Přidáváte názor k článku Ledeos Home a Linear, aneb Výborná česká prácička. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Jedinou příčinou sobotního rozsáhlého zpoždění vlaků byl výpadek systému GSM-R. Řekl to ministr dopravy Martin Kupka. Spoje na železnici nabíraly mnohdy až dvouhodinové zpoždění. Úplné obnovení provozu trvalo více než 5 hodin.
Ministr řekl, že problém nastal u databáze v serverové části systému. K tomu došlo po páté hodině ranní. O hodinu později byl provoz převeden z režimu ETCS do režimu jízdy podle návěstidel. To ale znamenalo další zpoždění. Tam, kde vlaky mohou v automatizovaném provozu jet až 160 km za hodinu, při jízdě na návěstidla nesmějí překročit stokilometrovou rychlost.
Ačkoliv klíčové prvky infrastruktury, u které k problému došlo, nejsou podle Kupky na konci své životnosti, ministerstvo dopravy se rozhodlo s ohledem na jejich významnou zátěž začít s obnovou už v letošním roce. Resort také plánuje zpřesnit diagnostiku a posílit dohled Správy železnic, aby v případě, kdy v budoucnu k podobné závadě znovu došlo, bylo k dispozici v nonstop provozu v nočních hodinách více lidí.
Kupka se také cestujícím omluvil za zpoždění. „Co je důležité, nedošlo k ohrožení bezpečnosti železíční dopravy. Zpoždění nás mrzí,“ řekl šéf resortu.
"