Kde rozhodně nedoporučuji nakupovat je firam AZ centrum v Praze. Jedná se jak o kamenný obchod, tak o prodej v elektronické podobě. Zde bych si už nekoupila ani špendlík. Naše zkušenost s nákupem motorové pily v této firmě je špatná. Hned při prvním zádrhelu a žádosti o reklamaci (ani ne po měsíci užívání) jsme narazili na neochotu ze strany pana Neumanna. Pilu, která stála téměř 7000 korun, a která po krátké době používání nefunguje, nám v tomto obchodě nevyreklamovali. Nabídli nám buď soud nebo opravu ve výši 7000 korun. Jde jim hlavně o to prodat a ne být slušný a poskytnout služby s prodejem spojené. AZ cetrum nedoporučuji a varuji před nákupem v tomto obchodě.
Osobne nemam s Alzou jedinou negativni zkusenost, ale to bude tim, ze jsem kupoval vzdy zbozi na sklade a nikoli na dodani do 3-5 dnu. S tim nemam zadnou zkusenost.
...no jako provozovatel jednoho e-shopu s nářadím jsem byl v začátcích velmi překvapen důvěrou lidí při platbě předem. Ještě než jsem stihli objednávku potvrdit, tak peníze již byli ve většině případů převedeny. Nejednalo se o stovky, ale spíše tisíce a desetitisíce kč. Rekord při platbě předem drží jedna firma z Ústecka (248. tis.) aniž by jsme někdy v minulosti spolu obchodovali. Tomu se opravdu říká důvěra v české e-shopy.
Dnes mne to již nepřekvapuje, spíše začíná být opačný problém.
No to verim, syn taky loudi kapesny. Toto je to spise o casu zamestnancu, dobropisech, poplatcich bance, duvere stalych zakazniku co plati prevodem aj.
Dobrý den. Tehdy jsem měl opravdu dojem, že tam proběhlo nějaké předání či přepojení telefonu... vůbec to byl takový divný telefonát. Takže díky za upřesnění a omlouvám se, že jsem Vás nazval šéfem.
A ještě dovolte komentář k vašemu komentáři. Chápu, že Vám to tehdy bylo už jedno, ale považuju za naprosto neseriózní, že jste tehdy podávat neprosto zcestné informace. Měl jste to buď dál nekomentovat a neodhadovat, kdy vrátíte peníze a nebo mě odkázat na někoho kompetentního. Tou mylnou informací jste zapříčinil to, že podání žaloby na AGEN Computer jsme odložili o více než týden v dobré (resp. naivní) víře, že to proběhne úplně jinak... Poučení pro příště.
Vážení, děkuji za komentáře. Rád bych odpověděl na výtky ke jménům e-shopů.
Ano, jsem zbabělec a nechci je zde prezentovat, abych s nimi nemusel nejdebože komunikovat a čelit jejich reakcím, navíc mám ve všech zmíněných e-shopech procenta z obratu (i v tom zkrachovalém), tak je přece nebudu prezentovat a poškozovat je a tedy i sám sebe. :-)
A teď vážně. Jména jsem neuváděl proto, že se jedná o zkušenosti jednoho člověka, žádný objektivní výzkum. Od posuzování kvality e-shopů jsou tu jiní (třeba APEK, nebo soutěže - WebTop100, IEA, Křišťálová lupa...). Ti nechť jména uvádějí i s peprnými komentáři. A protože se jednalo o 4 výstřely z mnoha, nemusí to vůbec znamenat, že zmíněný e-shop je špatný (pokud ještě existuje). Tady totiž nejde vůbec o to, JAK se jmenují, ale CO se vám může přihodit (a co se v běžném kamenném obchodě jen tak nepřihodí).
Za druhé. Ten, kdo sleduje, co se děje na internetu, plus využije google, hravě se ke jménům dopátrá. A pokud ne, platí předchozí odstavec.
Za třetí. Škoda, že mě myšlenka uspořádání soutěže o uhodnutí jmen nenapadla před odesláním článku Lupě. Mohlo to být interaktivnější. :-) Tak příště, holt. Většina čtenářů je totiž dost pasivních (líných) a nějaké zapojení do děje by stálo za úvahu.
Uživatel xdrm to trefil. Pane XDRM - pokud vytváříte weby, ozvěte se mi emailem, dám Vám malou symbolickou odměnu jako vítězi nevyhlášené soutěže. ;-)
Podobně se mnou trénovali na korunka.cz. Objednal jsem autorádio, po dobu 1 měsíce chodili zprávy o nedostupnosti a termínem od dalšího týdne a pak zase posunutí o týden až jsem to nevydržel a po 1,5 měsíci zrušil.
Pak jsem jim dal po delší době ještě šanci a objednal si sekačku - taky zážitek. Sice dodali do 14 dnů, ale nedodali fakturu ani dodák a ani záruční list. Takže po urgenci poslali e-mailem fakturu a že prý ani záruční list nepotřebuji, s čímž mě zase poslali někam v servisu. Takže korunka.cz už nikdy!! Takový přístup jsem ještě nezažil.
