Reference jsem trochu doplnil. Ale myslím si, že velké firmy jako PVT, Pražská teplárenská, Obchodní dům.cz, AMI Communications nebo Elektro Spáčil, cizí podniky vstupující na náš trh jako FranklinCovey nebo The Popcorn Board, producent Eregmy Natural Medicaments, několik cestovních kanceláří a realitních agentur, Ministerstvo zahraničních věcí a desítky dalších (celkem jsem napočítal 35) jsou už myslím dostatečnou zárukou, nemyslíte?
Také jste mě přinutil doplnit stránku O nás. Ferda mravenec, práce všeho druhu, opravdu nejsem. :-)
Naštěstí, když se podíváte do našich referencí, mnoho významných zákazníků si nemyslí, že jsme "pochybna .com firmicka".
Tvrdím to, protože je to pravda :-) Např. ony atributy lang vyhledavače vůbec nezajímají, TITLE sice ano, ale může být klidně umístěn nevalidně mimo HEAD, atd. Mně by se líbilo, kdyby vyhledavače penalizovaly nevalidní HTML, ale ony to prostě nedělají a tak se těžko mohu tvářit, jako že dělají.
Další věc je, že korektní HTML může být v nejlepším případě jen podmínkou nutnou, nikoli postačující. Třeba prvky TITLE a H1 obsahující text "Naše nejlepší služby pro vás" jsou z hlediska SEO zcela k ničemu. Ono totiž to jediné, co vyhledavače skutečně zajímá, je kvalita obsahu. A pouhým dodržování specifikací kvalitní obsah rozhodně nevzniká.
Shodou okolností jsme na toto téma měli nedávno diskusi v seo.nawebu.cz. Autor tohoto článku v ní hájil názor, že SEO je převážně technická disciplína (což je asi i názor váš), kdežto já s tím nesouhlasím. Vše, co je v SEO technického, by měl zvládnout profesionální webmaster a/nebo webdesignér. Teprve to ostatní je práce pro SEO konzultantna.
Roberte, myšlenkový pochod, kterým jste dospěl k tvrzení, že "optimalizace pro vyhledávače se vyplatí tam, kde není důležitá značka," jsem nepochopil. U silných značek přeci máte pro SEO/SEM jasný cíl, tak proč na něj nemířit?
Možná ale přeceňujete schopnosti velkých firem dostat své jméno a značky do vyhledavačů bez použití SEO. Abych vás vyvedl z omylu, dohledal jsem si výsledky testů, které jsem dělal pro akci WebTop100. Následující údaje se týkají 100 největších českých firem (80 z žebříčku Czech Top 100 + 20 největších finančních společností), u kterých jsem testoval jen hledání jejich názvu (plný i zkrácený obvyklým způsobem).
Takže když to shrnu, velké firmy se od malých liší jen tím, že si ve vyhledavačích dělají větší ostudu.