Když nefungují soudy, tak je dobrý začátek přestat u daného obchodu PŘESTAT nakupovat, případně popsat svou zkušenost známým a nebo na svém blogu apod.
Já jsem takhle skončil s CZC. I když tam teď najdu nějaký výrobek skladem za slušnou cenu, tak raději nakoupím, klidně i dráž, jinde.
Jenže už tohle je pro mnoho lidí problém - viz příspěvek výše, kde jeho autor nakupuje třikrát (!!!) u Iteku, ačkoliv s ním nemá dobrou zkušenost. To se potom nedivme, že stále existují e-shopy, kde "skladem" může tak znamenat expedice za týden.
Proc se hned soudit? Staci nenechat si to libit, stezovat si a hlavne dat o sve nespokojenosti vedet, coz ovsem znamena jmenovite, zadne jako tady jakysi nejmenovany obchod. Kdyz varujete okoli ze vas nekde odrbali, nebudou v tech spatnych e-shopech lidi nakupovat a oni uz si to pak vsichni rozmysli, jestli je lepsi se chovat ferove k zakaznikum nebo zkrachovat.
Uplne pausalne ale nejde garazniky odsoudit. Znam nekolik velmi malych zasilkovych firem, ktere poskytuji vyborne sluzby. Naopak je z nich citit osobni zajem provozovatele (casto jde v realu o jedineho cloveka nebo o dva tri spolecniky), aby kazda objednavka byla vyrizena k maximalni spokojenosti zakaznika.
Lidi jdou po nizsich cenach jako slepice po flusu. Nakupuji od garazniku, kteri berou zbozi kdovi odkud, casto s pochybnym puvodem - typicke zvlaste pro ultra levne prodejce mobilu.
Nebo jsou typicke takove ty nezname eshopy s PC, ktere maji tisice polozek v nabidce, ale nic nedrzi skladem.
Dokud lidi budou nakupovat u tech nejlevnejsich a nechaji se sebou zametat, tak se ten stav proste nezmeni...