To je uplne mimo, pokud mam od nekoho penize na konte, jde mu zbozi prvni i kdybych to mohl prodat chlapovi co jde okolo. Mit cizi penize na uctu zatezuje neuveritelne infrastrukturu.
27kKc cisteho je spis vic (real je tak 20kKc pro ty co komunikuji s zakazniky a polovina pro skladnici), ale 5% u elektroniky taky (real jsou i 3% nebo dokonce jedno plus rocni bonus 2-5% z obratu). 10-30% je marze tak leda na plastelinu nebo sprej proti smradu z huby.
Jen bych uvedl situaci ohledně čtvrtého e-shopu na pravou míru. Byl jsem zaměstanec oné firmy. Byl jsem to já s kým pan Hlava komunikoval po celou dobu.
Ten zmíněný šéf, který vám sdělil, že peníze dostanete do týdne, jsem byl taktéž já (nikoliv šéf), tímto se vám omlouvám za takovou mystifikaci. Ale bohužel v onu chvíli nebylo předně v mém zájmu komunikovat na rovinu a k vaší informovanosti. Asi tak 5 minut před tímto jsem se z ničeho nic dozvěděl, že firma zkrachovala a já jsem bez práce. Ačkoliv to zní neuvěřitelně byl jsem stejně tak překvapený jako všichni ostatní. Jistě možná byli určité náznaky konce, ale takhle zničeho nic to nečekal nikdo.
K úsměvu na rtech, opravdu už nevím co jsem tenkrát na rtech měl, když jsme spolu hovořili, ale úsměv z nadšení to nebyl.
A ta firma? Agen computer, nemám důvod tajit název firmy a ještě k tomu své, stačí vygooglit jméno autora článku a zjistíte, že na svém blogu o této situaci publikoval informaci, včetně mého jména.
Taky si mysli. Je rozdil mezi mlzenim o terminu dodani (za cenu uchovani si zakaznika/objednavky) a zpusobnem informovani o terminu (CZC naprosta spokojenost).
To jsou kecy v kleci. Kdyz rozdil v cenach mezi nahodne vybranymi shopy s PC je klidne kolem 10-20%, jen stezi muzete tvrdit, ze pracuji s max 5% rabat.
Nejsou to vaše problémy? Opravdu? Existuje snad nějaký e-shop v ČR (případně jinde), kde se tyto problémy neprojevují přesně v tom, co jste napsal v původním příspěvku? Tedy pokud pominu nějaké velmi specifické e-shopy.
No jestli to chápu správně, tak zatím nakupujete v obchodech, kde se zatím ty problémy statisticky nestihly projevit a máte pocit, že je to lepší, než nakupovat tam, kde se už projevily? No když myslíte... Vy ovšem jako zákazník máte jednu výhodu. E-shopů je v ČR nepřeberné množství, takže vy ty možnosti nevyčerpáte. Ovšem jestli tím něco vyřešíte, tak to fakt nevím.
S tím autoservisem - srovnávejte proboha srovnatelné. Jestli vám někde odmítnou záruční opravu, tak to je prasárna a je pochopitelné, že tam příště člověk nepůjde ať je to autoservis, nebo e-shop. Ale když už jste nakousl auta, tak to prokombinuji s tím, co jste psal. Chcete si koupit auto - zajdete do autosalónu, tam vám sdělí, že vámi požadovaný model objednali a že bude za tolika tolik dní. A nesplní to... Myslíte, že má cenu, s nima nadobro skončit proto, že jejich jedinný možný dodavatel vámi vybraného zboží (tedy konkrétní automobilka) nedodržel, co slíbil a nedodal jim to včas? Myslíte, že když jste u Ford Novák nedostali auto včas, že to příště u Ford Procházka bude lepší? Logistika automobilů se značně liší od logistiky třeba elektroniky, ale i tam se může stát, že to "vaše" auto někdo ukradne, nebo bude poškozeno.
Nakupovat zboží u cizích dodavetelů? Hmm, zajímavý nápad. Fakt myslíte, že na to velké e-shopy ještě nepřišly a že to nedělají? Tedy u části zboží, kde to dělat lze. U některého to totiž v principu nelze (není v principu možné sám udělat lokalizaci, šedý dovoz vám nevezme místní záruční servisní síť apod.). A myslíte, že zahraniční dodavatelé netrpí úplně stejnými neduhy jako ti čeští? :-D
A sám si objednávat u výrobců v Číně? No tak to je asi nejlepší vtip. Myslíte, tam žádné problémy nejsou? Myslíte, že se nikdy nestane, že vám přijede kontejner (trochu) jiného zboží, nebo zboží, které má 30% vadných kusů?
Právě od toho jsou dovozci a distributoři, aby tyhle problémy řešily, protože koncoví prodejci na to nemají kapacity a know-how a kdyby to dělali, tak by je to vyšlo mnohem dráž.
