Google už před třemi lety používal Google Trekker s akumulátorem z auta - http://www.treehugger.com/clean-technology/google-trekker.html a zejména http://www.theverge.com/2013/11/22/5132754/the-holy-trail-using-trekker-googles-edge-in-the-next-mapping-war (tady se už zmiňuje vývoj nového lehčího modelu). Přece Seznam nebude používat něco drahého a nového, když může okopírovat tři roky starou věc - předpokládám, že autobaterka v batohu je totiž něco jako průmyslový standard ;-)
No to je skvělý nápad. A Seznam by mohl k tomu přibalit sadu náhradních dílů a nástroje, tak řekněme do 20 kilo, aby se s tím kolem v tom terénu dobře manévrovalo a člověk byl pěkně vyváženej. A proč ty náhradní díly? Tak občas nějakej ten ťukanec, no chlapi, přece nejsme z cukru, žejo.
takhle vypadá služba pro turisty v okolí horní plané ;) http://www.livetouring.com/cs/track/horni-plana
To jste teda pěkný máčky! Já s celým mým oddílem Skautů jsme chodili už v době, kdy nám bylo nějakých 13 let klidně i 40 km dlouhé trasy terénem, se zátěží 20 kg.
A večer jsme pak ještě stavěli stany, chystali ohniště, hry atd.
V první řadě bych do toho batohu nafedroval ještě pořádný baterie, ať vydrží dýl, pak bych taky vzal lidi, kteří nejsou úplně chcíplí a aktivně sportují nebo nedávno byli u armády a podobně.
Dál bych vyměnil pohorky za kolo!! V dobách, kdy jsem byl dítě, tak neexistovalo nic jako horská kola nebo jenom na "západě" za naprosto nekřesťanské peníze... Ale dnes koupíte za pár desítek tisíc absolutně skvělá horská kola. Všude, kam člověk vleze pěšky, tak se dostanu i s kolem.
V podstatě na kole projedu i tam, kde se pěšky nedá, protože například v bahně, kde se lidem už boří nohy, tak jsem si na kole podřadil a pěkně plynule to projel, protože se váha rozkládá na plochu a navíc kolo se otáčí a tím je tlak plynulejší.
Jasně, nedá se s ním vyjet třeba do větších schodů, které jsou na stezkách v některých místech vydusané a zaklíněné kmeny malých stromků, ale díky tomu, že duralové horské kolo váží pár kilo, tak není nic jednoduššího než v takovém místě sesednout, kolo vynést a pak zase pokračovat.
Seznamu by to umožnilo rychleji vyfotit mnohem delší úseky, protože sportovec na kole na turistických trasách najede za den trojciferné počty kilometrů.
Já sám si téměř denně (někdy ne, kvůli počasí) po práci dávám jenom tak pro zábavu trasu terénem v délce cca 55 km.