Tedy faux pas to bezesporu je, ale autor článku to ještě trochu zveličil, když místo původního: "... je ho už hodně..." napsal „je ho tam už moc“. Slovo "moc" má totiž větší sílu než slovo "hodně". Přečtěte si např. toto:
http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=1174
Po vzoru z citované stránky uvedu příklad:
Moje vlasy jsou hodně šedivé.
nebo
Moje vlasy jsou moc šedivé.
Každý vycítí ten rozdíl.
Titulek i článek tak pro mě vyznívá bulvárně a jsem přesvědčen, že to DigiZone.cz nepotřebuje. Inu, tak to vypadá, když všichni dnes spěchají a nemají klid na svou práci. Hektika se nevyplácí.
To jsem rád že nejsem sám komu vadí bulvarizace DZ. Většina upoutávek na články mají bulvární charakter. Názvy článků jsou dramatizovány více než je v obsahu. Podle mě to je totálně zbytečné, a přivádí to sem čtenáře co nenajde kontext názvu k obsahu ... jen to dělá hezká čísla v návštěvnosti. DZ by se měla soustředit na generování hodnotného obsahu který jí sem přivede tématicky cílené čtenáře. Obsahu kterého je zde spoustu a diskuze již taky nejsou tolik spamovány či trolovány osobami s různými nicky. Takže se těšíme na zajímavé články a ne na odpad kde nějaká sekretářka popletla TZ při odesílání, i když to je z televizního světa. Věřím že to byl jen takový úlet :-)
Nevím nevím, ale možná je to spíše vedení Soukupovo (on je předseda správní rady), takže asi ví, proč tam ty lidi má.
Navíc, možná že je úspěch, že za Lesákova vedení Barrandov neklesá (zdaleka ne tak jako za Žádníka a Kvapila), ale dokonce ještě vysílá.
Ono ti dva jmenovaní tam nadělali takové paseky, že je o tom vůbec škoda mluvit, viz:
- osekaný/zrušený Animáček (v rozporu s letitým marketingovým plánem),
- pokus odstoupit od vysílání starých českých filmů (v rozporu s tím, že se Barrandov v minulosti právě na tyto diváky zaměřil a jiní diváci se vůči Barrandovu proto poměrně vymezili (viz. "televize s rudou hvězdou ve znaku", jak zde na DZ někdo podotkl), takže se dalo očekávat, že se takovým divákům nebude chtít ten Barrandov (hned nebo někdy) sledovat)
- zavedení Zpráv (které mají všichni - kdyby byly aspoň o něčem jiném, ale tak ...),
- stopnuté vysílaní Velkolepého století těsně před koncem seriálu bez náhradního času,
- zavedení všelijakých programových novinek bez zkoumání toho, jak je diváci přijmou (určitě ekonomická zátěž),
- stopnutí řady levnějších formátů (dokumentární medailonky osobností - zpěváků, herců, které Barrandovu přinášely občas slušná čísla - s dobrými osobnostmi dokonce natolik slušná, že byl s premierou Barrandov tuším 2x leader prime timu),
- Kvapilovo chvástání se tehdejšími silnými středami na Barrandově, kdy skoro pořážel ČT 1 v prime time. Pak se mu to sesypalo a dostal padáka
a jistě ještě řada dalšího, co není pro diváka z televizní obrazovky vidět.
Se vším souhlasím, kromě bodu o programových novinkách, protože ty začal zavádět teď Lesák i když starší počiny se také najdou. Spíš je tu problém, že nové formáty kopírují formáty zavedené a kopírovat umí jen Nova (dělá to už 19 let, tak musí mít praxi). Například:
Sejdeme se na Cibulce - Všechnopárty
Exkluziv - Top Star
Celý blok Zpráv - kopírka všeho možného
Co je doma, to se počítá - Můžeme dál?