Ovšem možná, proč se zastavovat u toho, aby si to e-shop sám objednával u výrobce. Možná by to mohl i sám vyrábět. A těžit si na to sám suroviny a sám si vyrábět potřebnou elektřinu. A pochopitelně si i pěstovat i potraviny pro vlastní dělníky. A šít jim vlastní oblečení. A dodávat těm dělníkům vlastní spotřební zboží - no to se nám to krásně spojilo do kruhu. Proč to tak jenom nedělají všichni...? :-D
V každém případě - jestli máte pocit, že 90% problémů s dodavateli jsou kecy, tak jste objevil díru na trhu. Objevil jste, že je možné provozovat e-shop, který bude splňovat vaše původní požadavky. Začněte ho provozovat a zbohatněte, protože přetáhnete všechny zákazníky ostatním e-shopům, které ty body nesplňují. Hodně štěstí.
"50kKc/mes/ks (to pro info odpovida +- 27kKc cisteho)"
Člověče, vraťte se na zem (do Čech) takový plat má možná pár lidí z vedení ostatní jaou v průměru stěží na polovině. A hned vám pár milionů zbyde na reklamace, provozni naklady, doprava ...
Je to prostě skutečně tak, konkurenční boj tady funguje, těch 5% je opravdu max. rabat u elektroniky. U PC se jede ještě na míň.
za sebe můžu říct , že obchody ,které využívám-Barbone-t.s.Bohemia,Alfacomp a alza.cz jsou velice slušné...i když se stal nějaký problém,byl vyřešen k mé spokojenosti
Tak trebas CC OK ? Info z webu = obrat cca 1GKc => pri 5% hruby zisk 50MKc/rok OK ?
Opet z webu, maj cca 100 zamestnancu, pokud nechodi zebrat na Vaclavak, tak rekneme naklady (v prumeru) 50kKc/mes/ks (to pro info odpovida +- 27kKc cisteho) = 60MKc.
Kua nak to nevychazi co ? Kde jsou reklamace, kde jsou provozni naklady, doprava ...
To ovsem nejsou me problemy, pokud eshop nesplni byt jednou jedinkrat ma ocekavani, tak uz odeme neuvidi ani Kc a samosebou nejen odeme. Pravidlo ze jeden nasrany zakaznik odradi min 10dalsich je preci znamo ne ?
Stejne tak kdyz mi v autoservisu odmitli vyresit zarucni opravu jejiz naklady (kdyby to platili ze sveho) byly v desitkach Kc, tak prisli o tisice za prohlidky a standardni servis, jezdim jednoduse jinam.
O problemech s dodavateli tu nemluvte, jsou to z 90% kecy. Kdyz se neprizpusobi pozadavkum ti lokalni, tak at tahnou, zbozi lze (a levneji) nakoupit trebas v okolnich zemich. Dokonce lze i jako jednotlivec objednat z Ciny, a co jsem videl, vzdy dorazilo do max 3 tydnu.
Kdepak, on je primarne seradi podle dobirka/zaplaceno a ti s dobirkou maji samo prednost. Pravdepodobnost ze si dotycny dobirku neprevezme totiz roste (zcela pochopitelne) exponencielne s casem. Pravdepodobnost ze si platce odmitne zbozi prevzit je do jisteho okamziku od data predpokladaneho dodani nulova (opozdeni do 2 dnu asi dotycny resit nebude vubec) a pak roste (v nasich koncinach) maximalne linearne (nechut se dohadovat s prodejcem o vraceni penez).
Hmm, takže vám by nevadilo platit kromě zboží, které si kupujete, ještě část ceny toho rozmláceného zboží?
Myslím, že rozhodně nejste typický český zákazník, který tráví hodiny v cenových vyhledávačích a volí osobní odběr ze skladu v Horní Dolní, jen aby ušetřil na dopravě.
Tohle je fakt velmi velmi zvrácená logika. Za a) ten na dobírku zboží nemusí převzít, a ty budeš mít zpátky zboží, které již bylo dvakrát někam dopravováno, a může to na něm i být vidět (záleží na balení). Za b) tyhle hry může hrát jen obchod, který má denně dvě objednávky, takže si může dovolit půl hodiny přemýšlet nad tím, komu z těch dvou to pošle. Každý normální obchod seřadí zákazníky do fronty podle data objednávky a pošle to prvnímu.
Nám se stalo, že jsme párkrát dostali použité zboží už od velkoobchodu (aniž by bylo takto označeno), takže to občas nemůžeme jako e-shop ovlivnit (leda bychom otvírali úplně každou krabičku, která nám projde rukama, ale to je jednak ztráta času, jednak by nám zase zákazníci vyčítali, že prodáváme zboží, které už někdo otevřel).
Pouštět do oběhu použité zboží jako nové si může dovolit jen opravdu velmi krátkozraký obchod.
Tak očekávejte. Já zase očekávám, trochu jiné věci.
Zejména to, že e-shop bude nabízet velkou šíři zboží, která se dá na českém velkoobchodním trhu sehnat, což normální kamenný obchod v principu nemůže a ty nenormální (obří) jsou obvykle jenom v největších městech.
