Vlákno názorů k článku Lesk a bída českých e-shopů od Flasi - Nejsou to vaše problémy? Opravdu? Existuje snad nějaký...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 9. 2009 9:15

    Flasi (neregistrovaný)
    Nejsou to vaše problémy? Opravdu? Existuje snad nějaký e-shop v ČR (případně jinde), kde se tyto problémy neprojevují přesně v tom, co jste napsal v původním příspěvku? Tedy pokud pominu nějaké velmi specifické e-shopy.

    No jestli to chápu správně, tak zatím nakupujete v obchodech, kde se zatím ty problémy statisticky nestihly projevit a máte pocit, že je to lepší, než nakupovat tam, kde se už projevily? No když myslíte... Vy ovšem jako zákazník máte jednu výhodu. E-shopů je v ČR nepřeberné množství, takže vy ty možnosti nevyčerpáte. Ovšem jestli tím něco vyřešíte, tak to fakt nevím.

    S tím autoservisem - srovnávejte proboha srovnatelné. Jestli vám někde odmítnou záruční opravu, tak to je prasárna a je pochopitelné, že tam příště člověk nepůjde ať je to autoservis, nebo e-shop. Ale když už jste nakousl auta, tak to prokombinuji s tím, co jste psal. Chcete si koupit auto - zajdete do autosalónu, tam vám sdělí, že vámi požadovaný model objednali a že bude za tolika tolik dní. A nesplní to... Myslíte, že má cenu, s nima nadobro skončit proto, že jejich jedinný možný dodavatel vámi vybraného zboží (tedy konkrétní automobilka) nedodržel, co slíbil a nedodal jim to včas? Myslíte, že když jste u Ford Novák nedostali auto včas, že to příště u Ford Procházka bude lepší? Logistika automobilů se značně liší od logistiky třeba elektroniky, ale i tam se může stát, že to "vaše" auto někdo ukradne, nebo bude poškozeno.

    Nakupovat zboží u cizích dodavetelů? Hmm, zajímavý nápad. Fakt myslíte, že na to velké e-shopy ještě nepřišly a že to nedělají? Tedy u části zboží, kde to dělat lze. U některého to totiž v principu nelze (není v principu možné sám udělat lokalizaci, šedý dovoz vám nevezme místní záruční servisní síť apod.). A myslíte, že zahraniční dodavatelé netrpí úplně stejnými neduhy jako ti čeští? :-D
    A sám si objednávat u výrobců v Číně? No tak to je asi nejlepší vtip. Myslíte, tam žádné problémy nejsou? Myslíte, že se nikdy nestane, že vám přijede kontejner (trochu) jiného zboží, nebo zboží, které má 30% vadných kusů?
    Právě od toho jsou dovozci a distributoři, aby tyhle problémy řešily, protože koncoví prodejci na to nemají kapacity a know-how a kdyby to dělali, tak by je to vyšlo mnohem dráž.
    Ovšem možná, proč se zastavovat u toho, aby si to e-shop sám objednával u výrobce. Možná by to mohl i sám vyrábět. A těžit si na to sám suroviny a sám si vyrábět potřebnou elektřinu. A pochopitelně si i pěstovat i potraviny pro vlastní dělníky. A šít jim vlastní oblečení. A dodávat těm dělníkům vlastní spotřební zboží - no to se nám to krásně spojilo do kruhu. Proč to tak jenom nedělají všichni...? :-D

    V každém případě - jestli máte pocit, že 90% problémů s dodavateli jsou kecy, tak jste objevil díru na trhu. Objevil jste, že je možné provozovat e-shop, který bude splňovat vaše původní požadavky. Začněte ho provozovat a zbohatněte, protože přetáhnete všechny zákazníky ostatním e-shopům, které ty body nesplňují. Hodně štěstí.
  • 10. 9. 2009 22:06

    anonymní
    To ovsem nejsou me problemy, pokud eshop nesplni byt jednou jedinkrat ma ocekavani, tak uz odeme neuvidi ani Kc a samosebou nejen odeme. Pravidlo ze jeden nasrany zakaznik odradi min 10dalsich je preci znamo ne ?

    Stejne tak kdyz mi v autoservisu odmitli vyresit zarucni opravu jejiz naklady (kdyby to platili ze sveho) byly v desitkach Kc, tak prisli o tisice za prohlidky a standardni servis, jezdim jednoduse jinam.

