Smutné? Spíše marketingová lež.
"Cílem letošního ročníku ankety Křišťálová Lupa, bylo stejně jako v minulých letech, zviditelnit a zvýraznit zajímavé projekty českého Internetu, ocenit jejich tvůrce a provozovatele, upozornit na úspěšná či inovativní řešení a zaměřit pozornost na události, které mají vliv na celé internetové prostředí v Česku. "
Tomu odpovídají jenom kategorie "Dobrej nápad" a "Projekt roku", zbytek je čistý marketing (s výjimkou "Osobnosti roku", to je vyložená blbost.... když rok co rok zjišťuju, kdo je tu internetovou osobností roku, mám chuť se odstěhovat)
A korektora už Lupa nemá? Na všem článku by se zrovna vyřádil:
"...vážně se mi povedlo vymyslet princip hledání, který dává lepší pořadí než Google." - JAK ale tohle můžete vůbec vypustit z úst, když to nemáte ověřeno a potřebujete na to teprve vyvinout ten prototyp? Možná si to můžete myslet, ale NIKDO vám to nemůže ani náhodou věřit, neboť to máte jen ve své hlavě a až teprve prototyp dá správnou odpověď na tuhle otázku.
Chápete, proč vás považuje většina odborné veřejnosti za blázna? Nezáleží na algoritmu, ale na jeho realizaci, tj. na kvalitě programátora (týmu programátorů), na kvalitě znalostí a zkušeností celého realizačního týmu z podobných projektů, na kvalitě osobního vystupování, marketingu a propagace. TO JSOU všechno věci, které vy nemáte a s jedním průměrným programátorem to nejste NIKDY schopen realizovat. Musel byste totiž něco dělat a jen chlastat u Tety a kecat na diskuzích!
Ekuchařka je dobrý příklad, ale obecně si řekněme, že média a weby bez profesionální redakce, nebo velkého placeného autorského teamu s velkým vydavatelstvím v zádech (prostě amatéři, nadšenci bez minimálně 600 000 - 2 milionu návštěvníků denně) neměla při letošním způsobu dělení kategorií a hlasování žádnou šanci a vlastní kategorii neměly podobné weby záměrně ...
Musely tedy vyhrát obrovské weby (často navíc nadnárodních společností), jinak to nešlo a LUPA to samozřejmě udělala schválně. Dávno nejde o kvalitu webů nebo o český Internet, LUPA sama musí vydělávat a mít co největší počet čtenářů a tak udělala kategorie tak, aby měly šanci jen ty velké weby, protože to byla skvělá propagace pro LUPU.cz když velké weby odkazovaly (doufejme že alespoň zdarma) na hlasování sem, takže proč by dělala kategorie pro nezávislé weby typu e.kuchařka, jejiž vítězství LUPA.cz loni nic nepřineslo a jejíž cílová skupina není pro inzerenty a zaměření na LUPA.cz zajímavá?
Samozřejmě LUPA.cz má na pořádání podobné dle svých pravidel soutěže a sebepropagační akce plné právo a gratulujme ji, který web by nechtěl mít velké bannery zdarma plné dva měsíce na největších webech v ČR a mnoha dalších? Nemá smysl fňukat, prostě obchod je obchod ... udělejte si vlastní soutěž nezávislých webů bez profesionálních redakcí a bez vlivu nakladateství v různých kategoriích a je to. Nejnavštěvovanější neznamená vždy nejkvalitnější, všichni to víme, ale v dnešním světě kvalita nic neznamená, rozhodují masy a stáda, kteří považují za kvalitní to, co se jim za těžké peníze prezentuje a řekne .... Nelíbí se vám to? Tak jste černé ovce (nebo se jimi snažíte být) ve stádě a můžete jen bečet víc nahlas,to je tak asi všechno ...
Loňské dělení bylo mnohem logičtější, jednoznačnější a vypovídající a šanci měli skutečně všichni a na návštěvnosti tolik nezáleželo, protože soutěžily vyrovnané subjekty ve specializovaných kategoriích proti sobě .... letos to nebylo a naopak se kategorie média pro menší weby uzavřela ....
