Názory k článku Liberalizace - pro nedostatek zájemců zrušeno?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 7. 2001 10:09

    Laryn Faryn (neregistrovaný)
    Svědčí o tom i probíhající zestrukturalizace společnosti, která si dosud vyžádala životy 10 - 11 procent zaměstnanců, ale díky změně organizační struktury také zrušení marketingového oddělení a propuštění části lidí, kteří měli na starost provoz portálu Redbox
    Teda, nepreju Vam aby si pripadne problemy Vaseho zamestnavatele vyzadaly Vas ZIVOT ...
    Priste bych doporucoval volit lepsi primery ;-)

    LF

  • 4. 7. 2001 10:25

    Indigo (neregistrovaný)
    Nojo, no, nase vlady neustale musi zkoumat cesty, ktere se jinde davno ukazaly byti slepymi. Kdyby se Telekom zprivatizoval v roce 95 a pustila se rovnou na trh konkurence, mohl nam telekomunikacni trh fungovat. S mobilama to jde, ale s Telekomem se holt musi chytracit. I kdyz.. asi v tom bylo tech 300 milionu uplatku.. To pak muzem brecet ze nas cely telekomunikacni experiment prisel na peknych par desitek miliard a totalni zmrzaceni trhu s penyma telefonama... Achjo... Ani se moc nedivim ze se do toho nikdo dalsi nehrne, Telekomu jsme zaplatili pozici proti ktere se neda bojovat, Telekom vyhnal lidi k mobilnim operatorum a ted si chce koupit Eurotela. Sam vi ze v pevnych vyzdimal co mohl a ted by ho nejradej pustil k vode a sel se realizovat do fungujicich mobilu. Nasrat...
  • 4. 7. 2001 12:06

    Ctenar Lupy (neregistrovaný)
    Vazeni ctenari,
    situace uvnitr Contactelu prave pripomina ticho pred bouri.
    Koukam, ze nikdo z vedeni spolecnotsi se k tomu nevyjadri, kdyz uz nemaji PR oddeleni.

    Takze:

    CONTACTEL
    Pred nedavnem byl v Contactelu (dale jen CTT) CEO TDC (TeleDanmark) a vsechny zamestnance udajne ujistoval jak je CTT soucasti velke "TeleDanmarkske" rodiny a nikdo se nemusi niceho bat, protoze se uchazeji o Ceske Radiokominikace.
    Situace se naraz zmenila a ze spolecnosti z dlouholetym financnim planem, napr. ze bude nekolik let ve ztrate, se musi behem jednoho roku stat PROFITABILNI spolecnost.
    Nejjednodussi je samozrejme zamerit se jen na ty produkty, ktere se prodavaji a nesou spolecnosti penize.
    Dalsim krokem je zestihlet firmu.
    CFO take oznamil, ze do konce roku se nebude propoustet, ale diky teto situaci zaroven nikdo neobdrzi premie.
    Proslycha se vsak toto je teprve 1. faze restrukturalizace Contactelu. Co bude dal, kdo vi??? Nepovi. ;-)


    BUDOUCNOST
    Budoucnost Contactelu nejlepe charakterizuje e-mail:
    Kazdy zamestnanec obdrzel email popisujici situaci a budoucnost v CTT:
    Cele zneni je zde:
    *********** Zacatek textu *********************
    O krok před konkurencí

    Vážení kolegové,

    pro nás všechny je povzbudivé vidět, že zatímco mnoho našich konkurentů se jen obtížně přizpůsobuje měnícímu se tržnímu prostředí, Contactel se i nadále rychle rozvíjí. Tento fakt byl potvrzen v únoru tohoto roku podepsáním propojovací dohody, ze které vyplynula řada příležitostí souvisejících s částečnou liberalizací našeho trhu. V minulosti byl Contactel prostě "jen" velkým poskytovatelem internetových služeb, avšak nyní s "opravdovými" hlasovými službami a rozvíjejícími se datovými službami se stává významnou alternativou nabízející široké spektrum telekomunikačních produktů a služeb.

    V několika oblastech máme vedoucí postavení na trhu a nyní vidíme výsledky prvních měsíců po částečné liberalizaci trhu. Začali jsme rovněž připravovat podrobný rozpočet pro rok 2002 a další roky. V tomto roce zatím finanční výsledky zaostávají za očekáváním -- zejména následkem zpožděného otevření trhu, neboť výhod liberalizovaného trhu můžeme využívat teprve od dubna tohoto roku. Ve druhém čtvrtletí jsme ve srovnání s počátkem roku dosáhli relativně dobrého výsledku, nicméně celá společnost se musí nyní soustředit na překlenutí propadu ve výnosech v uplynulých měsících.

    Sdělení našich vlastníků, které jste měli možnost slyšet z úst generálního ředitele Tele Danmark Henninga Dyremoseho, je jasné. Přestože vlastníci chápou důsledky zpožděného otevření trhu, nemohou akceptovat žádný propad zisku. Musíme proto splnit požadavky našich vlastníků a omezit všechny náklady tak, abychom dosáhli stanovených cílů.

    Během května a června EXCO přehodnotilo strategii společnosti a vytvořilo několik alternativních budoucích scénářů. A budoucnost začíná nyní. Náš rozvoj s sebou přinesl potřebu změny způsobu vedení společnosti --tak, abychom i nadále plnili očekávání našich vlastníků. Nemůžeme zůstat stát na místě a s dalším postupem liberalizace trhu musíme být pečlivě připraveni na další kroky. Přestože jsme toho dosáhli hodně, vidíme, že si můžeme vést ještě lépe, a chceme-li plně využít budoucích příležitostí, budeme muset být ještě lepší.


