzdělanců, nejen teologů. Dnešní teologové mají naopak povětšinou za to, že dědictví řeckořímské antiky nás v pochopení mnohých věcí z Bible (která vznikla v prostředí orientálního myšlení) spíše brzdí. Utloukat veršíky z Bible někoho, kdo jí nerozumí jako celku, nepovažuji za správné - já sám jsem použil jen dvě citace abych Ti ukkázal, že Bible nikde nenavádí k páchání zla v Božím jménu, že je spíše proti (tzv. "svaté války Izralele" jsou až dodatečným onálepkováním akcí probíhajících při dobývání Palestiny a gigntické bojové scény jsou orientálním vyprávěcím koloritem - nehledě na to, že Ježíš všechna pravidla začínající "oko za oko, zub za zub" zcela změnil). Na druhé straně je holt Bible pro křesťany svatou knihou, i když se mohou různit v názoru, do jaké míry doslovnosti je její text slovem Božím.

    JA: To je stejné, jak každý říká, že islám je nenásilné náboženství a z normálního pohledu se islamisti chovají občas jako pěkní násilnící.

    K:
    1) neříká to každý (G. W. Bush třeba ne :-))
    2) Korán imho skutečně nikde nepřikazuje násilí nebo terorismus, to je až druhotná interpretace toho, co znamená "džihád" čili šíření Islámu. Umím si představit, že mnoho vyznavačů islámu alkajďáci, talibanci a podobná verbež štvou, stejně jako mě štvalo, když jsem slyšel v rádiu "katolíci v Belfastu provedli pumový útok a protestanti odpověděli palbou" - s "protestanty" kteří opětují palbu nechci mít já (a imho ani JK) nic společného, ačkoliv jsem evangelík.
  • 26. 6. 2007 15:51

    Jaromir
    Všem kdo neviděli svatý sandál :), doporučuji se podívat na:

    Monty Python: Life of Brian
    Monty Pythonův Život Briana

    http://www.csfd.cz/film/23587-zivot-briana-monty-pythonuv-zivot-briana-life-of-brian/

    Žijte blaze bratři.
    1=2
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).