Je vidět že o tom víš kulový, neliší se to totiž vůbec v ničem, možná je to právě naopak. Vy si představujete pod slovem internetový obchod nějakého týpka v obýváku svého panelového bytu, kde nemá žádný sklad a jen přeobjednává zboží, takovýto obchod není obchodem a je na nejlepší cestě ke krachu, to je jen přivýdělek k platu ale ne na vydělávání.
Pokud chcete provozovat skutečně úspěšný internetový obchod, neobejdete se bez skladových zásob, potřebujete prostory pro skladování, příjem a expedici zboží, prostory pro kompletaci zásilek. Takže si musíte prostory pronajmout, stejně jako je musí mít pronajat klasický kamenný obchod. Na místo flákajících se prodavačů, kteří neochotně courají po krámě, tady potřebujete lidi, kteří budou vyřizovat a expedovat objednávky, budou řešit telefonické a emailové dotazy od zákazníků, je zde mnohem větší administrativa protože veškeré zboží nestačí jen vybalit do regálu jako v kamenném obchodě, ale musíte jej nafotit, vytvořit k němu popisek a zaadit do obchodu. Takže v internetovém obchodě je mnohem více práce než v prodejně kamenné a je to náročnější na více lidských zdrojů a tím vyšíí výdaje. V neposlední řadě je zde reklama, kdy vy kamenném obchodě za reklamu tolik nevyhodíte, protože se zaměřujete pouze na místní trh, v internetovém světě bojujete s nepředstavitleně větší konkurencí v řádu tisíců obchodníčků a rozhodně náklady na reklamu a soustavné úpravy stránek nepřijdou na pár haléřů.
 
Takže e-kniha, na rozdíl, od papírové knihy – abych dovedl do závěru Vaše slova – se nemusí napsat, nikdo k ní nemusí vytvořit obrázky, grafy. Nikdo jí nemusí zformátovat. Nikdo k ní nemusí udělat korekturu. Nikdo jí nemusí vysázet.
OMG, proč se k věci nevyjadřují Ti, kteří nějakou knihu napsali a celým procesem si prošli?
Ale doporučuji Vám jiné srovnání. Až budete programovat třeba informační systém, tak pokud výsledek práce dáte na CD (materiální nosič ála papírová kniha), bude to 3× dražší, než když ho pošlete přes internet.
Ostatně co je na nějakém programování informačního systému drahého? Když si odpustíte CD, tak ho nemusíte skladovat, nemusíte převážet – a rázem Vám ho ochotně a rád výrobce prodá za třetinu ceny. Bohatě přeci ušetří za CD a za převoz/poslání toho CD k Vám! A to se mu vyplatí slevit 70 %, nebo ne?
Miloslav Ponkrác
Nikoli, vetsina techto lidi - zcela v souladu se zdravym rozumem - chape, ze za paraci se ma platit, ale ne 100x nebo 100 000x, ale !jednou!. pokud usporadate koncert a prijde vam tam 100lidi nebo 10 000 lidi, stale vam vsichni (kupodivu) dobrovolne zaplati. Ale jednoduse nehodlaji platit za nahravku toho koncertu.
 
Jen tak mezi námi - Kofolu piju poměrně často a ještě snad vůbec nikdy jsem nezažil situaci, aby byla dražší než Coca či Pepsi Cola. Akce za 20 korun přirozeně preferuji také, ale že by bala dražší než "zahraniční konkurence" je pro mě novinka. Možná se to tu a tam stane, když je Kofola za "normál" a naopak je "akce" na Pepsi/Coca, ale obvyklé to není.
Zarážející? Právě naopak, zvlášť u internetové generace má podobný postoj neotřesitelnou logiku. Internetová generace si totiž zvykla, že to, na co se nedá sáhnout, je zpravidla ZADARMO. :-)
Ano, elektronickou knihy mají být výrazně levnější než papírové. Ne proto, že jsou pouhou kopií papírových knih, ale proto, že za jedny náklady lze teoreticky vytvořit neomezené množství "výtisků" a distribuovat je po neomezeně dlouhou dobu.
tech 30% je primych nakladu ovsem nezapominejte ze eknihu nelze darovat/prodat/zdedit zkratka je uvazana na kupujiciho jako kliste, takze polovicni cena je az az. a uz vubecnemluvim, ze k papirove by mela byt ekniha ke stazeni zdarma, jelikoz sem 99% nakladu na ni jiz zaplatil v cene papirove.
Tady nejde o tom zda začínáte jako "prodejce v garáži" nebo ne. Jde o to, že obchody které se někam dostaly rozhodně ty náklady měsíčně nemají "tisíciny kamenné prodejny", protože personálně na tom e-shopu musí makat prakticky stejné množství jako na kamenné prodejně. Mimochodem jak Mironet tak Alza jedou někdy od roku 2003 kdy byla konkurence trochu jiná liga.
