Vlákno názorů k článku Lesk a bída českých vyhledavačů od vasek - Webseek bude zcela jiste novym kvalitnim produktem ....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 12. 2001 10:19

    vasek (neregistrovaný)
    Webseek bude zcela jiste novym kvalitnim produktem . Jeste chybi nektere drobnosti pro skutecne ostry provoz. Jiz sama pouzita technologie mnoho napovida..Jako prvni jeho sluzby bude pouzivat Yo.cz
  • 6. 12. 2001 21:01

    Michal Illich (neregistrovaný)
    No, on program webseek = aspseek, ze :)

    A bodejt byste ho nechvalili, kdyz ho sami provozujete, viz domena www.webseek.cz = www6.yo.cz :)

    (aspseek samotny je fajn, nic proti nemu)
  • 6. 12. 2001 21:55

    Petr Samcenko (neregistrovaný)
    Zdravim Michale,
    jestli si vzpominate na nas nedavny rozhovor o "korektnosti" - tak toto je jen dalsi dukaz :-) Nekdo jiny by se mozna podepsal jako illich@centrum.cz a rekl, ze empyreum je proste jeste lepsi (ale jak je videt, takove chovani je opravdu jen pro "otrle" povahy z yo.cz :-))
    Mejte se fajn
    Petr Samcenko
  • 7. 12. 2001 12:02

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    Vasek Pericevic se podepsal svym emailem. To se podle vas mel podepsat jako pericevic@webseek.cz?
  • 7. 12. 2001 11:48

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    Ano, WebSeek pouziva vyhledavaci stroj AspSeek (je to mnohokrat uvedeno na strankach webseeku), a nikdo se za to nestydi, jsme na to dokonce pysni!

    Ano, WebSeek provozuji lide z yo.cz, za to se take nestydime, je to uvedeno na strankach.
    Portal Yo.cz pouziva WebSeek jiz pul roku...

    PS: na www6.yo.cz bezi pouze webove stranky WebSeeku, samotny engine bezi na jinem stroji ;-)
  • 7. 12. 2001 13:39

    Michal Illich (neregistrovaný)
    Vase reakce je v poradku, ja reagoval na toto:

    > Webseek bude zcela jiste novym kvalitnim produktem .
    > Jeste chybi nektere drobnosti pro skutecne ostry provoz.
    > Jiz sama pouzita technologie mnoho napovida..Jako prvni
    > jeho sluzby bude pouzivat Yo.cz

    Tady predstavitel Yo rika, ze "Yo.cz pouziva sluzby Webseek", ackoliv tady nejde o zadne dva subjekty, ale jeden. Rikate "bude", ackoliv jiz ho pouzivate. "Produkt" si sami chvalite jako "kvalitni" a nazyvate ho jmenem, ktere je zavadejici, nebot onen produkt se jmenuje jinak.

    ---

    Co se tyka vasich stranek, i ty jsou dost vesele:

    > Na rozdíl od konkurence jsme vyhledávací stroj
    > AspSeek, na kterém WebSeek beží, nemuseli vyvíjet > sami. Do vývoje engine AspSeek přispělo 20 vývojářů z > 9 zemí. Z tohoto důvodu máme nesrovnatelně nižší
    > náklady na vývoj, testování a provoz.

    Skutecne jste ho nevyvijeli sami :) - protoze jste ho nevyvijeli vubec. Podle aspseek.org autori jsou:

    * Alexander F. Avdonkin <al@sw.com.sg>
    * Kir Kolyshkin <kir@asplinux.ru>
    * Igor Sukhih <igor@asplinux.ru>

    plus nekolik contributoru, mezi nimiz neni zadne vase jmeno, ani jmeno nikoho z Ceske republiky. Vy jste aspseek pouze integrovali do svych stranek.

    Navic na webseek.cz neni zmineno zadne propojeni s Yo.cz. (a ze takto to cele pusobi na bezne uzivatele je patrne ostatne i z clanku: autor mu sice venoval hodne casu a usili, ale propojeni webseek+aspseek+yo si nevsiml. Tedy jakkoliv zde v diskusi opozdene prezentujete otevrenost, tak pred 95% ostatnich se snazite budit jiny dojem o puvodu, ucelu a propojenosti pouzitych programu).

