Je elementární, vychází z toho, že účastníci buď sami nebo přes interface providera zadaji dotaz na dostupnost ADSL pro dané telefonní číslo, ten dotaz vždy skončí v Telecomu a následně se účastníka příjde zeptat Telecom, zda by nechtěl to ADSL od něj....
Presne tak, castokrat se mi to stalo sice ne v roli ISP takze mi to ai tak nevadilo. DOkonce tam prisel i "technik" CTc resp clovek ktery pusobil dojmem ze vi o cem mluvi. Je to mimoprazska lokalita (Ledec nad Sazavou)
Moc pekne ma prognozu zajmu vyresenou British Telecom - pro kazdou ustrednu kde mohou zprovoznit ADSL navrhnou tzv. trigger, coz je pocet zajemcu o sluzbu v dane lokalite. Vse lze pak sledovat treba na www.adslguide.org.uk. Prijde mi to jednoduche a pruhledne...
Ja myslím, že "průzkum zájmu" je naprosto živelný a nekoordinovaný. Mě si ČT zaregistroval před třemi měsíci jako zájemce o ADSL v lokalitě u Prahy, když jsem si měnil na 800/123456 tlf tarif na Home Internet. Od té doby mi volá každých 14 dní obětavá slečna/paní z ČT (údajně) Ústí nad Labem, že ADSL stále ještě není u nás dostupné, ale že na mě nezapomínají... ;-)