    O problemech s dodavateli tu nemluvte, jsou to z 90% kecy. Kdyz se neprizpusobi pozadavkum ti lokalni, tak at tahnou, zbozi lze (a levneji) nakoupit trebas v okolnich zemich. Dokonce lze i jako jednotlivec objednat z Ciny, a co jsem videl, vzdy dorazilo do max 3 tydnu.
  • 10. 9. 2009 6:52

    KKING (neregistrovaný)
    Z prominutim, aby jste se z tech terminu nepo. ale pokud je doba dodani typicky nad 3 dny je termin vzdy nejisty. Prakticky zadna znacka natoz velkoobchod vam nezaruci ze zbozi pokud ho nema skladem doruci v terminu, jednak mu to nerekne presne ani znacka, zbozi se muze spozdit staci i par hodin a uz jej nestihnou vyskladnit dle terminu. a to se lod muze klidne o den i vic zdrzet, auto vybourat pred vami muze byt vice zakazniku nez je kusu zbozi.... Nehlede na to ze si vyberete kravinu kteoru chce jeden zakaznik za uhersky rok.
  • 10. 9. 2009 15:34

    anonymní
    Presne tak. Od eshopu ocekavam nasledovne:

    Pokud tvrdi, ze ma neco skladem, tak je mozne si zbozi osobne obratem vyzvednout, alternativne jej nejpozdeji druhy den expeduje.

    Pokud tvrdi ze neco je do 2/3 dnu, tak ocekavam, ze ono zbozi ma pravdepodobne skladem jejich dodavatel, ma jej v dostatecnem mnoztvi a zbozi bude expedovano(nebo k odberu) nejdele do tydne.

    Pokud uvadi ze zbozi je na objednavku/doba dodani je neznama, pak ocekavam, ze po pripadnem objednani takoveho zbozi dostanu rozumny a realisticky odhad do kdy zbozi dorazi.

    Pokud se zbozi neda sehnat, nema na shopu co delat.

    Kdo neumi vyse zminene body zajistit, nema co v oboru pohledavat.
  • 10. 9. 2009 17:45

    Flasi (neregistrovaný)
    Tak očekávejte. Já zase očekávám, trochu jiné věci. Zejména to, že e-shop bude nabízet velkou šíři zboží, která se dá na českém velkoobchodním trhu sehnat, což normální kamenný obchod v principu nemůže a ty nenormální (obří) jsou obvykle jenom v největších městech.

    Pokud tvrdi, ze ma neco skladem, tak je mozne si zbozi osobne obratem vyzvednout, alternativne jej nejpozdeji druhy den expeduje.
    S tím lze souhlasit

    Pokud tvrdi ze neco je do 2/3 dnu, tak ocekavam, ze ono zbozi ma pravdepodobne skladem jejich dodavatel, ma jej v dostatecnem mnoztvi a zbozi bude expedovano(nebo k odberu) nejdele do tydne.
    To očekávat můžete. Ale v ČR není dostatek dodavatelů, na jejichž informace by bylo spolehnutí. Pokud dodavatel ve svém online systému tvrdí, že má 10 ks skladem, může to klidně znamenat, že žádné nemá a už nikdy mít nebude. Můžete s takovým dodavatelem ukončit spolupráci. Ale od koho budete brát zboží, když ukončíte spolupráci se všemi?

    Pokud uvadi ze zbozi je na objednavku/doba dodani je neznama, pak ocekavam, ze po pripadnem objednani takoveho zbozi dostanu rozumny a realisticky odhad do kdy zbozi dorazi.
    Očekávejte. Ale očekávejte také, že ten odhad vůbec nemusí platit. Důvody viz předchozí odstavec.

    Pokud se zbozi neda sehnat, nema na shopu co delat.
    99% obchodníků nebude mít v nabídce zboží o kterém jsou s jistotou přesvědčeni, že se nedá sehnat. Ovšem existuje spousta zboží, které dodavatel nemá, ale možná ho mít bude. A neví kdy a neví kolik. Prostě až se sejde dost objednávek, tak ještě kontejner z Číny doveze, když nesejde, tak už nedoveze. Anebo dodavetel neví kolik zboží zůstane z jiného trhu, jestli vůbec jaké. Prostě v současné logistice takové zboží existuje a IMHO je v pořádku, když v nabídkách e-shopů existuje s dodacím termínem neznámý)
  • 10. 9. 2009 10:13

    Semo (neregistrovaný)
    Trufol by som si tipnut, ze clanok nie je o tom, ze vec pride o viac ako 3 dni, ale ze pride (vyrazne) pozdejsie ako inzerovana doba (nech uz je akakolvek). Pokial obchody vedia, to co vy, tak nemaju slubovat dodanie 5 dni a podobne. A pokial to nevedia, tak nemaju v tom obore co robit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).