    Je mi potěšením vysvětlit Vám organizační a další změny podporující rozvoj společnosti.

    Klíčové aspekty nové organizace

    Součástí revize strategie je i revize naší organizační struktury, posílení řízení a zlepšení rozhodování. Jako výsledek vám předkládám novou organizaci Contactelu, která bude využívána v příštích měsících a která je zaměřena na urychlení rozvoje, kterého jsme dosud dosáhli. Následující informace popisuje klíčové vazby podřízenosti a odpovědnosti jednotlivých ředitelů/manažerů. Není to poslední změna. I nadále budeme hodnotit výkonnost organizace, abychom se ujistili, že je vždy efektivní při poskytování služeb zákazníkům a v boji s konkurencí.

    Jednotky pro obsluhu zákazníků

    Z minulého i současného vývoje organizace jsme došli ke zjištění, že současná organizace je nedostatečně zaměřena na otázky zákazníků. Revize potvrdila potřebu posílit zaměření na zákazníka, zřetelněji určit odpovědnosti a silněji propojit zájmy vlastníků a zaměstnanců společnosti. EXCO proto rozhodlo vytvořit pět nových podnikatelských jednotek s vlastní odpovědností za zisk a ztrátu.

    1 Solutions and Regulatory

    První obchodní jednotka "Solutions and Regulatory" bude poskytovat specializované služby velkým společnostem a vládním organizacím, a to zejména na základě partnerství. Tato jednotka bude vytvářet důležité vztahy a na trhu specializovaných řešení dosahovat nadprůměrných zisků. Tato jednotka rovněž pokryje všechny současné odpovědnosti oddělení "Legal and Regulatory"", tj. propojení, vztahy s dalšími držiteli licencí a tranzitní služby. Tuto jednotku povede Mirek Řezníček.




    2 Contactel Business Services

    Jednotka "Business Services" bude mít na starosti prodej v segmentu podniků (kromě prodeje v působnosti "Solutions and Regulatory") s využitím současného a budoucího portfolia služeb. Marketingové aktivity spojené s podnikovým segmentem, které v současnosti provádí marketingové oddělení, se stanou součástí oddělení "Business Services" za účelem zefektivnění prodeje. Contactel očekává, že tato jednotka přinese společnosti největší část jejích výnosů. Povede ji Jan Svoboda.

    3 Red Box Consumer Services

    Obchodní jednotka "Consumer Services" bude zaměřena výhradně na rezidenční segment. Bude využívat služby v současnosti nabízené pod značkou "Redbox" a "Raz Dva" a případně i jiné služby, které budou pod značku "Redbox" převedeny. Podobně jako v případě jednotky "Business Services" bude mít tato jednotka své vlastní marketingové zdroje vycházející ze současného oddělení marketingu. Co se týče velikosti zákaznické základny, bude to největší obchodní jednotka Contactelu. Vedoucí jednotky bude brzy oznámen.

    4 Tele Account Management - E Telco

    Nová obchodní jednotka "Tele Account Management -- E Telco" byla ustavena se dvěma cíli. Zaprvé, pomocí prodeje přes internet, tele-marketingu, prodeje přes telefon a dalších nejmodernějších prodejních technik převzít odpovědnost za produkty s nízkými průměrnými výnosy na uživatele, zadruhé podpořit jednotky "Business Services" a "Consumer Services" zvýšením účinnosti jejich prodeje. Jednotku povede Stanislava Fletcher.

    5 Call Centre Services

    EXCO rovněž vyhodnotilo významnou příležitost nabízet služby call centra třetím stranám. Projekt byl již zahájen a v současné době se zpracovává studie proveditelnosti, která upřesní možnosti v této oblasti. Henrik Jensen bude odpovědný za počáteční aktivity a zřízení této jednotky, vedoucí této podnikatelské jednotky bude jmenován v dohledné době.


    Podpora zákazníků a produktů


    Oddělení zajišťující podporu zákazníků a produktů budou zejména přímo podporovat aktivity podnikatelských jednotek Contactelu na trhu.

    Produkty

    Oddělení produktového managementu má pro náš budoucí obchodní úspěch v rychle se měnícím prostředí vrcholnou důležitost. Za účelem logičtějšího profesionálnějšího zaměření jednotlivých kategorií produktů budeme mít v nové organizaci dvě oddělení produktového managementu. David Capoušek povede oddělení "Hlasové služby a CPE" a Jan Beňo bude řídit oddělení "Data/Internet & služby přístupové sítě". Tato oddělení budou primárně odpovědná za ziskovost produktů po celou dobu od jejich uvedení na trh až po jejich stažení z trhu.

    Péče o zákazníky

    Důležitou součástí podpory zákazníků a produktů je naše vlastní oddělení péče o zákazníky, které bude podporovat podnikové i rezidenční zákazníky, produkty a služby a zprostředkovávat podporu technických složek. Oddělení péče o zákazníky je odpovědné za všechny aspekty péče o zákazníky ve vztahu k prodeji a podpoře zákazníků využívajících hlasové, datové a internetové služby a rovněž velkých zákazníků.

