Vlákno názorů k článku Liberalizace - pro nedostatek zájemců zrušeno? od Ctenar Lupy - Vazeni ctenari, situace uvnitr Contactelu prave pripomina ticho pred...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 7. 2001 12:06

    Ctenar Lupy (neregistrovaný)
    Vazeni ctenari,
    situace uvnitr Contactelu prave pripomina ticho pred bouri.
    Koukam, ze nikdo z vedeni spolecnotsi se k tomu nevyjadri, kdyz uz nemaji PR oddeleni.

    Takze:

    CONTACTEL
    Pred nedavnem byl v Contactelu (dale jen CTT) CEO TDC (TeleDanmark) a vsechny zamestnance udajne ujistoval jak je CTT soucasti velke "TeleDanmarkske" rodiny a nikdo se nemusi niceho bat, protoze se uchazeji o Ceske Radiokominikace.
    Situace se naraz zmenila a ze spolecnosti z dlouholetym financnim planem, napr. ze bude nekolik let ve ztrate, se musi behem jednoho roku stat PROFITABILNI spolecnost.
    Nejjednodussi je samozrejme zamerit se jen na ty produkty, ktere se prodavaji a nesou spolecnosti penize.
    Dalsim krokem je zestihlet firmu.
    CFO take oznamil, ze do konce roku se nebude propoustet, ale diky teto situaci zaroven nikdo neobdrzi premie.
    Proslycha se vsak toto je teprve 1. faze restrukturalizace Contactelu. Co bude dal, kdo vi??? Nepovi. ;-)


    BUDOUCNOST
    Budoucnost Contactelu nejlepe charakterizuje e-mail:
    Kazdy zamestnanec obdrzel email popisujici situaci a budoucnost v CTT:
    Cele zneni je zde:
    *********** Zacatek textu *********************
    O krok před konkurencí

    Vážení kolegové,

    pro nás všechny je povzbudivé vidět, že zatímco mnoho našich konkurentů se jen obtížně přizpůsobuje měnícímu se tržnímu prostředí, Contactel se i nadále rychle rozvíjí. Tento fakt byl potvrzen v únoru tohoto roku podepsáním propojovací dohody, ze které vyplynula řada příležitostí souvisejících s částečnou liberalizací našeho trhu. V minulosti byl Contactel prostě "jen" velkým poskytovatelem internetových služeb, avšak nyní s "opravdovými" hlasovými službami a rozvíjejícími se datovými službami se stává významnou alternativou nabízející široké spektrum telekomunikačních produktů a služeb.

    V několika oblastech máme vedoucí postavení na trhu a nyní vidíme výsledky prvních měsíců po částečné liberalizaci trhu. Začali jsme rovněž připravovat podrobný rozpočet pro rok 2002 a další roky. V tomto roce zatím finanční výsledky zaostávají za očekáváním -- zejména následkem zpožděného otevření trhu, neboť výhod liberalizovaného trhu můžeme využívat teprve od dubna tohoto roku. Ve druhém čtvrtletí jsme ve srovnání s počátkem roku dosáhli relativně dobrého výsledku, nicméně celá společnost se musí nyní soustředit na překlenutí propadu ve výnosech v uplynulých měsících.

    Sdělení našich vlastníků, které jste měli možnost slyšet z úst generálního ředitele Tele Danmark Henninga Dyremoseho, je jasné. Přestože vlastníci chápou důsledky zpožděného otevření trhu, nemohou akceptovat žádný propad zisku. Musíme proto splnit požadavky našich vlastníků a omezit všechny náklady tak, abychom dosáhli stanovených cílů.

    Během května a června EXCO přehodnotilo strategii společnosti a vytvořilo několik alternativních budoucích scénářů. A budoucnost začíná nyní. Náš rozvoj s sebou přinesl potřebu změny způsobu vedení společnosti --tak, abychom i nadále plnili očekávání našich vlastníků. Nemůžeme zůstat stát na místě a s dalším postupem liberalizace trhu musíme být pečlivě připraveni na další kroky. Přestože jsme toho dosáhli hodně, vidíme, že si můžeme vést ještě lépe, a chceme-li plně využít budoucích příležitostí, budeme muset být ještě lepší.