Je mi líto, ale výsledky tento můj názor to jen potvrdily jestli to byl váš záměr nebo ne vzhledem k obchodním záměrům LUPA.cz, nechme strannou ... můj názor je, že proti loňsku neměly menší magazíny a stránky v podstatě žádnou šaci bojovat o první místo a výsledky to jednoznačně dokazují a rozhodně to není nižší kvalitou menších magazínů a webů proti loňsku a rostoucí kvalitou velkých webů ;)
Jinými slovy, loňký systém byl o kvalitě, letošní je o kvantitě.
Jinak je zajímavé, že loni jste společné jmenovatele a seskupení našli a letos jste to nenašli ... možná by bylo pro příště dobré věci, které fungují, za každou cenu neměnit ...
No to je právě ono, datovky mají své problémy, ty má ale i Microsoft se svými produkty a určitě by se našli jiné příklady. Jde tedy o to zda se posuzoval záměr, filozofie projektu, nebo to, že jsou na něm věci, které je nutné odladit. To je velký rozdíl. Osobně se domnívám, že hodnotit by se mělo to první a na to druhé upozorňovat. Podstata projektu datových schránek, že jím mohu posílat a dostávat doporučené dopisy aniž bych musel stát fronty na poště je určitě dobrá. Ale možná je někdo, kdo nedostal tu správnou zakázku a tak se na to dívá najednou jinak :)
Mrkněte sem, možná vám bude trochu jasnější, co se datovým schránkám nepovedlo, nebo naopak bohužel povedlo: http://jdem.cz/hj567.
Loňské dělení médií mělo de facto jediný rozdíl - byla tam uživatelská média (kde vyhrála eKuchařka.net). Jenže letos uživatelských, tedy nadšeneckých médií byste v nominacích moc nenašel, ono ani eKuchařka už není uživatelský projekt, protože se úctyhodně posunula dopředu. Pokud něco zajímavějšího v tomto ohledu bylo, pak se to objevilo v Dobrym nápadu. Takže opravdu nemohu přijmout, že vloni to bylo mnohem logičtější, to je dojem, nikoliv fakta. (Neberete v potaz, že každý rok vypadá hlasování trochu jinak, proto se někdy jmenovatel najde, a jindy ne, to není nic o změněných pravidlech). Nicméně předpokládám, že v příštím roce uděláme opět pár úprav, do kterých vás rádi zapojíme - chceme posbírat konkrétní tipy na inovace hlasování, takže pokud víte, jak příště lépe, dejte vědět.
Kdybyste zajel do té Prahy, do Ústavní ulice, tak byste si mohl pokecat jak s makedónským Sášou, tak s Colombem, možná i Napoleon by přisedl a poradil nějakou vhodnější strategii na okradení investorů...
I když oni s Vámi jistě již nějakou tu dobu popíjejí i u Tety a radí Vám jako Hlasy ve Vaší hlavě, viďte?
Co říkáte na mojí fun page o FB - http://www.prihlaseni-na-fb.cz myslím, si že taková stránka jako Faceboo si jí jistě zaslouží
Nemate pravdu. právě proto, aby se kategorie Média otevřela komukoliv, bylo to letos tak, ze jste mohl nominovat pět webů bez rozrazeni kategorií. my jsme je pak seskupili a snažili se najit pro pribuzne weby kategorii, tedy vytvorit ji. jenze vice projektu se spolecnym jmenovatelem jsme nenasli. ale sance nominovat je byla.
Mimochodem, vytvořil produktovou stránku http://www.milionovastranka.net pro nalákání (dementů) investorů ve Wordu, je opravdu unikum a to jsem neviděl nikde ve světě. To je možné jen v Hejlově "ztraceném světě" a je vidět, jaký je to programátor a odborník na internetové technologie :-)))
Úsměvné, ale krásné na internetu je to, že skutečné osobnosti jsou dostatečně zapikované a kdo je chce vidět, je vidí, ale rozhodně to není žádný z vyhlášených. A asi dobře že tak.