    Výkonnost oddělení péče o zákazníky bude měřena podle určených cílů včetně ukazatelů kvality služeb, spokojenosti zákazníků a nákladů na hovory. Aby byly zjevně odlišitelné klíčové náklady a služby poskytované call centrem, uzavřou jednotlivé obchodní jednotky s call centrem smlouvy obchodního typu s dohodnutou kvalitou služeb. Oddělení péče o zákazníky dočasně povede Stanislava Fletcher, avšak jejím úkolem je předat tuto pozici v nejkratším možném čase svému nástupci.



    Technologická podpora


    Strategie sítě a projekty

    Oddělení bude hrát klíčovou úlohu ve vývoji síťové strategie, bude podporovat dlouhodobý růst a optimální výběr technologie. Jeho odpovědností bude co nejoptimálnější plánování sítě Contactelu a rozvoj síťových technologií spolu s měnícími se požadavky našich zákazníků.
    Kromě toho bude oddělení odpovědné za řízení projektů zaměřených na implementaci nových produktů a technologií podle kritérií definovaných odděleními produktového managementu.
    Dalším důležitým úkolem bude poskytovat přímou ad-hoc podporu jednotkám ve styku se zákazníky, zejména jednotkám "Solutions and Regulatory" a "Business Services". Toto oddělení povede Zbyněk Linhart.


    Provoz sítě

    Oddělení technického provozu je odpovědné za implementaci a provoz celé sítě Contactelu. V Contactelu to rovněž zahrnuje specifikaci prvků sítě dodaných našimi dodavateli. Klíčovými cíli je včasné dodání kapacity a efektivní a účinné využití síťových prostředků v provozu. Oddělení bude také odpovědné za zřízení služeb pro zákazníky. Oddělení technického provozu rovněž přímo podporuje oddělení péče o zákazníky. S potěšením mohu říci, že na pozici vedoucího tohoto oddělení máme velmi schopného kandidáta, jehož jméno bude brzy oznámeno.

    IT

    Odpovědností oddělení IT je zavádět a provozovat podpůrné provozní systémy sloužící zákazníkům i administrativním činnostem ve společnosti. Tyto systémy slouží zejména oddělením péče o zákazníky, technickému a finančnímu oddělení, atd. Ředitelem této jednotky je Jiří Havlíček.



    Finanční a administrativní podpora

    Ředitel lidských zdrojů

    Ředitelem lidských zdrojů je Karsten Mandrup. Se svým týmem je odpovědný za strategii a politiku v oblasti lidských zdrojů, jakož i všechny další aspekty personální politiky. Lidské zdroje jsou odpovědné rovněž za office management.

    Finanční oddělení

    Ředitelem finančního oddělení je Henrik Thor, do jehož odpovědnosti spadá rozpočet a organizace podpory rozhodovacího procesu EXCO v oblasti financí. Henrikovo oddělení je rovněž zodpovědné za přípravu finančních zpráv a celkového rozpočtu společnosti.

    Billing

    Ředitelkou billingu byla jmenována Pavla Váňová. Je odpovědná za celý billingový proces. Faktory výkonnosti oddělení jsou počet stížností na účty, integrita účtování, dokončení účtovacích cyklů, atd.


    Korporátní funkce

    Řízení kvality

    Všichni jste se setkali s celou řadou otázek týkajících se kvality. Za poučení, jak drahá je nízká kvalita, jsme zaplatili vysokou cenu. Důležité je splnit očekávání zákazníků a zajistit, abychom poskytovali své služby v požadované kvalitě hned napoprvé.

    Eliminace nedostatků a transformace Contactelu na vysoce kvalitní organizaci je v odpovědnosti managera pro kvalitu Františka Havla. Je odpovědný za plán kvality společnosti a poskytnutí nezbytné podpory pro kvalitní práci všech zaměstnanců. Jedním z významných úkolů tohoto oddělení i celé společnosti je získat v letošním roce certifikát ISO. To je v souladu se zvýšeným zaměřením společnosti na podnikové zákazníky.



    Zákazník na prvním místě


    První a nejdůležitější hodnotou pro Contactel je zákazník. Tuto hodnotu jsme přijali za vlastní a musíme z ní vycházet i v budoucnosti. V nové organizaci chce EXCO posílit tuto hodnotu takovým způsobem, že každý člen EXCO bude v přímé interakci se zákazníky. Proto bylo rozhodnuto zavést v nové organizaci následující vazby podřízenosti splňující výše uvedené kritérium. Jednotka "Solutions and Regulatory" bude podřízena přímo generálnímu řediteli , oddělení "Business Services", "Consumer Services" a "Tele Account Management -- E Telco" budou podřízena obchodnímu řediteli , oddělení péče o zákazníka bude podřízeno provoznímu řediteli a projekt call centra finančnímu řediteli. Tímto způsobem budou všichni členové EXCO součástí aktivit spojených se zákazníky a budou mít možnost přímo podporovat rozvoj požadované kultury "zákazník na prvním místě".


    Změna ve složení EXCO

    Henriku Hansenovi, současnému obchodnímu řediteli , byla nabídnuta nová kariérová příležitost ve společnosti Bité ve Vilniusu a Contactel opouští dne 1.července 2001. V souvislosti s touto změnou EXCO Contactelu po pečlivém uvážení jmenovalo kandidátkou na pozici obchodního ředitele Jette Kruhoffer. Dozorčí rada na svém posledním zasedání toto jmenování jednomyslně schválila.


