Vlákno názorů k článku Licence pro všechny. No hurá! od Enik - že ač ten problém vyladá dost děsivě, tak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 7. 2007 11:34

    Enik (neregistrovaný)
    že ač ten problém vyladá dost děsivě, tak to nebude zas až tak horké. Je v tom totiž jeden háček. Zadavatel reklamy totiž zadává a platí svoji reklamu do konkrétního místa ve vysílání. Pokud tedy některá TV bude mít 10 stanic, zadavatel si vybere tu stanici a ten program, kde mu ta reklama přinese největší užitek. Pokud by NOVA měla velký počet stanic, začala by konkurovat sama sobě. Ty kanály by se navzájem přetahovaly o diváky. Televize jako taková by měla sice obrovský podíl na televizním trhu, ale cena raklamy na jednotlivých kanálech by rapidně klesala dolů. To všechno by vyžadovalo velké náklady na provoz, nákup a vysílání těch pořadů. Takže to s tím naboptnáváním zas nevidím tak černě. Od určitého okamžiku se to musí přestat vyplácet. I v případě, že by televize mohly přelévat reklamní čas mezi jednotlivými programy, tak jak to doposud ještě zatím může dělat ČT, tak by to příliš nepomohlo. Kolem nějakého velmi atraktivního pořadu by se nahrnulo tolik reklamy, že by se pořad stal nesledovatelným. Neumím si představit, že by někdo koukal třeba na TITANIK, který by každých 20minut byl přerušen 20minutami reklamy. Takový film by trval 6,5hodiny. To je nesledovatelné, od toho každý uteče. Takový postup by byl kontraproduktivní. Divák není žumpa, když už u té bedny sedí, tak chce aspoň něco vidět. Ne jen samou reklamu. V tomto si myslím, že bude tak trochu princip samoregulace reklamy. Ten, kdo nabídne velmi kvalitní program s minimem reklamních otravností, tak ten bude mít šanci na úspěch. Tak nějak bych to viděl já!
  • 16. 7. 2007 11:43

    Jan Potůček
    Částečně souhlasím. Ale majitel několika televizí (nebo i různých druhů médií) nabízí inzerentům balíčky reklamních prostorů na několika těchto televizích s výraznými slevami. Tomu nemůžou samostatně vysílající jednotlivé televize konkurovat.
  • 16. 7. 2007 11:53

    Katoda (neregistrovaný)
    Ty se ale mohou za tímto účelem sdružit a nabízet reklamní prostor společně. Myslím, že ADT snad s tím i počítaly.
  • 16. 7. 2007 12:07

    Enik (neregistrovaný)
    To zcela jistě. Jenže výrazná sleva znamená nižší zisk a menší rentabilitu celého podniku. Samozřejmě, že nesmí dojít k tomu, že jedna TV vykoupí všechny MPXy. Pak je to uzavřená smyčka, ze které není úniku. Já rozhodně nechci tvrdit, že nemůžou nastat problémy. Pokud by investor dokázal dlouhodobě "držet" příslušný segment televizního trhu v šachu, pak by to znamenalo úplný zánik konkurence, a bylo by zle! Jenže to je dost riskantní podnik.
    Mě na tom jen vadí to, že i za 10let tu budeme mít NOVU. Ať už v jakékoliv podobě. Pokud tato TV neprojde zásadní změnou, tak je to skvrna na tváři naší země! Dofám, že konkurence ji donutí k zásadním změnám.
  • 16. 7. 2007 13:12

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Mne teda Nova ani moc nevadi. Pokud bude jednou z 20 celoplosnych volne dostupnych stanic provozovanych ruznymi vlastniky, je to v pohode. Ciste trzni vyber ale tomuto modelu do budoucna bohuzel moc sanci nedava. Vyhrat nad realnym monopolem trznim zpusobem totiz v podstate nelze. Nejake pojistky jako typu "max. tretina volne dostupnych stanic v rukou jedineho vlastnika" by v zakone urcite byt mely.
  • 16. 7. 2007 11:55

    lobo (neregistrovaný)
    hm, ciastocne suhlasim, ale ked mate monopol, tak si ceny diktujete.. a 'tematickym' rozdelenim kanalov sa da rklama este presnejsie zacielit - napr. mate kanal kde idu same telenovely, tak tam bude cely den teleshopping v reklamach na tom kanali.
  • 16. 7. 2007 12:50

    Pamětník (neregistrovaný)
    Také si myslím, že Nova více kanály maximálně obsadí větší prostor, ale její reálný divák se může v jednom okamžiku dívat jen na jeden její pořad. Proto peoplemetr může maximálně zaregistrovat, v konkrétní domácnosti, kdo v tu chvíli bude mít větší slovo v rodině, zda divák telenovely a nebo ten, co čučí třeba na sportovní přenos. Zachránilo by to jen pravidlo, že v jednom okamžiku by na všech programech Novy běžel reklamní blok, aby nestálo za to přepínat a hledat něco méně otravnějšího. Obsah reklamního bloku by se asi podle programu a oslovené skupiny diváků pravděpodobně lišil. Podobně to funguje už dnes, často jde reklama na Nově i Primě v jednom okamžiku. Asi se navzájem sledují a synchronizují. Dneska to mají zadavatelé reklamy v Nově jasné. Až by ale provozovala více tématických kanálů, těžko bude inzerent násobit své náklady na reklamu, aby zasáhl více diváků ve více programech Novy. Na to nebudou prostředky. A jiné příjmy si těžko Nova obstará a náklady na více programů se budou zákonitě zvyšovat. Proto zase nevidím budoucnost tak černě, pouze v režii TV Nova.
  • 16. 7. 2007 18:26

    Fun Thomas (neregistrovaný)
    Jasne, co se tyce zabavy, je to jedno, kdo nam to cpe, ale fakt se bojim toho politickeho zneuziti. Uz dneska ma informace redaktora TV Nova vetsi realny dopad nez treba projev prezidenta republiky. Zatim to Nova vyuziva jen ve svuj vlastni obchodni prospech, ale az prijde nejaky diktator schopny vseho, nevim, nevim...
  • 16. 7. 2007 13:13

    ivovi (neregistrovaný)
    Hmm, konkurovat sama sobe muze byt preci i vynosnejsi nez konkurovat treba ADT. Tim myslim, ze pokud se Nova naredi, tak naklady na sireni naredenych programu muzou byt nizsi nez ztrata v podilu na trhu.
  • 18. 7. 2007 17:48

    plzeň (neregistrovaný)
    Pokud vím, tak zadavatel zadává okruh lidí (třeba důchodci) a množství shlédnutí a je na tv kam reklamu umístí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).