Proč se kategorie nejmenuje spíše Mediálně známá osobnost/manažer, který se kdy přiblížil k internetu?
http://m.t-mobile.cz/wnw_home koukal jsem se přes 2 mobilní zařízení jedním slovem bastl.
Za co první místo???
viz napr.
http://ekonom.ihned.cz/c1-46884130-prusvih-zvany-datove-schranky
dale: zkuste si pracovat s datovymi schrankami v jinem operacnim systemu nez ve Windows - napr. v aktualni distribuci Ubuntu 10.10 nefunguje plugin 602XML Filleru, takze DS uz temer druhy mesic nemuzete pouzivat...
podle podpory je nejblizsi upgrade DS planovany na zitra (27.11.), ovsem nikdo nedokaze potvrdit, zda bude tato chyba opravena
a tak si linuxova komunita musi sama programovat (zdarma, bez podpory statu) nahradni reseni ktere funguje i bez nesmyslneho 602XML pluginu, zatimco 602 inkasuje za tento bastl...
Už jsem se ptal výš. Podle čeho byste rozlišoval, jestli má web patřit mezi specializované nebo mezi loňskou kategorii uživatelských médií?
Podívejte se do loňských nominací: http://kristalova.lupa.cz/2009/vysledky-hlasovani/
Proč je Ronnie mezi specializovanými a třeba Cuketka či DDworld mezi uživatelskými médíi? Kde je rozdíl? Mně to dává menší smysl než současné členění dle oborů. Všeobecná média píšou o všem, nejsou na rozdíl od specializovaných vyhraněná určitému oboru.
Nedívejte se na výsledky jen prostou logikou „první místo dobré+ třetí místo, už špatné“. První místo pro Živě s měsíčním půl milionem návštěvníků je srovnatelné se čtvrtým pro Hasiče se zlomkovou návštěvností.
Ekuchařka je zase ve skupině se službami jako ČSFD, IDOS a Mapy. To je pro mě snad větší vyjádření kvality než přední místo ve skupině neznámých webů.
Nemluvě vůbec o tom, že vám trvalo 4 roky to přemýšlení a stále nemáte NIC ani blbý prototyp! Za tu dobu někteří úspěšnější, chytřejší a schopnější, rozběhli několik firem, vydělali stovky milionů a vy stále máte jen "myšlenku" v hlavě. Investici do vaší neschopné osoby může udělat jen stejný blázen jako jste vy!
Člověče, když je pro tebe důvodem k odstěhování výsledek jedné obyčejné ankety jednoho obyčejného serveru, která v podstatě nemá žádný zásadní význam, jako každá anketa je to spíše taková legrace, tak bych snad ani nechtěl vědět, co by třeba pro tebe bylo důvodem k sebevraždě.... :-D
Lidi, moc to žerete, vždyť je to jenom anketa... ;-)
Vážený pane Miklíku, věřím, že se o žádnou konspiraci nejedná, ale databáze mě živí a mám o nich jinou představu, než je tento "WEB". V širším slova smyslu lze za databázi považovat celý internet, potažmo každý z přihlášených produktů. Tyto stránky jsou o něčem jiném a patřily někam jinam a kdybyste je znal, asi byste mne za pravdu dat musel. stejne jako kazdy soudy clovek, ktery nechce "konspirovat".
PS.: dnes jsme si v praci v ramci prezentace promitali i vysledky "Kristalove lupy" a vsichni se strasne bavili a divili, proc ze se srovnava GOOGLE s kucharkou ;-))... Ono to znehodnocuje i celou soutez, za kterou timto dekuji, je to kus prace! Marie M.
Ono se stačí podívat na tu ekuchařku. Je to podle mne fakt pouze seznam receptů, čili databáze. Média, i specializovaná, naopak nabízejí více typů článků - recenze, návody, glosy, komentáře, atd. Toto na ekuchařce není, takže bych to do médií neřadil, v tomto s lupou souhlasím.
Kdybych měl ekuchařku zařadit do médií, tak by tam měly být třeba pozvánky na kuchařské akce, zpravodajství z nich, články obecnější, třeba o skladování potravin, články o zdravém stylu vaření, rozhovory se známými nebo neznámými kuchaři a podobně. Nic z toho tam ale není.