    V souvislosti s odpovědností technického ředitele (CTO) za péči o zákazníky bude tato pozice přejmenována na provozního ředitele (Chief Operations Officer - COO), což podtrhne zvýšenou odpovědnost za přímou podporu zákazníků.



    Optimalizace podpůrných funkcí

    Jak vidíte v organizační struktuře, změnili jsme rovněž pozice podpůrných funkcí, abychom je přímo integrovali nebo přiblížili oddělením ve styku se zákazníkem (výzkum trhu, marketing, péče o zákazníky). Efektivnější podporu zajistí i převedení oddělení pro výzkum trhu do odpovědnosti obchodního ředitele , které zároveň bude přejmenováno na "Management Information".

    Oddělení pro strategii bylo zcela zrušeno a strategie nyní bude v přímé odpovědnosti celého EXCO.


    Rozpočet 2002

    Příprava rozpočtu pro rok 2002 již začala. Hlavními přispěvateli při jeho sestavování se staly nově ustavené podnikatelské jednotky s odpovědností za zisk a ztrátu. To rovněž znamená, že tyto jednotky budou plně ustaveny a uvedeny do provozu po schválení rozpočtu našimi vlastníky od 1. ledna 2002.


    Porady vedení

    V rychle se měnícím prostředí je nutná mnohem rychlejší, přímější a přesnější komunikace mezi EXCO a jednotkami pro obsluhu zákazníků. Proto se s okamžitou platností budou konat porady EXCO jednou za dva týdny a porady vedení jednou měsíčně. Porad vedení se zúčastní EXCO, vedoucí jednotek s odpovědností za zisk a ztrátu a případně další zaměstnanci vedení podle programu porady. Program porad vedení bude určen s týdenním předstihem a bude zahrnovat řádnou diskusi o dosahovaných výsledcích podnikání na trhu.

    Snižování nákladů

    Přestože Contactel v poslední době zvýšil prodej v oblasti hlasových služeb, vznikl na počátku roku značný deficit v očekávaných výnosech z důvodu vleklých jednání o propojení a pozdnímu uvedení hlasové platformy do provozu. Ačkoli nebylo v moci společnosti toto ovlivnit, musíme nyní přijmout taková opatření, abychom dosáhli původně schválených cílů. Nová organizace se svým novým zaměřením a přesnějším určením odpovědností nepochybně přispěje k zlepšení výsledků ve zbývající části roku. Musíme však splnit plán ziskovosti, a proto jsme přijali dodatečná opatření vyrovnávající chybějící výnosy úsporou nákladů.

    EXCO rozhodlo snížit náklady ve všech činnostech společnosti, a to včetně počtu zaměstnanců, odměn a zaměstnaneckých výhod. Co se týče počtu zaměstnanců, musíme zajistit, aby organizace byla i nadále schopná realizovat klíčové podnikatelské aktivity a financovat je prostřednictvím finančních výsledků. Chtěl bych Vás ujistit, že všechna naše rozhodnutí, včetně rozhodnutí o snížení počtu zaměstnanců, byla pečlivě zvážena v zájmu konkurenceschopnosti společnosti a její dlouhodobé budoucnosti.

    O krok před konkurencí

    Na jedné straně lze každou změnu vnímat jako ohrožení, na druhé straně však změna vždy přináší nové příležitosti a novou motivaci. Contactel ušel za pouhé dva roky dlouhou cestu a všichni jsme během této doby zažili mnoho změn. To, že se můžeme přizpůsobovat a měnit s měnící se situací, je vlastně dáno silou naší společnosti. Důležitou součástí mé úlohy je seznámit Vás s vývojem společnosti a jeho dopadem na Vaši práci.

    Věřím, že Vy všichni budete chtít být aktivními účastníky budoucnosti Contactelu a i nadále pracovat pro úspěch společnosti. Bez ohledu na to, jak dokonalé produkty a efektivní služby nabízíme, jsou naší nejsilnější stránkou lidé. Věřím, že i nadále budete přispívat k rozvoji Contactelu jako dynamické společnosti, která je vždy o krok před konkurencí.





    Michal Čupa, generální ředitel 1. července 2001


    ************ Konec textu **********************


    REDBOX
    Portal byl spusten 15.9.2000 a behem 10 mesicu se vysplhal na 4.misto mezi portaly, cimz porazil klikni.cz a quick.cz.Vice na www.i-audit.cz

    Nyni je dalsi rozvoj portalu zmrazen, protoze nema Contactel penize na rozvoj dalsich sluzeb a marketing.
    Muj osobni nazor, ackoli se sledovani portalu nevenuji, je takovy, ze portal tim dost utrpi, doufam, ze ten kdo se o nej bude starat je schopny. Pokud bude na Redboxu zachovan Google hledani je stale NEJLEPSI.

    Tuto reakci jsem napsal dle informaci, ktere jsem se doslechl, pokud jsem se dopustil nejakych faktickych chyb, prosim o opravu.

    Doufam, ze nekomu nevinemu nezpusobim ujmu.

    Kontakt na sebe nedam...budu to tu sledovat....
  • 4. 7. 2001 12:56

    he he (neregistrovaný)
    nic proti, ale koukam, jak je dobre mit verne zamestnance..

    tohle je docela sila! (nehodnotim co je v textu napsano, ale samotny fakt uverejneni)
  • 4. 7. 2001 14:00

    anonym (neregistrovaný)
    ... zajimalo by me, jestli tomu, co napsalo, EXCO veri :-)

    Pokud ano, urcite znam cast onech 10% zamestnancu, se kterymi bude potreba se rozloucit.