Pokud tvrdi, ze ma neco skladem, tak je mozne si zbozi osobne obratem vyzvednout, alternativne jej nejpozdeji druhy den expeduje.
S tím lze souhlasit
Pokud tvrdi ze neco je do 2/3 dnu, tak ocekavam, ze ono zbozi ma pravdepodobne skladem jejich dodavatel, ma jej v dostatecnem mnoztvi a zbozi bude expedovano(nebo k odberu) nejdele do tydne.
To očekávat můžete. Ale v ČR není dostatek dodavatelů, na jejichž informace by bylo spolehnutí. Pokud dodavatel ve svém online systému tvrdí, že má 10 ks skladem, může to klidně znamenat, že žádné nemá a už nikdy mít nebude. Můžete s takovým dodavatelem ukončit spolupráci. Ale od koho budete brát zboží, když ukončíte spolupráci se všemi?
Pokud uvadi ze zbozi je na objednavku/doba dodani je neznama, pak ocekavam, ze po pripadnem objednani takoveho zbozi dostanu rozumny a realisticky odhad do kdy zbozi dorazi.
Očekávejte. Ale očekávejte také, že ten odhad vůbec nemusí platit. Důvody viz předchozí odstavec.
Pokud se zbozi neda sehnat, nema na shopu co delat.
99% obchodníků nebude mít v nabídce zboží o kterém jsou s jistotou přesvědčeni, že se nedá sehnat. Ovšem existuje spousta zboží, které dodavatel nemá, ale možná ho mít bude. A neví kdy a neví kolik. Prostě až se sejde dost objednávek, tak ještě kontejner z Číny doveze, když nesejde, tak už nedoveze. Anebo dodavetel neví kolik zboží zůstane z jiného trhu, jestli vůbec jaké. Prostě v současné logistice takové zboží existuje a IMHO je v pořádku, když v nabídkách e-shopů existuje s dodacím termínem neznámý)
Tak budu reklamovat a v konkrétním případě, kdy jsem si vyžádal nezaplombované pc a opravdu v něm něco chybělo (konkrétně odhlučnění pevného disku) i úspěšně reklamoval.
jasně...maj na tom nejmíň 50% a nechtěj to pučit !!! já bych to pozavíral tydlecty ty podnikatele ... a ...vůbec...celej ten ... tento .... internet bych zakázal .... jenom tam šiděj a vobíraj poctivý vobčany.....
Uplne pausalne ale nejde garazniky odsoudit. Znam nekolik velmi malych zasilkovych firem, ktere poskytuji vyborne sluzby. Naopak je z nich citit osobni zajem provozovatele (casto jde v realu o jedineho cloveka nebo o dva tri spolecniky), aby kazda objednavka byla vyrizena k maximalni spokojenosti zakaznika.
Pokud tvrdi, ze ma neco skladem, tak je mozne si zbozi osobne obratem vyzvednout, alternativne jej nejpozdeji druhy den expeduje.
Pokud tvrdi ze neco je do 2/3 dnu, tak ocekavam, ze ono zbozi ma pravdepodobne skladem jejich dodavatel, ma jej v dostatecnem mnoztvi a zbozi bude expedovano(nebo k odberu) nejdele do tydne.
Pokud uvadi ze zbozi je na objednavku/doba dodani je neznama, pak ocekavam, ze po pripadnem objednani takoveho zbozi dostanu rozumny a realisticky odhad do kdy zbozi dorazi.
Pokud se zbozi neda sehnat, nema na shopu co delat.
Kdo neumi vyse zminene body zajistit, nema co v oboru pohledavat.
Presne tak. Plombovani sestav vylucuje nakup PC od daneho dodavatele. ez vyjimky a zcela automaticky.
Videl jsem nekolik pripadu, kdy PC neobsahovalo zaplacene komponenty (ale podobne, levnejsi), bylo velmi neodborne sestaveno (spatne sesroubovano, spatne pospojovano), o racionalnim rozlozeni komponent a kabelu nemluve. :o(
Souhlas, do zaplombovaného počítače se nemůžete podívat a zkontrolovat, jestli jste opravdu dostal to co jste zaplatil. Konkrétně ty odhlučňovací úpravy a jak taková úprava vlastně vypadá.
Výborná rada, zvlášť právě pro eshopy s elektronikou, které v ČR jedou s rabatem max do 5%. Musí prodat 20 jiných, aby vydělal na ten jeden "rozmlácený". A to je teprve na 0.
Mas 1ks vyrobku a 2 zajemce o nej. Jeden zaplatil predem, druhy to chce na dobirku. Komu ho posle?