Ať už jsme databáze receptů, vyhledávač receptů nebo médium, které se specializuje na videorecepty to už je teď jedno. Jak píše pan Miklík, tak úspěch to pro nás opravdu je a jak se k tomu postavíme příští rok se teprve uvidí. Nemá tedy cenu nic delšího zde řešit.
PS: Vyhlašování lupy bylo zdařilé
Zdraví Jarda Malatinec - ekucharka.net
tak ty jsem osobně vůbec nepobral. jediná skutečně mobilní záležitost je tam facebook (má dokonce mobilní verze dvě - pro dotykáče a klasiku). pseudo mobilní idnes je dnes pro legraci. třeba mobilní novinky, aktuálně nebo ihned... naprosto jiná liga. jestli někdo skutečně nominoval "homepage operátorů", tak je mi ho líto.
Chápu vaše rozčarování, ale můžu vás ujistit, že důvodem není žádná konspirace. Je to naopak docela jednoduché: kategorie Vyhledávače byla letos rozšířena i o databázové služby (proto název "Vyhledávače a databáze") a Expertní panel usoudil, že ekucharka.net je mnohem spíše databáze (receptů) než médium (byť specializované). Ze stejného důvodu je proto ve stejné kategorii např. i csfd.cz. Zvítězit v podobné konkurenci pak jistě není jednoduché, ale i proto si myslím, že umístění ekucharky do první šestky je velmi slušným výsledkem, za který se rozhodně nemusíte stydět.
Děkuji Tomáši,
je to docela fuška dát ten milion dohromady, nyní jdu cestou posbírání celé částky od menších investorů. Je jich teďka 10. Ale snad tu investiční část už dotahnu do konce. Projekt má fixní rozpočet a rozhodl jsem se, že do toho půjdu teprve v momentě, kdy dám dohromady celou potřebnou částku. Jinak se na tu práci docela těším, mám přesně rozmyšleno co a jak, předběžně jsme dohodnutý s programátorem (včetně časováníú i na hardware, mám podrobnou rozvahu ohledně potřebného hardware a připojení (server, diskové pole, rychlost, databáze...). Teďky už jen získat těch zbylých 100 tisíc. Znovu zkouším: pokud by tady měl někdo o investování zájem ozvěte se mi, prosím, dáme řeč.
Zdraví
Petr Hejl
tel.: 608 374 535
email: phejl@lednice.org
Přidám perličku, abychom nebyli zasejc tak vážní. Po vyhlášení výsledků za mnou přišla hezká slečna či mladá paní, pochválila mne za vtipnost při předávání ceny a zeptala se: "Pane Hejl, ten Váš projekt je opravdový nebo je to jenom nějaká sranda?". Tak jako jsem ujistil ji, ujišťuji i tady čtenáře: ten projekt Nový hledač je opravdový, vážně se mi povedlo vymyslet princip hledání, který dává lepší pořadí než Google. Abych to prokázal a mohl algoritmus prodat Microsoft nebo jinému vhodnému zájemci, potřebuji realizovat prototyp a pro ten prototyp potřebuji tu investici.
PS
Nepochybuji o tom, ža takového zavilého šťourala, jako jste Vy, nepřesvědčím. Ale snad ostatní pochopí, že to mám v hlavě srovnané a jdu si za tím. Tak jako to zatím pochopilo těch 10 investorů, od kterých mám fyzicky investováno nebo aktuálně a reálně přislíbeno 900 tisíc Kč. Takže mi chybí jen těch 100 tisíc, abych mohl začít.
Tak to vezměme po pořádku.
Gúgláci vymysleli v roce 1995 nový princip hledání, to jest napsali přesnější vzorec pro výpočet PageRanku a dali mu v kriteriích hledání větší váhu (zpětné odkazy byly známy a používány v hledání již předtím).
Já jsem vymyslel v roce 2009 nový princip hledání, to jest namísto hodnocení jednotlivých WWW stránek hodnotit množiny komponent Internetu (WWW stránky, dokumenty, obrázky, audia, videa...). To prozrazuji, akorát neprozrazuji, jak ty množiny konstruuji, v tom je klíč.