    Je mi potěšením vysvětlit Vám organizační a další změny podporující rozvoj společnosti.

    Klíčové aspekty nové organizace

    Součástí revize strategie je i revize naší organizační struktury, posílení řízení a zlepšení rozhodování. Jako výsledek vám předkládám novou organizaci Contactelu, která bude využívána v příštích měsících a která je zaměřena na urychlení rozvoje, kterého jsme dosud dosáhli. Následující informace popisuje klíčové vazby podřízenosti a odpovědnosti jednotlivých ředitelů/manažerů. Není to poslední změna. I nadále budeme hodnotit výkonnost organizace, abychom se ujistili, že je vždy efektivní při poskytování služeb zákazníkům a v boji s konkurencí.

    Jednotky pro obsluhu zákazníků

    Z minulého i současného vývoje organizace jsme došli ke zjištění, že současná organizace je nedostatečně zaměřena na otázky zákazníků. Revize potvrdila potřebu posílit zaměření na zákazníka, zřetelněji určit odpovědnosti a silněji propojit zájmy vlastníků a zaměstnanců společnosti. EXCO proto rozhodlo vytvořit pět nových podnikatelských jednotek s vlastní odpovědností za zisk a ztrátu.

    1 Solutions and Regulatory

    První obchodní jednotka "Solutions and Regulatory" bude poskytovat specializované služby velkým společnostem a vládním organizacím, a to zejména na základě partnerství. Tato jednotka bude vytvářet důležité vztahy a na trhu specializovaných řešení dosahovat nadprůměrných zisků. Tato jednotka rovněž pokryje všechny současné odpovědnosti oddělení "Legal and Regulatory"", tj. propojení, vztahy s dalšími držiteli licencí a tranzitní služby. Tuto jednotku povede Mirek Řezníček.




    2 Contactel Business Services

    Jednotka "Business Services" bude mít na starosti prodej v segmentu podniků (kromě prodeje v působnosti "Solutions and Regulatory") s využitím současného a budoucího portfolia služeb. Marketingové aktivity spojené s podnikovým segmentem, které v současnosti provádí marketingové oddělení, se stanou součástí oddělení "Business Services" za účelem zefektivnění prodeje. Contactel očekává, že tato jednotka přinese společnosti největší část jejích výnosů. Povede ji Jan Svoboda.

    3 Red Box Consumer Services

    Obchodní jednotka "Consumer Services" bude zaměřena výhradně na rezidenční segment. Bude využívat služby v současnosti nabízené pod značkou "Redbox" a "Raz Dva" a případně i jiné služby, které budou pod značku "Redbox" převedeny. Podobně jako v případě jednotky "Business Services" bude mít tato jednotka své vlastní marketingové zdroje vycházející ze současného oddělení marketingu. Co se týče velikosti zákaznické základny, bude to největší obchodní jednotka Contactelu. Vedoucí jednotky bude brzy oznámen.

    4 Tele Account Management - E Telco

    Nová obchodní jednotka "Tele Account Management -- E Telco" byla ustavena se dvěma cíli. Zaprvé, pomocí prodeje přes internet, tele-marketingu, prodeje přes telefon a dalších nejmodernějších prodejních technik převzít odpovědnost za produkty s nízkými průměrnými výnosy na uživatele, zadruhé podpořit jednotky "Business Services" a "Consumer Services" zvýšením účinnosti jejich prodeje. Jednotku povede Stanislava Fletcher.

    5 Call Centre Services

    EXCO rovněž vyhodnotilo významnou příležitost nabízet služby call centra třetím stranám. Projekt byl již zahájen a v současné době se zpracovává studie proveditelnosti, která upřesní možnosti v této oblasti. Henrik Jensen bude odpovědný za počáteční aktivity a zřízení této jednotky, vedoucí této podnikatelské jednotky bude jmenován v dohledné době.


    Podpora zákazníků a produktů


    Oddělení zajišťující podporu zákazníků a produktů budou zejména přímo podporovat aktivity podnikatelských jednotek Contactelu na trhu.