    ---

    Jeste dovetek, at me spatne nepochopite:
    (a) aspseek se mi libi, jakozto i cele hnuti open source
    (b) Yo.cz fandim, to jen vyroky pana Pericevice ve mne pravidelne vzbuzuji uzas
    (c) tyto nazory jsou pouze jen me soukrome, ne nazory zadne firmy ani skupiny lidi
  • 7. 12. 2001 13:44

    Michal Illich (neregistrovaný)
    PS: Vim, ze jste vy osobne poslal k ASPseeku prevodni tabulku pro ceske znaky + seznam stopslov (tedy cca 5kB textu), ale rikat tomu vyvoj (jeste v danych souvislostech) je dost odvazne :)
  • 12. 12. 2001 18:15

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    V nove verzi se jiz neco objevilo a dalsi patch je v CVSku. Ale vetsina je porad na mem disku ...;-)
  • 7. 12. 2001 14:07

    vasek (neregistrovaný)
    Pane Illich vy jste vazne demagog.Nevim kde jste vzal ze Yo a Webseek jsou ten samy subjekt a ja jsem "predstavitel Yo"
    Vase korektnost kterou diskujete na vasi aplikaci neni jen vas soukromy nazor ale skupiny lidi se kterymi toto diskutujete i u me vzbuzuje uzas..? A to v tom ze jste jedinny kdo webseek nemuze stravit.
  • 7. 12. 2001 20:28

    Michal Illich (neregistrovaný)
    > Nevim kde jste vzal ze Yo a Webseek jsou ten samy subjekt

    Usuzuji z toho, ze domena webseek.cz se resolvuje na 217.11.237.37, coz se zpetne resolvuje na www6.yo.cz, stejne tak i link na http://217.11.237.37/ ukazuje vas projekt webdomena.cz. Cely tento IP prostor je v registru pristupnem zde na Lupe (racte kliknout vlevo), oznacovan jako "PERICEVIC-CZ". V tuto chvili nemam pristup k zadnym logum, takze vam nepovim, odkud bezi samotny crawler, ale nedivil bych se, pokud by pro nej platilo totez.

    Ale mozna se i pres veskera fakta mylim, a tak se pro jistotu ptam: Provozuji vyhledavac webseek.cz lide z Yo.cz?

    > a ja jsem "predstavitel Yo"

    (1) Jste vlastnik domeny yo.cz
    (2) Tak jiz vyse zminovana sit se jmenuje po vas.
    (3) Opakovane mluvite za Yo do ruznych konferenci i zde na Lupe
    (4) Domena yo.cz ma popis "Vaclac Pericevic-Movies; Legerova 26;"

    Ale mozna se i pres veskera fakta mylim, a tak se pro jistotu ptam: Jste predstavitel Yo.cz?

    > neni jen vas soukromy nazor

    Je to muj soukromy nazor a nici jiny.

    > A to v tom ze jste jedinny kdo webseek nemuze stravit.

    Uz potreti v teto diskusi rikam, ze se mi aspseek libi :)


  • 8. 12. 2001 4:57

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Musím říci, že jsem Marka Prokopa dvakrát žádal, aby zjistil, která firma nebo jaká skupina lidí za WebSeekem stoji, ale ani jemu, ani mně se napodařilo zjistit z dostupných zdrojů, že jde o projekt YO. Určitě by to bylo v textu uvedeno. Děkuji Janu Karabinovi, že nám to nyní objasnil.

    Mimochodem, až bude WebSeek podporovat všechny typy dotazů, které deklaruje, bude to důvod, proč jej budu upředsnostňovat pro prohledávání českých stránek před Google. Nyní, přestože Google neaktualizuje index tak často jako WebSeek, raději používám Google, protože vím, jak se jej ptát, abych získal očekávané odezvy.

    Určitě WebSeeku držím palce.
  • 9. 12. 2001 20:24

    Vasek Pericevic (neregistrovaný)
    Jak jsem psal webseek neni jeste plne hotov. Zcela jiste
    provozovatel a kontakt bude uveden.
  • 12. 12. 2001 18:09

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    > Skutecne jste ho nevyvijeli sami :) - protoze jste ho
    > nevyvijeli vubec. Podle aspseek.org autori jsou: Alexander...
    > plus nekolik contributoru, mezi nimiz neni zadne vase jmeno,
    > ani jmeno nikoho z Ceske republiky. Vy jste aspseek pouze
    > integrovali do svych stranek.

    engine aspseek vychazi z projektu udmsearch (nyni mnogosearch.ru). pokud si prohlednete zdrojaky aspseeku a mnogosearch zjistite ze maji mnoho spolecneho.
    Polovina trid v aspseeku zacina "Udm". Proto jsem mezi vyvojare pocital i vyvojare UdmSearch.Ono i v THANKS je napsano za aspseek vychazi z UdmSearch.

    mozna jsem mel rozlisit devlopers a contributors, ale na strance urcene predevsim manazerum mi to prislo bezucelne;-)

    Ale jinak mate pravdu, formulace je ponekud sebevedoma. Stranky webseeku, v dobe zverejneni clanku, nebyly urceny ke zverejneni...musim se zeptat autora jak nas nasel;)

    Do vyvoje aspseeku, jsem prispel opravou nekolika chyb + nekolik patchu ktere jeste nejsou ve stavu kdy by snesly zverejneni;) ale webseek je pouziva...