Obchodnik ten kus samozrejme posle tomu, co ho chce na dobirku, protoze od toho prvniho zakaznika uz ma penize na uctu, kdezto od toho na dobirku jeste ne a je sance, ze od objednavky "cukne". Uvedom si, ze obchodnik pracuje s predpokladem, ze kdyz nekdo zaplati predem, coz samo o sobe trva nejmene den, spise vsak dva, zase na to tak nespecha, nehlede na to, ze zakaznik se radeji smiri s pozdejsim dodanim vyrobku, nez absolvovat marytrium s vracenim penez :)
Takových "velkých" eshopů s obratem 1mil./rok je deset tisíc. To je při marži 5-10% sotva na vlastní odměnu za práci. Nakone ten minulý čas hovoří za vše.
Je toho jak sraček, chtělo by to zrušit všechny, co používají jen B2C vrstvu od třetích stran, při tom žádné zboží nikdy neviděli.
Co s tím potom má e-shop dělat? Treba to co v USA rozmlatit! (jo radsi tam funkcni ale rozbaleny vyrobek rozmlati nez by si usili z ostudy kabat a vydavali to zakaznikum za novou nepouzivanou vec) nebo to prodat jako bazar! Ze na tom prodelaji? Ale kdepak vic prodelaji na neuskutecnenych nakupech diky nespokojenym okamanym zakaznikum... Imho kdyz uz chci provozovat obchod na internetu neplatim drahy najem za prodejnu, ale musim zapocitat naklady na nejake male procento zbozi ktrere se mi vrati ve 14-ti deni lhute!
Je jasné, že tohle evidentně "zákonodárci" nedomysleli. Je to voda na mlýn pro různé vyčůránky. Co s tím potom má e-shop dělat?
Na druhou stranu je tam alespoň uvedeno, že vrácené zboží nesmí být používané a poškozené.
Trufol by som si tipnut, ze clanok nie je o tom, ze vec pride o viac ako 3 dni, ale ze pride (vyrazne) pozdejsie ako inzerovana doba (nech uz je akakolvek). Pokial obchody vedia, to co vy, tak nemaju slubovat dodanie 5 dni a podobne. A pokial to nevedia, tak nemaju v tom obore co robit.
Z prominutim, aby jste se z tech terminu nepo. ale pokud je doba dodani typicky nad 3 dny je termin vzdy nejisty. Prakticky zadna znacka natoz velkoobchod vam nezaruci ze zbozi pokud ho nema skladem doruci v terminu, jednak mu to nerekne presne ani znacka, zbozi se muze spozdit staci i par hodin a uz jej nestihnou vyskladnit dle terminu. a to se lod muze klidne o den i vic zdrzet, auto vybourat pred vami muze byt vice zakazniku nez je kusu zbozi.... Nehlede na to ze si vyberete kravinu kteoru chce jeden zakaznik za uhersky rok.
Neco podobneho se mi prihodilo u CZC (cyklus probehl jen jednou:). Ale dostalo se mi vcelku verohodneho vysvetleni.
V momente objednavky byl termin dodani neznamy, asi po tydnu se zmenil na konkretni datum, ovsem v onom datu se opet zmenil na termin dodani neznamy.
Podpora czc to vysvetlila tak, ze dodavatel oznamil dodani (-> zmena stavu na konkretni datum), ale nakonec dodal malo kusu a nedostalo se na vsechny obednavky. Takze Ti, co obednali driv, zbozi dostali, ostatnim se termin zmenil zpet na neznamy.
Když nefungují soudy, tak je dobrý začátek přestat u daného obchodu PŘESTAT nakupovat, případně popsat svou zkušenost známým a nebo na svém blogu apod.
Já jsem takhle skončil s CZC. I když tam teď najdu nějaký výrobek skladem za slušnou cenu, tak raději nakoupím, klidně i dráž, jinde.
Jenže už tohle je pro mnoho lidí problém - viz příspěvek výše, kde jeho autor nakupuje třikrát (!!!) u Iteku, ačkoliv s ním nemá dobrou zkušenost. To se potom nedivme, že stále existují e-shopy, kde "skladem" může tak znamenat expedice za týden.
Souhlasim, 4tej bude Agen /btw. znovu up/.
Jinak souhlasim, ze takovy nekonkretni clanky jsou k prdu a zaroven souhlasim s tim, ze ta rizika zalob jsou moc vysoka. Reseni je jen jedno - anonymita.
Proc se hned soudit? Staci nenechat si to libit, stezovat si a hlavne dat o sve nespokojenosti vedet, coz ovsem znamena jmenovite, zadne jako tady jakysi nejmenovany obchod. Kdyz varujete okoli ze vas nekde odrbali, nebudou v tech spatnych e-shopech lidi nakupovat a oni uz si to pak vsichni rozmysli, jestli je lepsi se chovat ferove k zakaznikum nebo zkrachovat.
Tohle je prave ta kratkozrakost tak typicka v CR. V UK uz nektere firmy funguji pres sto let, myslite ze by mohly fungovat takovym zpusobem?
Pokud by mi rekli ze to bude az za dva mesice, tak bych mozna sel pryc, mozna taky ne protoze treba na to nespecham, ale kazdopadne bych vedel do ceho jdu a priste bych tam zas nakupoval. Takhle udelaji jeden obchod, ale ja si pripadam podvedeny a uz tam zarucene nikdy nakupovat nebudu. Kvuli jednomu kseftu ted obetovali kdovi kolik kseftu v budoucnosti. Tomu se rika strategie.
