Problém je v tom, že neziskovky, sluníčkáři, "ekologičtí aktivisté", havlisté a podobné party kolem sebe (typicky za podpory spřízněných duší v ČT) budují atmosféru, jako že jsou něco lepšího, snad až ideálně čistého.
Realita je pochopitelně jiná, dekódováno se jedná o standardní firmy se zaměstnanci a dobře placeným vedením, které si prostě našly své místo na trhu, přisály se na zdroje peněz od různých nadací, EU fondů apod., no a pochopitelně musí vykazovat činnost; čím větší humbuk, tím lépe - bez podpory médii by nemohly přežít.
Vždycky je mi líto těch pěšáků dole, typicky mladých naivních holek, jak na ulici sbírají podpisy a když je člověk trochu rozebere, zjistí, že často ani neví, o co přesně jde.
Základní problém je podle mne v legislativě - ty party mohou způsobovat obstrukce, které mají významné finanční dopady na stát, ale za nic nenesou faktickou zodpovědnost - viz třeba blokování velkých dopravních staveb, které se v Rakousku či Německu bez problémů realizují.
No a třeba tzv. "Člověk v tísni", to snad ani nemá cenu komentovat.
Trochu off-topic, ale budiž. Zejména v Německu mají NVO naopak ještě silnější postavení (Rakousko nevím, nemám zkušenosti). Jenž zatímco u nás berou úředníci a stavaři NVO jako obtížný hmyz, který brání realizovat jejich nápady, v Německu už jsou ve fázi, kdy jsou NVO naopak partnerem, se kterým se snaží domluvit a vyřešit problémy před tím, než by k nim mohlo dojít. Ony se ty desítky let náskoku "občanské společnosti" prostě projevují.
vyřešit problémy před tím, než by k nim mohlo dojít - takhle nějak?
http://m.denik.cz/denik/c/studnicka-dostal-za-vydirani-podminku-na-tri-roky-20140304-dm55.html
No, já nevím. Zatímco mezi Brnem a Vídní je na rakouské straně dálnice hotová téměř až k hranici, tak u nás se díky obstrukcím snad ani neví, jestli někdy nějaká bude a pokud ano, tak kudy povede. Přitom plány byly jasné a trasa zvolená optimálně. Totéž v bleděmodrém R35, R43 nebo R52.