    Produkty

    Oddělení produktového managementu má pro náš budoucí obchodní úspěch v rychle se měnícím prostředí vrcholnou důležitost. Za účelem logičtějšího profesionálnějšího zaměření jednotlivých kategorií produktů budeme mít v nové organizaci dvě oddělení produktového managementu. David Capoušek povede oddělení "Hlasové služby a CPE" a Jan Beňo bude řídit oddělení "Data/Internet & služby přístupové sítě". Tato oddělení budou primárně odpovědná za ziskovost produktů po celou dobu od jejich uvedení na trh až po jejich stažení z trhu.

    Péče o zákazníky

    Důležitou součástí podpory zákazníků a produktů je naše vlastní oddělení péče o zákazníky, které bude podporovat podnikové i rezidenční zákazníky, produkty a služby a zprostředkovávat podporu technických složek. Oddělení péče o zákazníky je odpovědné za všechny aspekty péče o zákazníky ve vztahu k prodeji a podpoře zákazníků využívajících hlasové, datové a internetové služby a rovněž velkých zákazníků.

    Výkonnost oddělení péče o zákazníky bude měřena podle určených cílů včetně ukazatelů kvality služeb, spokojenosti zákazníků a nákladů na hovory. Aby byly zjevně odlišitelné klíčové náklady a služby poskytované call centrem, uzavřou jednotlivé obchodní jednotky s call centrem smlouvy obchodního typu s dohodnutou kvalitou služeb. Oddělení péče o zákazníky dočasně povede Stanislava Fletcher, avšak jejím úkolem je předat tuto pozici v nejkratším možném čase svému nástupci.



    Technologická podpora


    Strategie sítě a projekty

    Oddělení bude hrát klíčovou úlohu ve vývoji síťové strategie, bude podporovat dlouhodobý růst a optimální výběr technologie. Jeho odpovědností bude co nejoptimálnější plánování sítě Contactelu a rozvoj síťových technologií spolu s měnícími se požadavky našich zákazníků.
    Kromě toho bude oddělení odpovědné za řízení projektů zaměřených na implementaci nových produktů a technologií podle kritérií definovaných odděleními produktového managementu.
    Dalším důležitým úkolem bude poskytovat přímou ad-hoc podporu jednotkám ve styku se zákazníky, zejména jednotkám "Solutions and Regulatory" a "Business Services". Toto oddělení povede Zbyněk Linhart.


    Provoz sítě

    Oddělení technického provozu je odpovědné za implementaci a provoz celé sítě Contactelu. V Contactelu to rovněž zahrnuje specifikaci prvků sítě dodaných našimi dodavateli. Klíčovými cíli je včasné dodání kapacity a efektivní a účinné využití síťových prostředků v provozu. Oddělení bude také odpovědné za zřízení služeb pro zákazníky. Oddělení technického provozu rovněž přímo podporuje oddělení péče o zákazníky. S potěšením mohu říci, že na pozici vedoucího tohoto oddělení máme velmi schopného kandidáta, jehož jméno bude brzy oznámeno.

    IT

    Odpovědností oddělení IT je zavádět a provozovat podpůrné provozní systémy sloužící zákazníkům i administrativním činnostem ve společnosti. Tyto systémy slouží zejména oddělením péče o zákazníky, technickému a finančnímu oddělení, atd. Ředitelem této jednotky je Jiří Havlíček.



    Finanční a administrativní podpora

    Ředitel lidských zdrojů

    Ředitelem lidských zdrojů je Karsten Mandrup. Se svým týmem je odpovědný za strategii a politiku v oblasti lidských zdrojů, jakož i všechny další aspekty personální politiky. Lidské zdroje jsou odpovědné rovněž za office management.

    Finanční oddělení

    Ředitelem finančního oddělení je Henrik Thor, do jehož odpovědnosti spadá rozpočet a organizace podpory rozhodovacího procesu EXCO v oblasti financí. Henrikovo oddělení je rovněž zodpovědné za přípravu finančních zpráv a celkového rozpočtu společnosti.