Nejsou to jen ceske e-shopy.
Pred casem jsem potreboval jistou redukci a potreboval jsem ji opravdu rychle. Prosel jsem spoustu e-shopu az jsem narazil na jeden kanadsky, ktery inzeroval zbozi skladem a odeslani do druheho dne. Jeste jsem se e-mailem informoval, jestli skutecne je zbozi skladem a bylo mi odpovezeno, ze ano. Po objednani a zaplaceni se dlouho nic nedelo, na e-maily uz nikdo neodpovidal. Po relativne dlouhe dobe zbozi dorazilo ale dorazilo z Ciny a to primo z obchodu, kde sice normalne nakupuji ale tentokrat jsem kvuli rychlosti volil prave ten kanadsky. Takze onen e-shop zbozi vubec nemel ale jen objednal v jinem e-shopu a za to si napocital trojnasobnou cenu.
IMO spis de o to, aby netvrdili ze to bude dne XYZ, kdyz vedi, ze to taky byt nemusi. POkud by rovnou rekli ze to bude za +- 2 mesice, tak si proste bud pockam nebo du jinam.
Hledám vždy obchody k osobnímu vyzvednutí a platím hotově při převzetí. Navíc mi to v 99% případů vyjde levněji, protože možná neberu z úplně nejlevnějších obchodů, ale po započítání poštovného to ve finále prostě levnější je.
U bodu jedna bych se téměř vsadil že jde o AAAMobilshop.
Sám jsem měl tu "čest" - naštěstí mi jen potvrdili objednávku a tím to skončilo. Veškerá komunikace nula asi jsem měl velké štěstí, neboť jsem si nepřečetl zkušenosti kupujících : http://obchody.hledejceny.cz/obchod/aaamobilshop#hodnotit_obchod
Je lepší si raději připlatit než nakupovat u takových "obchodníků".
Počítače skládám zásadně sám a nakupuji v Alfacomputeru bez jediné negativní zkušenosti a proto jsem spousty starostí ušetřen. Je škoda že autor neuvedl jména těch obchodů aby si ostatní dali pozor. Vždyť pokud je to pravda, tak nikdo nic namítat nemůže .
Pred par rokmi som sa nechal niekde na webe insporovat clovekom, ktory pise do poznamok k objednavke, ze ak mu nebudu schopny dorucit na dobierku do terminu, ktory slubuju ako dostupnost+cas pre postu, tak maju objednavku povazovat za bezpredmetnu. A samozrejme peniaze dopredu len velmi dobre odskusanym obchodom. Pri tej sanci nechat sa napalit aka tu bezne je, je ten par desiatok korunovy doplatok za dobierku odpovedajuca cena.
Navyse podla nejakych zdrojov (tusim pred par rokmi tu na Lupe) sa obchodnik vyrazne viac snazi prednostne uspokojit zakaznika, od ktoreho tie prachy nema iste a ak mu pride menej kusov ako potrebuje rozposlat, tak ti, ktori poslali prachy dopredu dostanu v tomto kole iba mail.
"Ta neuveritelna zbabelost, s jakou se nechame odrbat"
To vubec neni o zbabelosti, ale o prakticnosti a vymahatelnosti. Kdyz se zacnes soudit a soud MOZNA rozhodne do tri let, sel bys do toho? Ja ne, totalni ztrata casu.
Tak s Alzou mám jen dobré zkušenosti. Je to jeden z mála (ne-li jediný) český e-shop co má skoro všechno nabízené zboží skladem. Což po zkušenostech např s Mironetem, Mall nebo Vltavou, kde "mít skladem" znamená "mít skladem u dodavatele" je velmi příjemná změna.
Ono ani tak není důležité jestli se stane nějaká chyba (tomu se prostě 100%ně nedá zabránit), ale jak se k tomu daný e-shop postaví. Osobně nesnáším takový ty vykecávky bude to zítra .. , zdrželo se to někde .., když ani ten člověk se kterým na telefonu mluvím přesně neví kdy to jsou schopni dodat. Kdyby řekl na rovinu, nemáme, ale za týden (14 dní) to bude, tak je mě to milejší.
Lidi jdou po nizsich cenach jako slepice po flusu. Nakupuji od garazniku, kteri berou zbozi kdovi odkud, casto s pochybnym puvodem - typicke zvlaste pro ultra levne prodejce mobilu.
Nebo jsou typicke takove ty nezname eshopy s PC, ktere maji tisice polozek v nabidce, ale nic nedrzi skladem.
Dokud lidi budou nakupovat u tech nejlevnejsich a nechaji se sebou zametat, tak se ten stav proste nezmeni...
něco jiného než PC. Já mám zkušenosti výborné. Nikdy jsem neměl s eshopem problem. Jen občas dojde k malému zdržení ale z toho se snad nestřílí. My jsme jako národ zbytečně nervozní, většina čechů by si to va Španělsku nebo v Řecku asi hodila.
