Domnívám se, že se jedná spíše o takovou samohoňku. Tím, že se tam zdarma zaregistrujete, oni získají relevantní spojení mezi Vaší IP a IČ firmy, kterou zastupujete, čímž si naplní databázi. Ostatní výše zmíněné způsoby fungování mi přijdou příliš nepřesné a nic jiného, jak relevantně propojit IP s IČ mě nenapadá. Ještě by mě zajímalo, kde berou obrat firem, u kterých není jeho zveřejňování povinné... Předpokládám, že nikde, takže jde dle mého názoru jen o nefunkční lákadlo, že zjistíte obraty ostatních firem nebo ne?
Me by spis zajimaly ty mensi (je jich mnohem nez vetsich). Velke firmy ktere by mohly byt potencionalnim zakaznikem bych mel zvladnout najit (oznacit jako moznyho zakaznika/partnera) a oslovit sam (na komunikaci s "partnery" maji vetsinou oddeleni, takze je snazsi je kontaktovat "hromadne" (a bez pocitu vnucovani) jejich nalezeni bych mel zvladnout jiz pri ziskavani prehledu o trhu (partnerech, zakaznicich, konkurenci).
No nic, nebudu se v tom vic stourat. Tak aspon drzim palce at se to v ramci platnych zakonu podari dotahnout do pouzitelnyho stavu...
Většina větších a IT zdatnějších firem má IP adresy, které se dají ve whois dohledat a identifikovat z nich ona firma. Tomu by odpovídalo i to, že mluví jen o b2b datech (málokterý nefiremní uživatel má svou identifikovatelnou pevnou IP) a přiznávají, že jen v určité části případů se dá firma detekovat. Pravda je, že třeba cz.nic má celkem striktní podmínky pro svou whois databázi a takové využití podle zřejmě vylučují: http://www.nic.cz/page/306/intended-use-of-supplied-data-and-information/.
Ackoliv nikomu nepreju nic spatneho a vetsine startupu fandim, tak bych docela ocenil kdyby se tomu nekdo poradne podival na zoubek.
Bud se zde provadi proadi parovani ip adres (adsl) s datama firem bez jejich vedomi nebo je ta sluzba vytvorena jen s ucelem tahat z lidu penize (indentifikovatelnych firem bude mene nez uvedenych 50%).
Doufam ze leady.cz neprosly nejakym akceleratorem tedy predevsim mentoringem, protoze myslim ze to neni moc dobra vizitka (at uz je problem v prezentaci nebo v pristupu k datum).
A abych dokončil myšlenku. Firemní zákazníci jen proto,že firmy mají dobře vyřešenou síť a pevné IP adresy. Například na svém webu vidím návštevy z ip, která se překládá na fw.skoda-auto.cz . Nejspíše je to firewall škodovky, přes kterou pojedou všechny počítače uvnitř firmy. Domácí uživatelé jsou většinou skryti za upc,o2 či nějakým jiným poskytovatelem internetu a není možné víc o nich zjistit. Myslím, že si projekt sám škodí tím mlžením o zdrojích dat. Přece jen je třeba sbírat velké množství dat, využívat různých služeb a udržovat jejich API, upravovat data kde je vyloženě chyba. I tak je to spousta práce, kterou by člověk rád outsourcoval a zaplatil. Kdo ale bude platit někomu, kdo není schopen říct kde bere data a kolik jejich služby vlastně stojí?
Před nějakou dobou jsem na projekt leady.cz narazil a věřím, že obdobné informace si může každý snadno zajistit sám (minimálně název firmy, kontakty, údaje z obchodního rejstříku a pod). Identifikace dle mého probíhá na základě IP adresy návštěvníka. IP (či doménové jméno) se použije jako klíč do veřejně dostupných whois databází. Ve whois je uveden název firmy, kontaktní osoba, telefon, email. Název firmy dál můžu prohnat například aresem(ten má i slušné api) a zjistím společníky, jednatele, obor a velikost firmy. Ostatně, podívejte se sami třeba na dostupné informace o lupě (iinfo) na http://www.nic.cz/whois/?d=lupa.cz a dále pak http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_or.cgi?ico=25648071&jazyk=cz&xml=1 . Většina, ne li všechna data jsou veřejně přístupná a zdarma. Jde jen o to šikovně je posbírat a přechroupat.
Diky za vyjadreni. Uz jsem chtel testovat a vkladat script na web, nakonec mne "odradila" stranka s jednim inputem pro vlozeni ico. Takze jsem zacal detailneji studovat web a rozhodl se sluzbu nevyzkouset (neposkytovat vam informace o navstevnicich meho webu).
Jinak mi to cely pripada takovy tajemny (je to opravdu z pohledu uoou a coi osetreny?). Nemel bych dat na web nejakou klauzuli ze uzivatele sleduju vasim systemem?
Po delsim premysleni jsem se rozhodl ze potencionalni firemni zakazniky meho projektu radeji oslovim primo (jsou jich jen desitky a zajimaji mne predevsim ty ktere o mem webu nevedi)...
Firmy ktere ktere pusobi v mem oboru maji vetsinou ADSL, korporatnich klientu jejichz cast by se dala odhadovat dle ip je jen zlomek, navic pro mne nejsou zajimavy (vetsinou pri zavadeni ci zmenach sluzeb maji strikne dane predpisy, takze mala pravdepoobnost ze by mi generovali konverze) - korporaty muzu oslovit pres jejich obchodni oddeleni bez potreby zjistovat zda navstivili muj web...
Mam katalog firem pusobicich napul v b2b na pul v b2c. Navstevnost z vyhledavacu. Chcete mi rict ze kdyz si dam script z leady.cz ma web tak mi reknete jake firmy ke me na web chodi? Pujde to bez toho abyste jim predhazovaly dotaznik? Je poresena ochrana osobnich udaju?
Nemusim byt neverici Tomas abych tomu neveril a dotaznik si na web muzu dat sam...
Není náhodou proti zákonům nemít na stránkách, které jsou očividně placené, veřejně ceník služeb? K čemu mě je, že si to mohu vyzkoušet zdarma, když není zřejmé na kolik mě pak po pár dnech pošlou fakturu (jelikož chtěj vyplnit IČ)
p.s. i samotný výstup webu je k ničemu, já přece nemohu oslovit firmu, ze které jsem měl pár návštěv na webu přes email (to je nevyžádáné obchodní sdelení) a taktéž aní přes telefon