    Billing

    Ředitelkou billingu byla jmenována Pavla Váňová. Je odpovědná za celý billingový proces. Faktory výkonnosti oddělení jsou počet stížností na účty, integrita účtování, dokončení účtovacích cyklů, atd.


    Korporátní funkce

    Řízení kvality

    Všichni jste se setkali s celou řadou otázek týkajících se kvality. Za poučení, jak drahá je nízká kvalita, jsme zaplatili vysokou cenu. Důležité je splnit očekávání zákazníků a zajistit, abychom poskytovali své služby v požadované kvalitě hned napoprvé.

    Eliminace nedostatků a transformace Contactelu na vysoce kvalitní organizaci je v odpovědnosti managera pro kvalitu Františka Havla. Je odpovědný za plán kvality společnosti a poskytnutí nezbytné podpory pro kvalitní práci všech zaměstnanců. Jedním z významných úkolů tohoto oddělení i celé společnosti je získat v letošním roce certifikát ISO. To je v souladu se zvýšeným zaměřením společnosti na podnikové zákazníky.



    Zákazník na prvním místě


    První a nejdůležitější hodnotou pro Contactel je zákazník. Tuto hodnotu jsme přijali za vlastní a musíme z ní vycházet i v budoucnosti. V nové organizaci chce EXCO posílit tuto hodnotu takovým způsobem, že každý člen EXCO bude v přímé interakci se zákazníky. Proto bylo rozhodnuto zavést v nové organizaci následující vazby podřízenosti splňující výše uvedené kritérium. Jednotka "Solutions and Regulatory" bude podřízena přímo generálnímu řediteli , oddělení "Business Services", "Consumer Services" a "Tele Account Management -- E Telco" budou podřízena obchodnímu řediteli , oddělení péče o zákazníka bude podřízeno provoznímu řediteli a projekt call centra finančnímu řediteli. Tímto způsobem budou všichni členové EXCO součástí aktivit spojených se zákazníky a budou mít možnost přímo podporovat rozvoj požadované kultury "zákazník na prvním místě".


    Změna ve složení EXCO

    Henriku Hansenovi, současnému obchodnímu řediteli , byla nabídnuta nová kariérová příležitost ve společnosti Bité ve Vilniusu a Contactel opouští dne 1.července 2001. V souvislosti s touto změnou EXCO Contactelu po pečlivém uvážení jmenovalo kandidátkou na pozici obchodního ředitele Jette Kruhoffer. Dozorčí rada na svém posledním zasedání toto jmenování jednomyslně schválila.


    V souvislosti s odpovědností technického ředitele (CTO) za péči o zákazníky bude tato pozice přejmenována na provozního ředitele (Chief Operations Officer - COO), což podtrhne zvýšenou odpovědnost za přímou podporu zákazníků.



    Optimalizace podpůrných funkcí

    Jak vidíte v organizační struktuře, změnili jsme rovněž pozice podpůrných funkcí, abychom je přímo integrovali nebo přiblížili oddělením ve styku se zákazníkem (výzkum trhu, marketing, péče o zákazníky). Efektivnější podporu zajistí i převedení oddělení pro výzkum trhu do odpovědnosti obchodního ředitele , které zároveň bude přejmenováno na "Management Information".

    Oddělení pro strategii bylo zcela zrušeno a strategie nyní bude v přímé odpovědnosti celého EXCO.


    Rozpočet 2002

    Příprava rozpočtu pro rok 2002 již začala. Hlavními přispěvateli při jeho sestavování se staly nově ustavené podnikatelské jednotky s odpovědností za zisk a ztrátu. To rovněž znamená, že tyto jednotky budou plně ustaveny a uvedeny do provozu po schválení rozpočtu našimi vlastníky od 1. ledna 2002.


    Porady vedení

    V rychle se měnícím prostředí je nutná mnohem rychlejší, přímější a přesnější komunikace mezi EXCO a jednotkami pro obsluhu zákazníků. Proto se s okamžitou platností budou konat porady EXCO jednou za dva týdny a porady vedení jednou měsíčně. Porad vedení se zúčastní EXCO, vedoucí jednotek s odpovědností za zisk a ztrátu a případně další zaměstnanci vedení podle programu porady. Program porad vedení bude určen s týdenním předstihem a bude zahrnovat řádnou diskusi o dosahovaných výsledcích podnikání na trhu.