Je pravdepodobne, ze ty e-shopy uz podobne veci provedli nekomu pred vama. Mozna stacilo, aby nekdo z nich o tom napsal, a vy byste byl varovan az byste ten e-shop googloval a mohl jste si ty trable usetrit. Ale sam jste ostatni taky nevaroval, takze bohuzel si rikam dobre vam tak, dostal jste co jste si zaslouzil.
Proc by se ze zkusenosti jednoho zakaznika nedal hodnotit e-shop? I jedna zkusenost muze byt vypovidajici - i kdyz malo, ale na to mame dost rozumu abysme to posoudili sami. Navic, kde myslite ze se vezme ta zkusenost vice zakazniku, na zaklade ktere uz se to hodnotit da? Ano, posklada se z hodnoceni vice jednotlivcu. Kdyz bude kazdy z nich takhle opatrny, nikdy se nic nedovime a dalsi a dalsi chudaci budou muset zaplatit za to, ze ti kteri se spalili pred nima se bali je varovat.
Ten druhý a třetí pokus: jedna z položek jinde v ČR skladem není (jak jsem zjistil, dovozce je dostane až 14.09.2009) a mě se hodilo mít ji dříve. Teď už je itek ze zápisníčku samozřejmě vygumovaný.
Mě se to už skutečně párkrát stalo, že jsem dostal zboží, které bylo evidentně jeté - zřejmě vrácené ve čtrnáctidenní lhůtě.
Např. jednou foťák se zaprášeným hledáčkem a bez fólie na displayi, jindy řadič u kterého bylo CD se software rozlepené a CD bylo dokonce na datové straně plné otisků...
Od té doby jsem začal pro jistotu psát to zmíněné upozornění, že požaduji pouze naprosto nové zboží a pokud bude jakkoliv jeté, tak ho okamžitě vracím.
Já osobně mám s Alzou dobré zkušenosti, ale věřím že občas podobné skopičiny vyvedou. Stejně jako každý e-shop. Pokud se jedná o nestandardní zboží, jsou závislí na dodavateli. Předpokládám, že jim dodavatel napíše "dodáme vám to za týden" a potom "bohužel, nastali problémy, bude to nejdříve za tři týdny".
Já jsem pracoval v logistice, ale naštěstí jsem měl jen asi 20 dodavatelů a ti byli smluvně penalizováni za problémy, takže tam se tohle moc nestávalo. Ale když má ten obchod několik set dodavatelů, tak se tohle prostě stávat musí. Většina zákazníků se s tím nesetká, ale pokud chce někdo nestandard či málokusové zboží, může na to narazit. Měla by asi být lepší komunikace ze strany onoho obchodu, ale za zdržení většinou nemůže.
Já si nemůžu stěžovat. Nakupuji v e-shopech často, pokud to jde tak platím kartou, zboží dorazí vždy +- tak jak bylo slíbeno...
Myslím, že tohle jsou vyslovené excesy...
Sám jsem několik let provozoval velký e-shop (tržby okolo 1 mil/rok) a za tu dobu si nevzpomínám, že by si někdo chtěl zboží "vypůjčit". Pravda je, že tenkrát ještě nebyla ta zákonná úprava , ale i tak jsem vrácení v podmínkách nabízel.
Zrovna tak ty řeči o dopravcích .. používali jsme PPL,DHL a ponejvíce Českou poštu (Profibalík) a za tu dobu jsme měli snad jednu nebo dvě prekérky s poškozením zboží a cca 2-3 nevyzvednuté dobírky ročně.
Zakže si troufám tvrdit, že s e-shopy v ČR to nebude až tak hrozné....
Opravdu existuje nejaky duvod proc jste neuvedl jmena hrisniku? Nejak to nechapu. To co Vam provedli je hodne nepekne, proc tedy nenapisete o koho se jedna?
Mám zkušenost, že díky možnosti do 14ti dní zboží vrátit bez udání důvodu jsou e-shopy typu "nabízíme nové, pošleme jeté" docela značně rozšířené. Zřejmě řada našich spoluobčanů e-shopy využívá jako dvoutýdenní grátis půjčovny a e-shopy pak to vrácené jeté zboží dál pouštějí do oběhu jako zboží nové.
Já osobně jsem díky tomu do poznámky v objednávce začal psát, že očekávám dodání zboží nového, ještě nepoužitého a pokud zjistím nějaký stupeň opotřebení, zboží okamžitě vracím. - Tímto upozorněním chci ušetřit prodejci i sobě čas, který bychom jinak oba ztratili, pokud by mi prodejce poslal zboží jiné než dokonale nové :-D.
E-shop itek.cz, říjen 2008: objednal jsem tři položky s podmínkou odeslání následující den, neboť všechny byly uvedeny jako dostupné skladem. V termínu ale odeslány nebyly, proto jsem odstoupil od smlouvy. Jsem přesvědčený, že obchod zboží na skladě neměl.
