Myslím že uvedená obrazovka je myslená ako možná náhrada multimediálnych panelov typu SMART Board 600i2 - osobne toto zariadenie dosť používam (v práci) a na prezentácie s možnosťou "vstupu" do zobrazovanej grafiky je docela ideálne. Veľmi podobné zariadenie je inštalované aj v materskej škôlke a tiež v škole, kam chodia moje deti - používajú to na výuku.
Takže v spojení s vhodným hardwarom a softwarom (neviem aké je vybavenie televízora z tohto hľadiska) je použitie v domácnosti možné - napr. na výuku.
Ale zariadenie ako také nie je určené na to, aby človek pri ňom sedel s nosom zaboreným do plochy. Skôr sa predpokladá určitý odstup - to "kreslenie" slúži najmä na zvýraznenie určitých častí na obrazovke (napr. beží dokument o zvieratách, zastavím obraz a pomocou pera zvýrazním charakteristické časti / prvky dotyčného zvieraťa a pod.) na ktoré je potrebné upozorniť.
Možná, že u nás existují domácnosti, kde mohou děti všechno, včetně "čmárání" po obrazovce. Tam by možná takový TV uplatnění našel. Ale nedovedu si představit situaci, že budu sedět přímo u 60" obrazovky a něco na ní "dělat", dokonce ve dvou. I menší úhlopříčky je vhodné pozorovat z větší vzdálenosti, než s nosem na displeji. A není to ani tak z důvodu vnímání artefaktů komprimovaného digitálního obrazu, velikosti pixelů, ale i aktivního zorného pole oka. Zajímalo by mne, zda se tady najde někdo, kdo by tuto možnost vítal a dokázal jí ve své domácnosti i před druhými smysluplně obhájit. Já totiž nemusím znát všechno, ale v tomto případě mě opravdu nic nenapadá.
Tomu rozumím a takové použití ilustruje i připojený obrázek. Ale v domácnosti? Přitom je v Aktualitě několikrát opakováno, že se jedná o využití v domácnostech. Hned v první větě jsou "diváci". Potom věta "Náš model je průkopníkem dotykových televizorů určených pro domácnosti" to jen potvrzuje. I v další větě je uvedeno "... je cenově dostupný i pro domácnosti". O pedagogické výchově v domácnosti si ale moc velké iluze nedělám. Naopak, místo aby se rodiče aktivně věnovali svým dětem, často jim jen pustí televizi a na co se jejich děti skutečně dívají, často ani moc nekontrolují.
Jak se ale dá zachovat správný odstup (bez nosu v ploše), když by měl divák, pomocí "speciálního pera pak mohou listovat stránkami na internetu, ale třeba i v souborech PowerPoint.". To je většinou soustavné sledování obrazovky a při listování stránkami na internetu i PowerPointu musí ruka s perem dosáhnout na obrazovku. Čili vhodný odstup se nedá při takové činnosti dodržet.
Ale pro prezentaci, výuku, to může být levná alternativa. Možná....?
ak si spomenieš na svoju mladosť a základnú vs, tak tam sa "ukazovátko" používalo celkom bežne. a aj v obrých rozmeroch, ako napríklad pri návšteve kráľa kráľov (nie sováka) rézu páhlavího. ten dôstojník mal ukazovátko cez dva metre dlhé a výklad rapotal plynnou francúzštinou ... takže ak si zo starého prenosného tv odmontujeme teleskopickú anténu budeme dosť ďaleko ...
V těhle moudrých radách mi už jen chybí návod, jak se tlačítkem na DO aktivuje takový teleskopický proutek ze starého TV a jak se také dá nabíjet z USB portu? :-))