    Snižování nákladů

    Přestože Contactel v poslední době zvýšil prodej v oblasti hlasových služeb, vznikl na počátku roku značný deficit v očekávaných výnosech z důvodu vleklých jednání o propojení a pozdnímu uvedení hlasové platformy do provozu. Ačkoli nebylo v moci společnosti toto ovlivnit, musíme nyní přijmout taková opatření, abychom dosáhli původně schválených cílů. Nová organizace se svým novým zaměřením a přesnějším určením odpovědností nepochybně přispěje k zlepšení výsledků ve zbývající části roku. Musíme však splnit plán ziskovosti, a proto jsme přijali dodatečná opatření vyrovnávající chybějící výnosy úsporou nákladů.

    EXCO rozhodlo snížit náklady ve všech činnostech společnosti, a to včetně počtu zaměstnanců, odměn a zaměstnaneckých výhod. Co se týče počtu zaměstnanců, musíme zajistit, aby organizace byla i nadále schopná realizovat klíčové podnikatelské aktivity a financovat je prostřednictvím finančních výsledků. Chtěl bych Vás ujistit, že všechna naše rozhodnutí, včetně rozhodnutí o snížení počtu zaměstnanců, byla pečlivě zvážena v zájmu konkurenceschopnosti společnosti a její dlouhodobé budoucnosti.

    O krok před konkurencí

    Na jedné straně lze každou změnu vnímat jako ohrožení, na druhé straně však změna vždy přináší nové příležitosti a novou motivaci. Contactel ušel za pouhé dva roky dlouhou cestu a všichni jsme během této doby zažili mnoho změn. To, že se můžeme přizpůsobovat a měnit s měnící se situací, je vlastně dáno silou naší společnosti. Důležitou součástí mé úlohy je seznámit Vás s vývojem společnosti a jeho dopadem na Vaši práci.

    Věřím, že Vy všichni budete chtít být aktivními účastníky budoucnosti Contactelu a i nadále pracovat pro úspěch společnosti. Bez ohledu na to, jak dokonalé produkty a efektivní služby nabízíme, jsou naší nejsilnější stránkou lidé. Věřím, že i nadále budete přispívat k rozvoji Contactelu jako dynamické společnosti, která je vždy o krok před konkurencí.





    Michal Čupa, generální ředitel 1. července 2001


    ************ Konec textu **********************


    REDBOX
    Portal byl spusten 15.9.2000 a behem 10 mesicu se vysplhal na 4.misto mezi portaly, cimz porazil klikni.cz a quick.cz.Vice na www.i-audit.cz

    Nyni je dalsi rozvoj portalu zmrazen, protoze nema Contactel penize na rozvoj dalsich sluzeb a marketing.
    Muj osobni nazor, ackoli se sledovani portalu nevenuji, je takovy, ze portal tim dost utrpi, doufam, ze ten kdo se o nej bude starat je schopny. Pokud bude na Redboxu zachovan Google hledani je stale NEJLEPSI.

    Tuto reakci jsem napsal dle informaci, ktere jsem se doslechl, pokud jsem se dopustil nejakych faktickych chyb, prosim o opravu.

    Doufam, ze nekomu nevinemu nezpusobim ujmu.

    Kontakt na sebe nedam...budu to tu sledovat....
  • 4. 7. 2001 12:56

    he he (neregistrovaný)
    nic proti, ale koukam, jak je dobre mit verne zamestnance..

    tohle je docela sila! (nehodnotim co je v textu napsano, ale samotny fakt uverejneni)
  • 4. 7. 2001 14:00

    anonym (neregistrovaný)
    ... zajimalo by me, jestli tomu, co napsalo, EXCO veri :-)

    Pokud ano, urcite znam cast onech 10% zamestnancu, se kterymi bude potreba se rozloucit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).