Před nějakou dobou jsem na projekt leady.cz narazil a věřím, že obdobné informace si může každý snadno zajistit sám (minimálně název firmy, kontakty, údaje z obchodního rejstříku a pod). Identifikace dle mého probíhá na základě IP adresy návštěvníka. IP (či doménové jméno) se použije jako klíč do veřejně dostupných whois databází. Ve whois je uveden název firmy, kontaktní osoba, telefon, email. Název firmy dál můžu prohnat například aresem(ten má i slušné api) a zjistím společníky, jednatele, obor a velikost firmy. Ostatně, podívejte se sami třeba na dostupné informace o lupě (iinfo) na http://www.nic.cz/whois/?d=lupa.cz a dále pak http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_or.cgi?ico=25648071&jazyk=cz&xml=1 . Většina, ne li všechna data jsou veřejně přístupná a zdarma. Jde jen o to šikovně je posbírat a přechroupat.
A abych dokončil myšlenku. Firemní zákazníci jen proto,že firmy mají dobře vyřešenou síť a pevné IP adresy. Například na svém webu vidím návštevy z ip, která se překládá na fw.skoda-auto.cz . Nejspíše je to firewall škodovky, přes kterou pojedou všechny počítače uvnitř firmy. Domácí uživatelé jsou většinou skryti za upc,o2 či nějakým jiným poskytovatelem internetu a není možné víc o nich zjistit. Myslím, že si projekt sám škodí tím mlžením o zdrojích dat. Přece jen je třeba sbírat velké množství dat, využívat různých služeb a udržovat jejich API, upravovat data kde je vyloženě chyba. I tak je to spousta práce, kterou by člověk rád outsourcoval a zaplatil. Kdo ale bude platit někomu, kdo není schopen říct kde bere data a kolik jejich služby vlastně stojí?