  • 4. 7. 2001 12:17

    Bad Boy (neregistrovaný)
    To co se ted deje uvnitr contactelu by bylo normalni pokud by se nedelo nasledovne:
    V dobe kdy se v jinych oddelenich propousti,
    oddeleni HR (Human Resources) prijmulo dalsi dva zamestnance.
    Myslel jsem si, ze kdyz propustili 10% svych zamestnancu= 29 lidi, tak nepotrebuji posilovat HR?

    Uplne rozpustili marketing, ktery musi byt jeden clanek a nikoliv rozclenen do vice sekci.


  • 4. 7. 2001 15:35

    HR Contactel - Monika Vegh (neregistrovaný)
    Sledujeme diskusi a musime s politovanim konstatovat, ze informace tykajici se poctu zamestnancu , kteri opustili nase rady a poctu zamestancu, kteri meli udajne rozsirit HR v Contactelu (0), jsou naprosto zcestne (jak v samotnem clanku, tak v nazorech)a nezakladaji se na pravde. Nez se rozhodnete o cemkoliv spekulovat, overte si sve zdroje, prosim.
    Dekuji
    Monika Vegh
  • 4. 7. 2001 15:57

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Podotykam, ze cislo v clanku uvedene (onech 10 - 11 %) pochazi primo z Contactelu. Pokud mate presnejsi informace, pak budu vdecny, nabudou-li konrektnich obrysu.

    Diky
  • 4. 7. 2001 13:47

    Poradce (neregistrovaný)
    Tak to dopadá, když se odborníci nahradí ukecanými manažery.
    Kam že to jde ten nejvyšší, na světový post do nějaké postsovětské pobaltské republiky. No a právě tak šoupají západní firmy své "schopné" manažery k nám. Potom není divu, že se i po privatizaci u nás vše tak daří.
  • 4. 7. 2001 14:22

    František Výborný (neregistrovaný)
    Zveřejnění dopisu s novou organizační strukturou, jakož i některých dalších interních informací, poukazuje na celkovou pokleslost "propuštěnců", a nepřímo tak potvrzuje oprávněnost jejich vyhazovu.

    Jako klient Contactelu této firmě velmi fandím a věřím, že organizační změny jí pomohou dosáhnout brzkého zisku.
  • 4. 7. 2001 15:08

    Reakčník (neregistrovaný)
    No, že by to na tom internetu zveřejnil Čupa sám, se mi nechce moc věřit :-))) Jestli to ale píše někdo z "nepropuštěnců", tak pak to zřejmě musí být pěkný debil.
  • 4. 7. 2001 15:23

    František Sekanina (neregistrovaný)
    Celkově je značně nemorální posílat takovéto vnitrofiremní materiály na web. Co kdyby se něco takového stalo vaší sestře? A co Jan Tleskač ?
  • 4. 7. 2001 15:29

    Torijec Asijský (neregistrovaný)
    Souhlasím s panem Sekaninou. Ať už to udělal kdokoliv, je to nečestné a nesportovní.
  • 5. 7. 2001 5:11

    Jerry III (neregistrovaný)
    Nemluve o tom ze v pravnim state by to bylo i zalovatelne (pokud tim dojde ke skode) a v kazdym pripade to vubec nic nevyresi. Je to jen takovy kopani decka kterymu nekdo sebral dudlik.
  • 5. 7. 2001 15:34

    MK (neregistrovaný)
    Hm ... To je prave ta otazka. Pokud doslo ke skode, jiste muze CTT podat trestni oznameni na neznameho pachatele.

    Na druhou stranu si nejsem uplne jist, jestli o nejakou skodu slo (i to muze posoudit vysetrovatel, respektive soud). Faktem je, ze se toho zase tolik nedeje. Holt jedna company mela postaveny byznysplan tak, ze neodpovidal trhu. Nemyslim, ze to snizuje cenu zamestnancu na trhu prace. Jen hlupak se nepouci z vlastnich implementacnich chyb - spis se divim majitelum (Tele Danmark a CRa), ze do takoveho byznysplanu sli. :-) U CRa me to mrzi o to vic, ze jsem to zaplatil ze svych dani.

  • 8. 7. 2001 21:36

    pivko (neregistrovaný)
    ja si nemyslim, ze je to necestne. bud si za tim ta firma stoji, a pak s tim muze smele ven, a koneckoncu to stejne nikoho nebude moc zajimat, anebo jsou v tom lzi a pak at si to ta firma vyzere.
  • 4. 7. 2001 16:52

    take anonym (neregistrovaný)
    Pokud takovéto informace Čupa poslal lidem e-mailem, aniž jim to osobně řekl, tak je obyčejný srab a nic lepšího než jejich zveřejnění si on i jeho Contactel nezasloužili.
  • 4. 7. 2001 15:29

    Marek Prchal (neregistrovaný)
    že to autor zveřejnil na webu ze _svý_ mašiny a ze _sebou zaplacenýho připojení_, nikoliv z firemního, jinak je to špatné.
  • 4. 7. 2001 15:41

    AA (neregistrovaný)
    Vážený pane Prchale, opravdu nechápu, jaký (velký) rozdíl by v tomto případě představovalo zaslání textu z vlastního PC vs. z firemního. Důležitý je v tomto případě obsah sdělení, nikoliv forma jeho zaslání! Velká část firem má beztak již dneska pevné linky, takže je jedno, jak dlouho jsou jejich zaměstnanci na síti.
  • 9. 7. 2001 17:47