Ostatně, pokud máte kamenný obchod, nic vám přece nebrání ten e-shop rozjet taky. Máte výhodu minimálně těch kvalifikovaných lidí...
Možná víte o čem mluvíte u kamenné prodejny, ale u toho e-shopu o tom dost pochybuju.
V okamžiku kdy to myslíte jen trochu vážně musíte počítat s tím, že na e-shop vám padne minimálně jeden zaměstnanec který bude plnit opravdu celé dny - a téměř ve všech oborech musíte doplňovat pravidelně a s dobou, popisky od dodavatele s jednou mázlou fotkou opravdu nikoho nezaujmou. K tomu nějaké doplňování novinek. Přidejte si dedikovaný server, průběžný vývoj nových vychytávek, spoustu času stráveného na google adwords, google analytics atd. - a ve výsledku dojdete k tomu že nejlepší je nakonec stejně tu kamennou prodejnu udělat prostě taky. Protože pak máte zase víc možností si zboží i osahat.
Můžete samozřejmě vzít krabicové řešení, na vlastní popisy se vybodnout, fotky převzít, srovnávání nedělat a pak vás to zas tak moc stát nebude - ale pak můžete taky počítat s tím, že prodáte 2-3 věci měsíčně a nevyděláte ani na ten strávený čas se zprovozněním.
Stejně blbá logika jako že elektronické knihy mají stát tisícinu toho co tištěné protože na ně není třeba papír a stejně jsou to jenom kopie papírových knih... tenhle materialismus (cenu má jenom něco na co si můžu šáhnout, kámo) je u "internetové generace" opravdu zarážející.
2/3 (minimalne) ceny papirove knihy = distribuce + knihkupec. To u e-booku odpada. Ta zbyvajici 1/3 jsou z casti prace na knize a z casti prave tisk a onen papir, coz u e-booku taktez odpada. Tudiz pozadavek, aby e-book stal cca 1/5 papiru je naprosto opravneny, protoze to odpovida zcela presne tomu, o kolik se snizi naklady.
Takze ta kniha za 300 by bez jakehokoli ovlivneni castek, ktere dostava autor a dalsi co se na knize podileji (korektori...) mohla uplne vpohode stat +- 60Kc.
Pokud pak autor opravdu vyuzije to, co mu net nabizi, muze byt i za tech 30Kc, protoze korekturu mu postupne udelaji sami ctenari.
Presne tak! Ja na vim o cem mluvim 10 let jsem delal vedouciho prodejny, nase firma mela prodejny po cele CR i v zahranici a vetsinou az 80% marze padlo jen na pronajem prodejny, oproti tomu pronajmout si skald nekde na poli za mestem je za min jak desetinu. nehlede na to ze platit server a lidi co ho naplnuji staci jen jednou a to ze vsechny ostatni naklady s tim spojene musim take zaplatit to je jasne, ale ta uspora za pronajem prodejen je obrovska, zbude tak dost penez na vice reklamy. O nejakych garazovych prodejcu z obyvaku vubec neni rec ty zkutecnemu e-shopu nikdy nemuzou konkurovat, nikdy nebudou mit takovy obrat, aby se dostali u vyrobcu na stejnou marzi... imho pokud nekdo provozuje e-shop a ceny zbozi musi mit pro dosazeni stejneho zisku jak v kamenem obchode, dela neco hodne spatne!
Předřečník asi nemíní kvalitu filmu, ale někdy úděsnou kvalitu zpracování. Někdy to je jak kdyby knihu vydali na novinovém papíře a rovnou tak, jak to autorovi vypadlo z Wordu.
U DVD se stává: hnusný obal, chybějící bonusy, špatná kvalita obrazu i zvuku, špatný dabing, nesprávně přeložené titulky... atd
Ale jde jen o pečlivost lidí při masteringu. Někdy si s tím dají práci i za 30 Kč.
OMG. Proč se k věcem vyjadřují lidé, kteří o tom vědí velké kulové? Myslíš, že se e-kniha nedistribuuje? Cena e-knihy by měla být maximálně tak o 1/3 lacinější než tištěná kniha. Stačí si vzít do ruky kalkulačku a počítat. Tyhle bláboly o tom, jak má stát e-book pár korun mě vždy neskutečně vytočí!
"někdy od roku 2003" Vazne??? No ja si kupoval HW v Mironetu uz v roce 1995, u Alzy cca o rok pozdeji.
Ale i tak je to informace naprosto nepodstana, jen svedci i vasi neznalosti.
Pokud mate kamenny obchod, tak samo muzete provozovat i eshop (a vetsina firem to tak i ma), ale ztracite prave onu vyhodu podstatne nizsich nakladu => nemuzete konkurovat cenou. Ostatne, vysvetlete mi, jak je mozne, ze vam vec prijde z Ciny (tedy pres 1/2 planety) a i pokud zaplatite DPH, clo, ... stale to vyjde bezne o 1/3 levneji ... zeby to bylo prave o tom, ze tam nekde je sklad, ktery zamestnava hromadu "lopat" a posila desitky tisic zasilek denne a nemusi resit pobocku v kazdym prdelakove?
