Vlákno názorů k článku Lesk a bída optimalizace pro vyhledávače od Marek Prokop - Roberte, myšlenkový pochod, kterým jste dospěl k tvrzení,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 2. 2004 0:50

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Roberte, myšlenkový pochod, kterým jste dospěl k tvrzení, že "optimalizace pro vyhledávače se vyplatí tam, kde není důležitá značka," jsem nepochopil. U silných značek přeci máte pro SEO/SEM jasný cíl, tak proč na něj nemířit?

    Možná ale přeceňujete schopnosti velkých firem dostat své jméno a značky do vyhledavačů bez použití SEO. Abych vás vyvedl z omylu, dohledal jsem si výsledky testů, které jsem dělal pro akci WebTop100. Následující údaje se týkají 100 největších českých firem (80 z žebříčku Czech Top 100 + 20 největších finančních společností), u kterých jsem testoval jen hledání jejich názvu (plný i zkrácený obvyklým způsobem).

    • 29 firem (tj. 29 %) nebylo možné podle jejich názvu nalézt v Googlu.
    • Ani v jednom běžném českém vyhledavači (Seznam, Atlas, Centrum, Google) nešlo podle názvu nalézt 12 firem.
    • Za výsledky hledání svého názvu v Googlu dostaly firmy v průměru 2,93 bodu z 5 možných. Kromě pozice se hodnotil i titulek a popis nalezeného odkazu.
    • Předešlý test dopadl "nejlépe" na Seznamu, kde průměrná firma dosáhla 3,9 bodu z 5.
    • Pro plný počet bodů (5) stačilo, aby se firma na hledání svého názvu umístila na první stránce a aby text odkazu měl aspoň trochu hlavu a patu. Tohoto výsledku dosáhlo v Googlu jen 15 firem, v Seznamu 52 firem.

    Takže když to shrnu, velké firmy se od malých liší jen tím, že si ve vyhledavačích dělají větší ostudu.

  • 19. 2. 2004 9:42

    Dusan (neregistrovaný)
    Protoze vyhledavace nepotrebuji. Pokud si potrebujete koupit balenou vodu s bublinkami, tak nezadate do vyhledavace "voda s bublinkami", ale koupite si rovnou Podebradku, protoze vam kazdy vecer v televizi poskakuje ta zenska na Staromaku. Pripadne Korunni, protoze kazdy den ...
    Optimalizace pro vyhledavace ma vyznam pro firmy o jejichz existenci nema potencionalni zakaznik ani tuseni. Pak je treba byt vepredu aby kliknul. Pokud jste ochotni do brandove reklamy vrazet miliony, tak na SEO muzete klidne zapomenout.
  • 19. 2. 2004 10:11

    Robert Němec (neregistrovaný)
    V podstate jste odpovedel za mne.

    V budoucnosti bude asi marketing zalezet na techto vecech:

    1. znacka
    2. seo/sem
    3. tipuji, ze bude jeste neco dalsiho, ale nevim jeste presne co.

    Plus je samozrejme potrebne pouzit dva modely, ktere predstavim v nasledujicim dile.
  • 19. 2. 2004 12:46

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Svým příkladem s Poděbradkou neodpovídáte na otázku, zda známé firmy potřebují SEO. Odpovídáte na otázku, zda potřebují web pro prodej koncovým spotřebitelům a o tom tu řeč není. Já tvrdím jen to, že když už veřejný web mají, měl by být udělán alespoň tak dobře, aby ho bylo možné najít, ať už je jeho účel jakýkoli.
  • 19. 2. 2004 12:50

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Ano, měl by se dát najít (to je "samozřejmné"). U té Poděbradky je to ještě na vážkách. Kdybych měl 1 000 000 Kč a musel se rozhodovat mezi např. buď jenom televizní reklama, nebo jenom SEM, pak bych volil televizi.

    No, nechme to na příští středu.
  • 19. 2. 2004 13:41

    Dusan (neregistrovaný)
    Ne tak docela. Pokud jste znama firma nepotrebujete umisteni ve vyhledavacich, ale adresu www.podebradka.cz. Tedy jasne propojeni vasi brandove reklamy s webem. Pak na nem muzete klidne vydelavat (souteze, kupony, podrobnejsi info presahujici format TV reklamy, kontakt s prodejci atd.). Nikdo vas nebude hledat pres vyhledavac, ale stejne hodne lidi prijde.
    Typickym prikladem jsou banky. Treba Komercni banka nepotrebuje byt na prvni strance pri zadani slova "banka" do vyhledavace. Kazdy vi, ze existuje. Ale potrebuje velky a podrobny web, kde se vas pokusi presvedcit, ze prave ona je ta prava banka pro vas.
  • 19. 2. 2004 10:08

    Robert Němec (neregistrovaný)
    No právě!

    Nemají SEO/SEM - a jsou přitom úspěšné. Více o tom bude v druhém a třetím dílu. Počkejte si.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).