Což takhle dát si VIP - VIP Prostřeno
Prominenti - VIP zprávy
Bez cenzury - Na vlastní oči
Kdopak by se Čecha bál - nepovedená kopie Tele Tele a České sody
Máte pravdu, novinky opravdu zaváděl ve velké míře spíše Lesák.
Se Zprávami a Bez cenzury plně souhlasím, jsou to kopie, i když Bez cenzury je podle mě trochu lepší kopií originálu (ale je to subjektivní; Oči se podle mě taky dost zhoršily v porovnání s tím, co si pamatuji, když to býval jeden tým - taky bývali všichni mladší, i to může mít svou roli).
O zbytku nemohu soudit, protože se na Barrandov (už vůbec) nedívám - nevím, kdy to bylo naposledy.
Myslím si, že nějakou změnu to na Barrandově samozřejmě chtělo, ale ne ho hned zbořit a stavět skoro od nuly. Podle mě měli jít opravdu cestou 2. stanice. Z 1.ho Barrandova třeba udělat FTA obdobu CS Filmu se filmovou klasikou a se vstupy pro děti v podobě Animáčka, jak na něj byly zvyklé, zbytek pořadů přenést na novou stanici a dovysílat je tam a začít pak spouštět ty nové formáty. To by jim podle mě pomohlo mnohem víc než ona rekonstrukce demolicí.
Klidně už těch 7 - 9 % publika mohli s těmi dvěma kanály mít, tak jak plánovali svého času. Teď má Barrandov v průměru 4-5,5 % týdně, občas však i dny, kdy podklesne na/pod 2 % a často pro něj bývají spásou víkendy (občas konkuroval starým filmem, teď Cibulkou). Se dvěma stanicemi by se jim to podle mě nestávalo tak často a asi by se o nich více vědělo.
Jen bych na jejich místě tu druhou stanici nenazval Barrandov 2, ale nějak jinak, plácnu třeba Doma, Lahoda (Pohoda už je obsazená ...) nebo nějaký Life, Live, atd. Celkem by se to k jejich současné tvorbě mohlo hodit. Grafiku bych samozřejmě také raději dělal v jiných barvách, aby si to lidi hned nespojili.
Ty averze vůči Barrandovu kvůli Majoru Zemanovi a dalším starým filmům tady lidi občas taky řeknou, i když Barrandov samozřejmě není zdaleka jen MZ. Zkrátka, je spousta lidí, kteří si Barrandov takto zapsali - někteří s radostí, jiní se zklamáním (spíše i můj názor).
Po Žádníkov(ské/ě) revoluci však byli na počátku zklamáni všichni. Ti, co se dříve radovali přišli o pořady, ti co zklamaní byli dříve setrvali jednoduše na svém názoru a eventuálně jej mění jen velmi pozvolna.
ad. 1)
Myslím, že Soukup má peněz poměrně dost - je to přece jen majitel největší reklamní agentury v ČR a v podstatě "kontroluje" trh s reklamním časem v česku - myslím, že přes 50 % zakázek na reklamní čas si od televizí koupí právě on pro své inzerenty, které zastupuje.
Navíc, podle posledních zpráv, je údajně Barrandov v zisku.
Nezapomínejte, že tomuto dost pomohla Nova svým zdražením reklamního času a následným poklesem zájmu inzerentů, který toto vyvolalo. Pokud vím, situace se stále na Nově nezměnila. Změnila se však u inzerentů - našli si jiný reklamní prostor u konkurence (Prima, Barrandov - ti teď překypují reklamou) a nebo odešli z trhu TV reklamy.
Takže šance tu je a mělo (by) se na to jít.
ad. 2)
V současné chvíli se jeví, že těch formátů mají poměrně hodně. Proč by okopírované formáty měly vadit?
Vezměme: BigBrother - Vyvolení, Chcete být Milionářem - Milionář, ČeskoSlovensko má talent - Talentmania. Každé z těchto pořadů si své diváky našly bez ohledu na to, kdo byl čí kopií, kdo vznikl dříve, atd.