    Marek Prchal (neregistrovaný)
    Vysvětlím: dělat něco _proti_ svému zaměstnavateli zna jeho prostředcích a tedy za jeho peníze je nemorální, ať se jedná o 1Kč nebo jakoukoliv větší sumu. Nesledoval/a jste případ Olovo, které bylo napsáno na počítači koupeném za peníze daňových poplatníků?
  • 10. 7. 2001 12:52

    Béda Trávníček (neregistrovaný)
    S tím nelze než souhlasit, ale pisatel měl nepochybně na mysli to, že v tomto konkrétním případě je otázka, zda to tam někdo poslal z práce nebo z domova, poněkud marginální. Cena (ať už obrazně či finančně míněno), kterou Contactel zaplatí za zveřejnění poměrně citlivých materiálů, se nedá srovnat s případnými náklady na odeslání těch dokumentů z počítače někoho z firmy v pracovní době, protože tyto náklady by byly v řádu haléřů.
  • 4. 7. 2001 20:24

    Veronika Nova (neregistrovaný)
    Ja nevim jak vam, ale me prijde tato kauza jako vystrizena z ucebnice. Az na zverejneni toho dopisu. Ten dotycny(a) musel(a) byt zcela jiste schvacen(a) nahlych ubytkem inteligence, jinak by si musel(a) uvedomit, ze tim srazi svoji cenu a cenu svych (byvalych) kolegu dolu. Clovek z firmy majici potize zcela jiste preci nemam tak silnou vyjednavaci pozici s pripadnym novym zamestnavatelem. Konecne, muze byt maximalne ve zkusebni lhute (nebo jeste v Contactelu).
    Ale jinak - ucebnice. Prvni bububu. Par lidi, signal pro ty schopne, aby vic nez uvazovali o zmene mista. Profesionalne napsany dopis "na uklidnenou" - posledni vyzva pro vsechny, kdo nechteji byt vyhozeni nasilim.
    Kdybych mela kristalovou kouli, tak bych prorokovala mnohem vetsi potize na konci roku a prodej (nebo svatbu) Contactelu dalsimu zajemci.
    Mimochodem, mam pocit, ze jednotkou konfliktu zajmu je byt jednatelem firmy, do ktere vlozila konkurecni firma miliardy korun (a zaroven delat generalniho reditele nastupujici konkurence) jak se da zjistit zhruba tady a jednotkou ekonomickeho problemu jeden (tlusty) tunel.
  • 9. 7. 2001 15:36

    root@ftp.warez.org (neregistrovaný)
    Pomohlo by ICO dotycne firmy - URLka v Justice.cz po nejake dobe vyexpiruji...
  • 4. 7. 2001 23:47

    petr kosicek (neregistrovaný)
    taky jsem chtel telefon na chalupu a zadost u telekominiku lezela od ledna 2000 ale protoze jde o samotu kam neved zadnej drat tak furt jsem jen cekal
    az ted se ozvali ze by tam chteli jit poslat kopace / je treba vykopat asi 100m od silnice k chalupe /
    podminujou to ale tim ze jim musim nechat k pozemkum i chalupe zridit "vecne bremeno" .,tj. zapsat telekominiky na katastru nemovitosti jako majitele vedeni a vnitrnich rozvodu
    dokonce za to nabizej asi 1200 - ze je to uplatne za nahradu
    prej to tak,chce novej telekomunikacni zakon
    coz nejakou logiku to ma ze kdyz si nekdo proinvestuje naky prachy na mym pozemku tak to chce mit pojisteny ze mu to za mesic nevykopu a neprodam do sberu nebo tak nejak ale setkal jsem se stim prvne v zivote s tim ze telekominici chtej vecny bremeno
    domu k baraku mi vede taky asi 100m vedeni v zemi po mym soukromym pozemku a katastr mam cistej / je fakt ze tady je telefon uz par let a tehdy to asi jeste nebylo a ja to kupoval uz i s linkou /

    nema nekdo nejaky skusenosti s tim zrizovanim vecnyho bremene a neni v tom nejakej "figl"?
    z principu je mam chut poslat "nekam" ale paxe tam telefonu asi v zivote nedockam....

    dik za pripadny info co s tim

  • 6. 7. 2001 19:37

    Indigo (neregistrovaný)
    No ja nevim, v dane problematice se moc neorientuju, takze me berte s rezervou - ale prijde mi to dost divny. Pokud u chalupy budete mit vecny bremeno, tak vam to muze komplikovat zivot treba kdyz ji budete chtit prodat. Nebudete ji totiz (teda asi) moct prepsat na nekoho jinyho bez toho,aby to telekom schvalil. Coz mi prijde hodne stupidni. Taky dost pochybuju ze by telekomunikacni zakon neco takovyho vyzadoval, to by si Telekom asi musel to vecny bremeno zaridit u vsech majitelu pozemku pres ktery uz vede nejaky jejich drat. Coz si nedovedu predstavit ze by delali. Taky mam pocit ze by vetsinu dratu museli zase vyndat a vest jinudy, az by narazili nekde na nesouhlas. Ja bych do toho nesel. Bud by se spokojili s normalni smlouvou s normalnima obchodnima podminkama (nechapu proc nestaci..), nebo bych je hnal svinskym krokem i s tim jejich dratem a sluchatkem. Mam pocit ze tim zapisem do katastru chtej dosahnout toho ze pak budou mit prilezitost diktovat podminky ohledne toho zakopanyho dratu a vy nebudete moct nic delat...
  • 8. 7. 2001 16:15