Bádal jsem na tím, jak zlepšit stávající hledání, které je podle mne a podle studie City Group ze 30 procent špatné, asi 3 roky. Po celé ty tři roky jsem na nic nepřišel, až poté mi probleskly hlavou ty množiny a pak už to byla krátká chvilka to domyslet.
Chápu, že za ty roky, kdy jsem to vymýšlel, jiní vydělali stamiliony. Ale ta moje myšlenka stojí za to.
Můj princip hledání stávající hledače určitě nepoužívají, protože by jejich pořadí hledání muselo být prostě jiné.
Teď už mám v ruce o trochu víc, než jen ten princip hledání (řazení výsledků): algoritmus hledání, algoritmus pro minihledač, metodu porovnání kvality výsledků hledání různých hledačů, rozsáhlou dokumentaci, WWW stránky k projektu, postup, jak realizovat prototyp, rozpočty, strukturu databáze a požadovanou konfiguraci hardware...
Za blázna mne označují akorát někteří šťourové, závistivci a paní Bérová, nebo jak se menuje. Ti ostatní docela vděčně čtou moje diskuze, kde návštěvnost trhá historiceké rekordy. Pokud vím, tak moje vlákno o Novém hledači je historicky na Lupě nejčtenější. A ani Gúgláci to neměli jednoduché - oni hledali investora 3 roky.
Princip hledání a jádro algoritmu vymýšlejí v každém hledači, ať je to Google, Yahoo či Seznam, zpravidla 1-3 lidé. Zbylé desítky až stovky lidí optimalizují ten algoritmus - např. interní či externí váhy kriterií hledání, další stovyk či tisíce to programují, dělají síť, další fukce hledačů atd. atd.
A já se samozřejmě nechci měřit s Google jakožto s celkem - oni mají teďky stovky funkcí, vyvíjejí inteligentní automobily atd. Já dělám jen nové pořadí nalezených linků. A taky nechci budovat celý Nový světový hledač, ale po ověření na prototypu chci algoritmus prodat Microsoftu nebo jinému vhodnému zájemci, tedy začlenit jej do nějakého stávajícího hledače. Microsoft už se mnou na to téma komunikoval. A to, že Microsoft cca za rok a půl zasejc vymění algoritmus hledání, to si pište (během 12 let to udělal 6 krát).
Teprve pokud by se toto nepovedlo, chci realizovat a provozovat kompletní Nový český hledač. A tam mám pozici podstatně usnadněnou současným mizerným hledáním na Seznamu (od začátku roku od nich uteklo 8 procent uživatelů, takže budu díky své kvalitě sbírat odpadlíky od Seznamu). Cílem Nového českého hledače by bylo během 3 let získat cca 15 procent uživatelů na českém trhu internetového hledání. K temu mám na stránkách rozumný rozpočet.
Podrobněji viz:
http://www.milionovastranka.net
Tomáši, já vycházím ze statistik hledačů:
http://www.toplist.cz/stat/?a=history&type=4
Předpokládám, že TopList nesčítá jen domovský stránky, ale naozajstný hledání.
Dyk sem to psal, šťoural a k temu eště sprosťák. MS se mnou na to téma komunikoval, mám to na stránkách doslova (copy and paste), vyřizoval to se mnou pan Morison na základě pokynu Steve Ballmera. Napsali mně, že mám přijít, až budu mít "traction or traffic". Proti gustu žádnej dišputát, tak se vo to snažim.
Dokumentace k projektu se obvykle skládá z business plánu finanční rozvahy. Já tam mám hafo dalších stránek a dokumentů. Takhe důkladně popsanej jinej startup teďky v českejch a moravskejch krajinách nejni. A ta stránka slouží jako informační stránka pro investory, nepředpokládá se hromadná návštěvnost.
Hele, je to trivka.
Před Alexandrem Makenonskym, taky nikdo nevěděl, jak rozvázat Gordickej uzel, navíc se ani nevědělo, esli by to vůbec šlo.