A, kupodivu, kdyz neco nefunguje, tak se s vami nedohaduji, ani nechteji abyste to posilal zpatky, jednoduse vam vrati $$$ na ucet(samo jak kde).
Inflace tu je a spodních 50% obyvatel chudne. Z horních 50% bohatne jen část úplně nahoře. Ceny jsou rozhodující. Kofola je krásný případ, jak tuzemský původně levný nápoj lze prodávat dráž než zahraniční konkurenci - to je ovšem super jen pro výrobce a prodejce, nikoli pro spotřebitele. Osobně ji kupuji zásadně jen na slevách max do 20 Kč, za 28 ji nepiji. A po přečtení článku a diskuzí o Botas zájem nemám vůbec... Vadí nevadí?
 
To není vůbec pravda.
Lokace - kamenný obchod jednou postaví (či pronajme) krám na dobrém místě a tím má zajištěnou "optimalizaci" na pěkných pár let dopředu, lidi tam chodí jen proto, že vidí výlohu; eshop musí postavit technicky špičkový eshop a pomocí SEO, AdAdwors, Sklik a sledováním řady parametrů jej neustále propagovat a optimalizovat, pořád investovat, sledovat neustále se měnící prostředí a konkurenci
Zboží - kamenný obchod nahází zboží do regálů a je hotovo, eshop musí zboží rozbalit, vyfotit, fotky upravit, nahrát je na web do redakčního systému, opatřit je popisem, odkazy na další materiály v PDF, správně nastavit podobné a související zboží, přidat video, starat se o diskuze...
Platba - kamenný obchod vyinkasuje peníze a a je hotovo; eshop musí zboží poslat na dobírku, peníze 2-3 týdny nemá, a mezitím mu klidně může zboží přijít do 14 dnů zpět s tím, že zákazník je (bez udání důvodu) nechce a má další starosti a náklady
Doprava - kamenný obchod předá krabici zákazníkovi a ten si ji odnese do auta; eshop musí zboží pečlivě zabalit, udělat polepky s adresou, doručit je přepravní firmě (či ta si pro ně přijede)
Konkurence - kamenný obchod, když má dobrou lokaci, se téměř nemusí bát konkurence, jiný obchod kilometr daleko je prostě moc daleko; pro eshop je konkurence kdokoliv v celé ČR, či snad i EU, ať už lže o skladových cenách, zda má či nemá v základní ceně co vyleze na Zboží.cz a Heuréka.cz povinné příplatky či ne, zda má kvalitní či otřesné reklamace..
Osobně se mi jeví kamenný krám v dobré lokaci pořád jako mnohem snazší a jistější business.
Chtěl jsem si ty boty koupit, když jsem si je v krámě u Bati prohlížel tak se mi i dost líbily. Pak jsem se ale podíval na podrážku... :-(
Opravdu by mě zajímalo které "designérské pako" napadlo že místo rozumné podrážky se smysluplným vzorkem na podrážku jen udělají nesmyslný "efektní" vzorek z jejich loga. Co se mě týče tak tím ty boty zcela zabili a pro mě jsou nezakoupitelné. Já se s těmi boty nechtěl chlubit, já je chtěl stejně jako "staré botasky" nosit.
Tak to dopadá když někdo zapomene, že design není jenom vzhled, ale že součástí designu je i použitelnost a praktičnost!
Rek bych, ze naopak vy nevite o cem mluvite - provoz klasicke prodejny je mnohem nakladnejsi nez provoz skladu. Nehlede na to, zasilat muzete sve zbozi do celeho sveta a nemusite zrizovat dalsi a dalsi pobocky. Nemusite taky resit logisticke zabezpeceni mezi pobockami. Dale taktez nemusite zbozi zakaznikum predvadet, nemusite platit lidi, kteri jim vysvetluji rozdily mezi produkty - staci vam to jednou napsat.
On se ebook nekam vozi nakladakem a pali se pri tom hromada nafty? On ten ebook musi nekdo nalozit a vylozit? On je na nej treba sklad ve kterym se skladuje? A nasledne se vozi zpet od prodejcu do skladu neprodane kusy?
Tyhle blaboly proste nikoho nezajimaj. Bud to bude stat kolik jsou lide ochodni zaplatit, nebo necht chcipnou vydavatele hlady, skoda jich nebude.
Ah, jiste, potrebuju nekde par MB prostoru na nejaky ten webik, pokud bych si jako autor chtel svy vytvory prodavat sam, dost pravdepodobne mi staci libovolny zadarmo hosting. A az budu generovat traffic v desitkach GB mesicne, tak si ten dedigovanej server za par tisicovek jiste budu moct dovolit.