    Hormon (neregistrovaný)
    Haha, Telekom zas asi zkousi novou fintu... Vodarny, elektrika, plynarny, kanalizace, kabelovka - a vubec vsichni kteri davaji do vaseho domu/na vas pozemek 'neco svyho' v ramci poskytovani sluzby - se bez takovych pitomosti jako je vecny bremeno obejdou. Nevim proc zrovna telekom by mel zas mit neco extra. Telekom sam je pekny bremeno. Pro celej stat.
  • 9. 7. 2001 9:15

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Je to pravda, podle noveho telekomunikacniho zakona tahle povinnost je. Myslim, ze teoreticky by to mel CTc stejne resit i u vsech "starych" zakazniku. Nejsem pravnik, mailnu Vam presne vyjadreni od nich.
  • 9. 7. 2001 11:41

    Hu (neregistrovaný)
    Jako "starej" zákazník se už těším na to, až mi ti šmejdi monopolistický budou chtít dát zapsat věcné břemeno. To je asi pak pošlu skutečně kamsi. A až mi drát zrušej, myslím že to nebude žádné neštěstí. Jsem rád, že jsem už opustil Errortel a mám Pegasa na Banku a Oskara na volání. Ty 200 co platím v paušálu za pevnou linku z Oskara neprovolam.
  • 9. 7. 2001 19:38

    Hormon (neregistrovaný)
    Aha... a to vymyslel nejakej talent Gregrovo formatu, nebo si zase Telekom bokem priplatil, aby tahle blbost prosla a on se moh schovavat za zakon? Predpokladam ze tam kde uz nakej drat vede, majitel pozemku bude muset podle zakona souhlasit..
  • 10. 7. 2001 10:32

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Ne, Hormone, to je vec (to vecne bremeno), ktera plati podstatne dele nez novy telekomunikacni zakon. Novinkou je zprisneni podminek pro operatory (pevne i mobilni), kteri chteji na necim pozemku (pres neci pozemek) neco stavet a to, ze se vsechna jiz existujici nebo nova vecna bremena maji zapsat co katastru nemovitosti. Nic z toho zadnemu operatorovi praci moc neulehcuje. Zkuste priste venovat trochu casu obeznameni se s fakty nez budete zase psat nesmysly o "priplaceni bokem".
  • 9. 7. 2001 12:59

    Supak (neregistrovaný)
    Je to asi tak, ze potom (po zapasni do katastru) nejen s prodejem/prevodem pozemku je problem, ale i kterekoliv stavebne povoleni je tez musite opatrit pisemnim souhlasem Telecomunistu. Vetsinou jde o formalitu - jen nejaky klerk zkontroluje (a pak da nebo neda ten souhlas), zda studna kterou chcete kopat je na bezpecne vzdalenosti od dratu aneb stodola co chcete stavet na tom samem drate stat nebude... Aby ji Vam potom nemuseli bourat kdys jim ten drat mysi sezerou... :-) Casto je to pouha formalita navic, ale obcas i pegny pru...er, podle okolnosti... Takze nevim, nevim...

    Navic je tu i dalsi aspekt... Casto lide tohle ZE ZASADY NECHTEJI, a dost urputne se proti tomu branej, a tak se muze stat ze vas soused Telecomu zablokuje nejaku dalsi stavbu (takova M.Regecova-2), a oni budou hledat okliky tam kde uz jedno to bremeno maji a pak tam budou pridavat i dalsi. Tj. jednou je k sobe na pozemek uredne pustite a pak se muze stat ze uz se jich nikdy nezbavite... Treba se rozhodnou nad ten drat prdnout stozar Eurotelu (uz ho Telecom vlastni pry ze 100%) nebo tak neco.

    Nevim zda to nejsou jen zkazky lidove tvorivosti, to vite - jedna znama povidala ze jedne jeji zname se tohleto stalo... A stat se to muze - i kdyby ted na to byl nejaky zakon pak zitra muze byt jiny anebo novy, tady nic neni jiste...
  • 10. 7. 2001 2:12

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Smesna je ta jejich uhrada. V pripade cinzovniho domu, kdy vydelavaji na desitkach najemniku, nabidnou 500,- jednorazove za vestaveni skrine na chodbe v dome. Ve smlouve o smlouve budouci jsou dale recicky o cene pozemku v Praze 6,20 Kc! / metr ctevercni (zahrady), takze do zeme si chteji polozit draty prakticky zadarmo. Kde to zijeme? Ja kdyz budu chtit skrin v Olsanske ulici v jejich nemovitosti, tak mi ji zridit nenechaji. Jednou podnikaji, tak at si pronajmou majetek za realne trzni ceny a ne za takovou almuznu! Nebo at si koupi kus pozemku a tam at si to vedou treba 8x omotane kolem dokola :-) Take se mi zda, ze pro dum je to pekny skraloup, hodne muziky za malo penez pro Telecom. Co kdyz majitel domu nepodepise? Co kdyz tu vubec nechceme mit Cesky Telecom, ale napr. GTS, ktere je 200m daleko a je technicky mozne se pripojit? :-))
  • 10. 7. 2001 17:43

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Tak to máte potom nejlepší, pane Nováčku, oslovit GTS. Ti mají podle telekomunikačního zákona tu samou povinnost, jako ČTc (kterýkoliv jiný operátor, mobilní či fixní), totiž uzavřít před zahájením stavby telekomunikačního vedení s vlastníkem dotčené nemovitosti písemnou dohodu o zřízení věcného břemene za jednorázovou úhradu. Nedojde-li k dohodě, rozhoduje o případném zřízení věcného břemene a výši jednorázové úhrady obecný stavební úřad na návrh držitele telekomunikační licence.