E-shop itek.cz, srpen 2009: objednal jsem dvě položky s podmínkou odeslání následující den, neboť obě byly uvedeny jako dostupné skladem. V termínu ale odeslány nebyly a obchod do systému po několika dnech vyznačil storno. Jsem přesvědčený, že obchod zboží na skladě neměl.
E-shop itek.cz, opět srpen 2009: znovu jsem objednal stejné dvě položky, jako před několika dny. Do obchodu totiž pravděpodobně dorazily od dodavatele a e-shop pro ně neměl uplatnění, takže je o 247,00 Kč zlevnil :-). Balík došel, ale požadovaná dobírka byla o 247,00 Kč vyšší (to je náhoda, že?), něž částka podle potvrzené objednávky. Odmítl jsem převzetí, e-mailem reklamoval a žádal vysvětlení. Žádná odpověď. E-mailem jsem 4x (!!) urgoval odpověď - opět bezvýsledně.
Kdyby tohle snad četl někdo z itek s.r.o. (Průmyslová 1141, Uherské Hradiště): podívejte se na objednávky č. 0815027, 0910422 a 0910722.
ten druhý by mohl být CzechComputer.cz.
jen si nejsem jist, jestli nabízejí popisovanou službu (každý den e-mailem informaci o stavu objednávky).
ale ty dodací lhůty a informace - to by na ně sedělo.
Ať už to byl ve článku Mironet nebo ne, nebral bych je už jen z jednoho jedinýho důvodu - právě plomby na šasi. Drtivá většina IT e-shopů krabice neplombuje (nejsme v IT pravěku 90. let), záruka je na jednotlivý komponenty, a tudíž si uživatel může vyměnit nějakej ten kabel, CPU nebo grafárnu. Tam kde plombujou, mě v životě neuviděj, stejně tak tam, kde v rámci "OEM" OS dodávaj na DVD jen nějakej ušmudlanej image nainstalovanýho OS z výroby (klasicky notebooky a netbooky), já chci jen zcela klasickou instalačku, abych to přeinstalovaný svinstvo s tunama blbostí a debilním nastavením mohl šmahem smáznout a nainstalit si to zcela od začátku po svym...
tak jo pojďme se domnívat takže souhlasím s předchozím názorem..
trojka přesně sedí na Mironet nejsou to jen mé osobní zkušenosti ale i zkušenosti lidí kolem mne.
pc po zakoupaní a tzv.zahoření vůbec nenaběhne
putuje tedy zpátky
vrátí se bez plomby
po měsíci když začnou nehorázně chrastit větráky se podívám do skříně a vipadá to tam jak kdyby tam měli myši doupě-ne nepřehánim, navíc noname moduly některých komponentů..
takže také děkuji podařilo se mi vybrat tátovi opravdu výborné PC
Souhlasím. Autor ty e-shopy vyloženě kryje, aby mohly podvádět dál. Motivaci nechme stranou - nejspíš nechuť se s nimi utkat v mediálním nebo právním souboji.
Ale dokud tam ta jména nebudou, tak to opravdu nemá smysl. To je jako kontroly kvality paliva na čerpacích stanicích: dokud se nebude vědět, kdo kur*í kvalitu, bude to ten dotyčný dělat stále, pořád, furt, ...
On si možná autor není všemi body tolik jistý, kdo ví jestli si je nepřikrášlil a kdo ví jak by zněly verze pracovníků e-shopů. A proto jména radši neuvádět, mohli by se oprávněně bránit :)
>>>Následující příběhy se skutečně staly, jména však neuvádíme...
TOHLE je presne ten duvod, proc u nas jsou sluzby porad naprosto nesrovnatelne treba s USA. Ta neuveritelna zbabelost, s jakou se nechame odrbat a pak se bojime byt jen ukazat prstem na toho, kdo nas odrbal. Tohle je duvod, proc ti hajzlici porad dal vydelavaji, bez ohledu na to co uz provedli... protoze nikdo nevi, ze to byli oni. Tohle je ten duvod, proc ti poctivi nemaji proti nim sanci.
V nomralnim prostredi funguje na trhu evoluce, ty spatni ztrati povest a nasledne ztrati zakazniky. Jenze mezi zbabelci, kteri si nechaji s*at na hlavu tohle nefunguje.
Tak to já zkusím tipnout - nebyl ten třetí E-shop náhodou Mironet :-)? U sebe jsem po vybalení počítače zjistil, že nebyly docvaklé RAM moduly (a tedy je systém nenašel). Jak mohli za těchto podmínek počítač zahořet (potvrzeno v dodáku) je mi dodnes záhadou ...
jj, nápodobně. Včera jsem byl nakupovat v jednom nejmenovaném hypermarketu, kde mě okradli, zmlátili, vyhrožovali mi zabitím, ale neřeknu vám kde to bylo, abych nebyl jediný, na kom si zgustli. Hledej, šmudlo.
Bez zveřejnění jmen shopů je celá story na tři věci.