Dobrý den, všechny PR články poctivě jako PR články označujeme. A nerozumím tomu, jak můžete za PR na jednu firmu označovat zmíněnou oborovou analýzu, která nabízí přehled o hlavních hráčích v daném segmentu - zmiňuje (a cituje) jich celkem sedm (a při přípravě textu jsme jich oslovili ještě mnohem víc, včetně kamenných řetězců). Rozhovor s Ladislavem Trpákem navazuje na nedávno oznámenou investici, což je podle nás zajímavá událost, která stojí za širší pokrytí. A příběh jeho firmy, včetně prvnotních neúspěchů a problémů, je myslím mimořádně zajímavý a poučný.
Ono ale nejde o komerční sdělení. Napsal jsem vám konkrétní důvody, proč jsme publikovali rozhovor i předchozí analýzu. Pan Trpák v interview mimochodem zmiňuje i ne příliš příznivé informace o minulosti Zootu, což do žánru "PR článek" rozhodně nezapadá. S vašimi "dojmy", jak na vás text "působí", ovšem lze jen těžko polemizovat.
Mě je totálně jedno, co mám na sobě. Musí to být čisté, pohodlné a nesmí mi v tom být zima.
Ostatně - proč jsou všechny modelky vychrtlé s nohama jako dríty do betonu a do porádné ženské mají daleko? - Protože většina návrhářů jsou gayové a ani neví jak má přitažlivá ženská vypadat!
Občas tam k nim kouknu, ale nikdy jsem si nic nevybral. Cenově jsou vysoko a žádná hitparáda to není. Spíše se orientují na takové ty snadno pobláznitelné tipy - studenty, alternativní lidi, učitelky výtvartky/hudebky apod. (tím je určitě nechci urážet)
Další věc je obchodní model, který i přes rostoucí tržby nemůže být dle mého nikdy rozumně v plusu. Ukazatel toho je i procento vratek viz info od affilerů - hlásají až 50% objednávek stornováno. Pokud je to tak jako u nás, kdy se vystavená faktura účtuje do obratu a následné storno do nákladu, jejich obrat 220M je pak prakticky poloviční.
Jedinou cestu pro jejich zisk vidím v odprodeji někomu nadnárodnímu, ale zase proč by to dělal, když za hranicí má dobrý brand a zde by se musel jmenovat zoot.
Kde jsem to jen četl? Aha, tady na Lupě :-)
Fab.com končí. „IKEA nové generace“ a legenda e-commerce krachuje
http://www.lupa.cz/clanky/fab-com-konci-ikea-nove-generace-a-legenda-e-commerce-krachuje/
Ale jinak zajímavý rozhovor a držím palce, ať to těm "našim" klukum vyjde!
No ... nevadí mi PR články označené jako PR články. Ale chucpe reklamní kampaň, kde jeden den vyjde pseudoobjektivní článek, na téma e-shopů a jak se jim daří
tu:
http://www.lupa.cz/clanky/cesi-se-prestavaji-bat-kupovat-modu-na-webu-kamennym-retezcum-ujizdi-vlak/
a druhý den jakože-objektivní-rozhovor (píšeme pod ním komentáře)
Kdyby to označili tím kouzelným slůvkem PR, ale v Čechách jsou holt firmy zvyklé, že jim za reklamní článek, product placement ani reklamní sponzory nikdo nic neřekne.
Nevím, ale pokud má ta firma takovou morálku co se týká slušnosti ke čtenářům, jak můžu předpokládat, že nebude mít stejnou, když u nich jako zákazník budu řešit reklamaci?
Pokud si vážně myslíte, že nedostala redakce pořádně zaplaceno za dva objektivní reklamní články, tak jako to má v ceníku většina novin v tomto bananistánu ... jste naivní ... nebo podezřelý ...
Možná je na čase pochopit, že PR článek je téměř všechno, co se v médiích píše a každý, kdo je alespoň trochu inteligentní si z toho odnese to, co chce. Kdyby lidé kromě českých médií sledovali i ta zahraniční, tak by prostě věděli, když už to vztáhnu na tenhle konkrétní rozhovor, že světový trend v nakupování se přesouvá na online. A jako co? Je dobře, že se o tom píše, když už jsme roky pozadu za zbytkem Evropy. O téhle firmě jsem před časem nevěděl nic a teď jsem o nich párkrát něco četl a přijde mi to zajímavé. Jestli je to dílem PR je mi dost ukradené, pro mě je důležitá informace a tu jsem tady dostal. Díky!
Sledovat tuto diskuzi plnou zamindrákovaných českých závistivců je smutné. Pro mě jako majitele manšího, ale úspěšného e-shopu to byl parádní a zajimavý rozhovor s člověkem, který ví o čem hovoří. A že v rámci toho propaguje svoji značku? A to jí má špinit? Ne každý pánové má tak loajální vztah ke svému zaměstnavateli, firmě, po mém návratu čr tak šokujícím způsobem - je skoro povinnost si rezignovaně stěžovat na to jak je všechno v té a té firmě na nic a všechno v úpadku. Šest let jsem žil v USA a tam byl styl a důvěra - alespoň an povrchu - v duchu tohoto rozhovoru. A ve mně ten rozhovor vyvolal emoce pozitivní, nabyl mě i osobně důvěrou v projekt, nápady, odhodláním. Jestli chcete číst kompiláty na téma Asus uvedl novou desku blabla, jděte si na Živě. Místo relevantních příspěvků na téma e-commerce fňukání zaměstnanců, pravděpodobně v pracovní době, předpokládám.
Pro ceske ctenare je typicke, ze co neni tvrda kritika, je podle nich nutne neobjektivni. Neco konstatovat nebo nedej boze pochvalit neni mozne, to musi byt to PR, o kterem cetli v diskusi na idnes, a ktere je zlo! O nejake vlastni interpretaci, kontextualnim cteni, znalosti medialnich rutin (vcetne sdileni temat) nemaji ani poneti, ale za kazdym pismenem vidi spiknuti. Jiny nastroj pro utvrzovani se v tom, jak ty instituce precurali, totiz nemaji.
Me na tomhle rozhovoru neprijde PR vubec nic. Kdyby nekdo z kritiku nade mnou cetl nekdy beznou tiskovou zpravu, tak by mel trochu poneti o tom, jaky je v tom rozdil. Ano, neupravene tiskove zpravy vychazi v nekterych i odbornych mediich (napr. vydavatelstvi IDG je tim povestne), ale na Lupe jsem na to jeste nenarazil.