    Jinými slovy: pěkná kritika, ale trochu mimo mísu.

  • 9. 7. 2001 12:35

    pche (neregistrovaný)
    ten mail sem cet, to je snuska marketingovych kecu a hnusny mlzeni faktu, blizsiho k tomu nic nereknu, nechci, kazdy ze zamestnancu ctt vi svoje ... opravdu "obdivuju", jak tahle manazerska chaska dokaze z cerny udelat bilou ...
  • 9. 7. 2001 14:59

    Anti-Peterka (neregistrovaný)
    Přece už je snad patrné, že těm kecům o tom, jak liberalizace sniží ceny, mohli věřit jen naivkové jako třeba Peterka (anebo Mlynář). Asi se nepoučili, jak zlevnil benzín, po privatizaci pump.
    Hlavně mi musí nějaký "liberál" vysvětlit, proč by se někdo více honil s malou provizí, když může mít stejný zisk při menší práci.
  • 9. 7. 2001 15:50

    MK (neregistrovaný)
    zajimave je, ze ke snizeni cen skutecne doslo :-)

    A pokud se podivate ne trh ISP, tak diky castecne liberalizaci (vztah Dattel a ISP) bylo de-facto mozne zacit nabizet Internet zadarmo.

  • 9. 7. 2001 16:32

    Anti-Peterka (neregistrovaný)
    To psal dalsi uvedomely liberalni. Asi si sam neplati ucet za telefon, tak nam vymyva dal liberalne mozky. Proste to zaplatime jinde a jinak - ty naivko!
  • 9. 7. 2001 16:35

    MK (neregistrovaný)
    Sam plati ucet za telefon a sam si dokaze spocitat, co by bylo, kdyby nebyl Internet2000 a soucasne zlevneni tarifu na volani na mobily.
  • 9. 7. 2001 19:49

    Hormon (neregistrovaný)
    Hlavně mi musí nějaký "liberál" vysvětlit, proč by se někdo více honil s malou provizí, když může mít stejný zisk při menší práci.
    Uvazujete opravdu zajimave.. Stejny zisk s mensi praci pochopitelne muzete mit tehdy kdyz nemate konkurenci (viz Telekom, CEZ, a dalsi, stale socialisticky podniky). Ti co konkurenci maji se ohanet musi. Jaksi proto, ze zakaznici maji tendenci davat prednost tomu, kdo jim za stejny penize nabidne vic - resp. ma lepsi pomer cena/prinos. Vzpomenete na ceny Eurotelu nez se objevil Paegas ? A na to kolik tehdy bylo mobilu ? Kdyby neprisla tehdy aspon nejaka konkurence, tak ma jeste dneska mobil par lidi a TelekomoEurotele provozuje onen zmineny zisk pri mensi praci. Par poradne zkasnutych zakazniku kteri nemaji kam utyct je opravdu pohodlnejsi nez konkurenci rozmazleni zakaznici kteri za svoje penize porad neco chtej. Ale o tom by treba Crha mohl dlouho povidat, ze ? ;-)
  • 9. 7. 2001 23:11

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Nechci hájit Telecom, ale nesouhlasím s některými argumenty. Dle mého názoru si zákazník nevybírá většinou podle poměru přínos/cena, ale podle toho, kdo mu lépe omaže med kolem úst. Chápejte, že zákazník málokdy rozumí tomu, co si pořizuje.

    Ve skutečnosti jak monopol, tak naprostá konkurence jsou extrémy. Příklad naprosté konkurence je internet, kde díky snadné konkurenci jsou ceny tak nízko, že dodnes nikdo nevymyslel uspokojující obchodní model.
  • 10. 7. 2001 10:56

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Podmínkou je ovšem, aby to byla skutečná konkurence a ne jen hra na ni. Uvedu příklad ze života: v Mladé Boleslavi byl dlouho benzín zhruba o dvě koruny na litr dražší než v Praze, všichni měli skoro stejné ceny a lišili se nejvýš o 10-20 haléřů. Pak se najednou vedle nové Hypernovy objevila nová pumpa, která nepatřila do žádného ze zavedených kolosů (Benzina, Aral, OMV, Shell,...) a nasadila cenu zřetelně nižší. Asi po týdnu všechny čerpací stanice v MB šly s cenou na úroveň té nové a od té doby je v MB benzín o dvě koruny na litr levnější než v Praze. Ale kdybyste se před zlomovým okamžikem zeptali kteréhokoli provozovatele, určitě by vám vysvětlil, že už takhle na tom prodělává kalhoty a zlevnit nemůže ani o haléř. Podobná "konkurence" funguje nejenom v MB a nejen u benzínu.

    A jak to souvisí s Telecomem? Přece nijak... Ten, jak známo, vychází zákazníkům vstříc sám od sebe z dobrého srdce svých akcionářů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).