Přece už je snad patrné, že těm kecům o tom, jak liberalizace sniží ceny, mohli věřit jen naivkové jako třeba Peterka (anebo Mlynář). Asi se nepoučili, jak zlevnil benzín, po privatizaci pump.
Hlavně mi musí nějaký "liberál" vysvětlit, proč by se někdo více honil s malou provizí, když může mít stejný zisk při menší práci.
To psal dalsi uvedomely liberalni. Asi si sam neplati ucet za telefon, tak nam vymyva dal liberalne mozky. Proste to zaplatime jinde a jinak - ty naivko!
Hlavně mi musí nějaký "liberál" vysvětlit, proč by se někdo více honil s malou provizí, když může mít stejný zisk při menší práci.
Uvazujete opravdu zajimave.. Stejny zisk s mensi praci pochopitelne muzete mit tehdy kdyz nemate konkurenci (viz Telekom, CEZ, a dalsi, stale socialisticky podniky). Ti co konkurenci maji se ohanet musi. Jaksi proto, ze zakaznici maji tendenci davat prednost tomu, kdo jim za stejny penize nabidne vic - resp. ma lepsi pomer cena/prinos. Vzpomenete na ceny Eurotelu nez se objevil Paegas ? A na to kolik tehdy bylo mobilu ? Kdyby neprisla tehdy aspon nejaka konkurence, tak ma jeste dneska mobil par lidi a TelekomoEurotele provozuje onen zmineny zisk pri mensi praci. Par poradne zkasnutych zakazniku kteri nemaji kam utyct je opravdu pohodlnejsi nez konkurenci rozmazleni zakaznici kteri za svoje penize porad neco chtej. Ale o tom by treba Crha mohl dlouho povidat, ze ? ;-)
Nechci hájit Telecom, ale nesouhlasím s některými argumenty. Dle mého názoru si zákazník nevybírá většinou podle poměru přínos/cena, ale podle toho, kdo mu lépe omaže med kolem úst. Chápejte, že zákazník málokdy rozumí tomu, co si pořizuje.
Ve skutečnosti jak monopol, tak naprostá konkurence jsou extrémy. Příklad naprosté konkurence je internet, kde díky snadné konkurenci jsou ceny tak nízko, že dodnes nikdo nevymyslel uspokojující obchodní model.
Podmínkou je ovšem, aby to byla skutečná konkurence a ne jen hra na ni. Uvedu příklad ze života: v Mladé Boleslavi byl dlouho benzín zhruba o dvě koruny na litr dražší než v Praze, všichni měli skoro stejné ceny a lišili se nejvýš o 10-20 haléřů. Pak se najednou vedle nové Hypernovy objevila nová pumpa, která nepatřila do žádného ze zavedených kolosů (Benzina, Aral, OMV, Shell,...) a nasadila cenu zřetelně nižší. Asi po týdnu všechny čerpací stanice v MB šly s cenou na úroveň té nové a od té doby je v MB benzín o dvě koruny na litr levnější než v Praze. Ale kdybyste se před zlomovým okamžikem zeptali kteréhokoli provozovatele, určitě by vám vysvětlil, že už takhle na tom prodělává kalhoty a zlevnit nemůže ani o haléř. Podobná "konkurence" funguje nejenom v MB a nejen u benzínu.
A jak to souvisí s Telecomem? Přece nijak... Ten, jak známo, vychází zákazníkům vstříc sám od sebe z dobrého srdce svých akcionářů.