A před Kolumbem taky nikdo nedokázal postavit vajíčko na špičku, fšici mysleli, že to nende.
A najednou to šlo. Ono bylo oboje triviální, ale nikdo to, až na ty vyjímky Alexandra a Kolumba neviděl.
A i Alexandr a Kolumbus měli kliku, byli ve správnej čas na správny místě. Dyby Alexandr byl zemedělcem někde na jihu Řecka, nikdá by se k uzlu nedostal. A dyby Kolumbus nechodil pít do hospody, tak by to vajíčko asi nidká neviděl.
Vot i vsjo.
Nedělám si iluze o hlasování u široké veřejnosti (zvláště, když z cca 5.000.000 internetových uživatelů hlasuje 100.000 a pořadatel se z toho samotnou radostní může pos*** :o)
Ovšem bývávalo zvykem - tedy loni, že jsme se alespoň dozvěděli od těch exPRTŮ, proč jako hlasovali pro ty osobnosti, anticeny a projekty roku. Letošní link vede na zdůvodnění minulých cen. To je od Lupy záměr, vtip, nebo jen překlep?
A nebo se letos nedozvíme proč máme za osobnost roku někoho kdo o internetu ví prt (eufemisticky řečeno), respektive o něm jen pisálkuje? A až udělá nějakou DALŠÍ VELKOU věc, tak bychom se pak mohli bavit... takhe vyhrála přerostlá kobyla, která vandruje od vydavatele k vydavateli. To už raději překousnu to, že vyhárala nějaka x-tá kopie Grouponu, Čermáka bohužel nechápu...
Naše Živě (první ve specializovaných médiích) má denně 50 tisíc lidí, MobilMania (druhá) 40 tisíc. Takže desetkrát až čtyřicetkrát méně než čísla, která udáváte.
Jak byste udělal kategorie jinak? Napište to, pro Internet Info to bude určitě přínosnější než štkaní nad tím, jak jsou zlí. Oddělit nezávislé weby do samostatné kategorie? Jak ale poznáte, kdo je nezávislý a kdo ne? Na čem je vlastně ona závislost?
Jak ověřite, která redakce je profesionální a která ne? Na ekuchařce jsou bannery, web vydělává, je tedy profesionální?
Jak byste Lupu příští rok udělal, aby byla lepší? Mě napadá třeba pravidlo třikrát a dost. Když se web ve třech ročnících ve stejné kategorii objeví do třetího místa, dostává se tím do síně slávy a dalších ročníků se už neúčastní. Pro výherce třeba i jednou a dost.
blbečku...
a http://search.seznam.cz/ je co asi? příště nepindej nesmysly..
http://labs.nic.cz/page/703/projekty-cz.nic-labs-pro-datove-schranky/ zkuste se vykaslat na spatne udelany web a radeji se podivejte co dela treba cz.nic
Microsoft s vámi na to téma nekomunikoval, oni vám jen napsali, že se s vámi nebudou bavit, dokud jim nepředvedete prototyp a neukážete, že jste opravdu lepší, máte návštěvnost a úspěch. TO je docela zásadní rozdíl ve srovnání s tím, co tady a všude jinde rozhlašujete (=lžete)! Vy to ale stále nechápete!
-
A to, že od Seznamu uteklo pár uživatelů, to nesouvisí vůbec s nějakým vyhledáváním. Asi nechápete, že Seznam není žádný vyhledávač, vždyť na hledání ve světě používal Google a nyní Bing, je to portál s Novinkami, Počasím, TV programem a je to domovská stránka všech BFU. S hledáním na internetu a jeho kvalitou to nemá NIC společného!
Hele, Vy s tou ekuchařkou, vy ste takový ubrečený. To přece nende, vynucovat si cenu. Vemte si například takovýho Jana Václava Cepa. Loni dostal Anticenu a letos ho na ní ani nenominovali. A brečel? Nebrečel. A vynucoval si něco? Nevynucoval. Tak se chová chlap každym coulem. I dyž Vás trochu omlouvá, že ste ženská a ty takový pády prožívaj poněkud dramatyčnějc.