Ad "headlinova kultura:" ani tento jev neni vynalezem Internetu. Titulky jako nejvyznamnejsi orientatory funguji i v tisku a od pocatku jsou pro upoutani pozornosti a navigaci ctenare dumyslne vyuzivany. Ruzne vyzkumy pak rikaji, ze velka cast lidi se v novinach spokojuje pouze s titulky, maximalne prvnimi odstavci textu a zbytek informaci cerpaji z fotografii a popisku pod nimi.
Pro kvalitní noviny je stále na trhu místo. Od dob bulvarizace lidovek a MF jsem je přestal číst, na deníky zanevřel, a začal jsem kupovat Respekt.
A zjistil jsem, že kvalitní a čitelné noviny stále ještě existují. Díky za něj.
p.s. papírové noviny mají výhodu, že si čtenář přečte i věci, které ho třeba zprvu nezajímají, ale pak ho třeba chytnou. Internet a RSS přinesl rychlou kulturu čtení pouze toho, co lidi zajímá a orientaci podle krátkých titulků. Takže lidé se informačně zplošťují a nemají rozhled.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).