Zde bych se ale snažil vyhnout licencovaným formátům - licence je zbytečně drahá, nutí televizi kupovat předražené rekvizity a další vybavení od spolupracujících firem, kterých je omezený počet, takže i proto ta cena bude podle toho vypadat. Navíc pak licence vyprší a bude se muset obnovit, pokud se pořad osvědčí a nebo bude zájem o jeho reprízy. Zkrátka licence vše svazuje svou nákladností.
Navíc, kdo říká, že Barrandov nemůže vzkřísit někdejší formáty Novy pod jiným jménem a úpravou, jako byly například Riskuj nebo Kolotoč. Model, jak to vypadá zde je, Nova se k tomu očividně nemá (nemá peníze) a lidé by se podle mě nebránili se na takové soutěže podívat. Navíc, jeví se mi, že by výroba ani nemusela být drahá. To by podle mě mohly být ideální formáty pro novou stanici. A nebo třeba obdoba AZ-Kvízu, Taxíku, O poklad Anežky České? Posezení podobné s Ebenovou Plovárnou? Samozřejmě zase, pod jiným, jménem a úpravou, aby se neporušily ochranné známky.
ad. 3)
Proto jsem nadhodil, že by se Barrandov neměl k novému kanálu původně přiznávat a grafiku nedělat ve stejném stylu a už vůbec ne barvách. Ale myslím si, že ani Nova nemůže být zrovna hrdá (alespoň donedávna by spíše být neměla) na stav a obsah stanic typu Smíchov a Telka. Kdoví, možná proto Nova typo stanice nenazvala Nova Smíchov a Nova Telka, protože by jí v začátcích zcela jistě znevážily značku a nebo naopak možná by značka Nova znevážila tyto nové stanice. Ale to je jen teorie.
Koneckonců, Soukup může vystavět novou televizi (firmu), která by třeba využívala servis a lidi z Barrandova, ale byla by samostatná, licenci by měla svojí vlastní.
Ty televize by nakupovaly knihovnu společně (množstevní slevy, dělily by se o balíčky; možná by tyto nákupy dělala jedna společná firma - může zde být omezení na subjekt, jenž smí koupený obsah vysílat, tím by byl znemožněn třeba přeprodej licencí, ale za pokus by to stálo), měly by společné marketingové oddělení a zastupování pro prodej reklamních časů (myslím Prima Club), společně by se dělily o techniku a budovu Barrandova.
Obávám se ale, že výhledově Barrandovu nezbyde nic jiného, než ten kanál stejně spustit, jinak možná zůstane televizí, která si občas ve sledovanosti sáhne na 8 %, ale bude jí to příliš stát a bude provozně drahá. Zkrátka zůstane ve sledovanosti někde mezi tématickými stanicemi soukromých televizí. Ta tématická přestavba je totiž podle mě stála (a stojí) strašně moc a přitom šlo vystavit nový kanál, původní diváky udržet a získávat nové.
Hektika nehektika - PR oddělení Barrandova má velké mínus, určitě to někdo z tohoto oddělení odskáče...(doufám, pořádek musí byt :-)
Ohledně včerejšího přelaďování TV Barrandov - zarazilo mě to, že např. DVB-T starý (7 let) set-top-box zn. Mascom (MC520) fungoval i po změně dál - jako by se nechumelilo, Barrandov hrál dál. Na všech jiných DVB-T tunerech (interních či externích) na pozici starého Barrandova byla hláška o změně (nepochopil jsem, proč nebyly čitelné okraje, někdo zaspal dobu) a muselo se znovu proskenovat druhý multiplex. naladilo to dva Barrandovy - jeden s koncovkou TV1 a druhý TV2. Proč? to jsem nepochopil a tak nyní všichni mají název Barrandov TV2 :-DDD