    Na provozu webseeku se podileji pouze NEKTERI lide z yo.cz.
    Mam ten dojem nekde na yo.cz je webseek uveden mezi projekty

    PS: kdyz tolik fandite AspSeeku a zvobodnemu software, nechcete se pripojit k jeho vyvoji? ;-)
  • 12. 12. 2001 19:56

    Michal Illich (neregistrovaný)
    > PS: kdyz tolik fandite AspSeeku a zvobodnemu software,
    > nechcete se pripojit k jeho vyvoji? ;-)

    Budete se divit, ale mozna to neni spatny napad. Zkusim se nad tim zamyslet ;)

    Kazdopadne na AspSeeku se mi hodne nelibi jedna vec, a to ze je postaven nad SQL databazemi - to podle me neni schudna cesta: bude se to spatne skalovat a rychlost nebude takova, jaka by mela byt.

    Ostatne asi tim je zpusobene, ze ma webseek takovou malickou databazi (tretina/ctvrtina oproti ostatnim), ze?
  • 15. 12. 2001 21:11

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    > Budete se divit, ale mozna to neni spatny napad. Zkusim se nad tim zamyslet ;)

    pokud to myslite vazne, doporucuji spise GNU projekt mifluz (gnu.org/projects/mifluz). Je tam sice vic prace, ale moznost idexovat 500milionu stranek je impozantni. Skoro konkurence Googlu;)

    To ze je AspSeek postaveny na SQL databazi se mi prave libi...;) cela architektura je pruhlednejsi a s databazi se daleko lepe manimupuje. Mate pravdu ze je to trochu pomalejsi, ale nijak vyrazne.
    Skalovat se bude AspSeek diky sqldb take lepe, hodne prace usetri skalovatelna DB (napr. podporovany Oracle)
    autori aspseeku chteji nekdy v budoucnu dodelat do AspSeeku skalovani, ale prijde mi to zbytecne, mifluz je prespektivnejsi...
    Pro indexovani 'mensiho' poctu dokumentu, tak do 50milionu, je AspSeek idealni nastroj.

    WebSeek ma mensi databazi pouze kvuli tomu ze bezi ze starsi zalozni kopie (protoze nam ve 14dnech odesly ctyri disky IBM - rozdil je v IBM;-)

    PS: IMHO nejzajimavejsi napad (a take nejslozitejsi) je distribuovany vyhledavac nebo dokonce peer2peer...
  • 15. 12. 2001 22:03

    Michal Illich (neregistrovaný)
    > pokud to myslite vazne, doporucuji spise GNU projekt
    > mifluz (gnu.org/projects/mifluz). Je tam sice vic prace,
    > ale moznost idexovat 500milionu stranek je impozantni.
    > Skoro konkurence Googlu;)

    (spravne URL je zrejme http://www.gnu.org/software/mifluz/)
    No nevim, nevim, tohle je ted pouze vytvarec inverzni databaze, nic vic. Neprostudoval jsem to dukladne, ale nejak tam nevidim moznost rozskalovat to na vic pocitacu, takze tech 500 milionu stranek bude spis jen nejaky teoreticky limit (prece jenom ~3TB disku do jednoho pocitace nenarvete).
    Diky za tip.

    > WebSeek ma mensi databazi pouze kvuli tomu ze bezi ze
    > starsi zalozni kopie (protoze nam ve 14dnech odesly
    > ctyri disky IBM - rozdil je v IBM;-)

    Jo, jo, Empyreum Fulltext take uz sejmul par IBMek 75GB ;)

  • 16. 12. 2001 13:16

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    www.senga.org (skupina vyvijejici mifluz):
    "Senga is a development group focused on information retrieval software. The primary purpose of the components distributed on Senga is to build a large scale internet search engine."

    mifluz je GNU projekt, a GNU jsou znami megalomani;-)
    takze IMHO je mifluz/senga dlouhodobe perspektivni...
  • 17. 12. 2001 20:03

    MK (neregistrovaný)
    co zkusit SCSI disky ? :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).