Vlákno názorů k článku Lid versus Microsoft - co dál? od Mirek Fidler - Mimochodem, napadlo uz nekoho ze pripadne rozdeleni M$...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 6. 2000 10:37

    Mirek Fidler (neregistrovaný)
    Mimochodem, napadlo uz nekoho ze pripadne rozdeleni M$ bude mit velice negativni dopad na Linux ?
    Jaky duvod bude mit IBM/Intel/Sun atd. investovat do alternativniho systemu, kdyz ten, koho chteli Linuxem pokorit bude pokoren ?
    Podle me cely ten spor nevyjadruje podstatu veci. Pokud by nekdo skutecne chtel narusit postaveni M$, mel by mu soudne prikazat transparentnost pouzivanych formatu dokumentu a pripadne omezit jejich zmenu kazde dva roky. Vzdyt to je podstata toho monopolu - kazde dva roky novy format .doc a vsichni jsou nuceni si koupit novy Word, ktery ma pet novych funkci, ktere nikdo nepotrebuje.
    Rozdelenim M$ dojde jen k tomu, ze monopol prejde na MS-Aplikace. A pripadne se rozsiri i na Linux, protoze jestli udelaji Office pro Linux, tak to je konec. Implementuji COM a tim ziskaji kontrolu na Linuxem.
  • 26. 6. 2000 10:48

    RoBOS (neregistrovaný)
    Ja si myslim, ze to tak drasticky dopad mit nebude. Linux a BSD jsou jiz tak rozsirene systemy s tak velkou vyvojarskou a uzivatelskou zakladnou, ze vyvoj nelze zastavit. Davno jsou pryc doby kdy linux byl spravovan jen nekolika nadsenci. Neni nad systemy postavene na unixu. Microsofti se vzdycky snazili aby vytvorili nejakou nekompatibilitu, ktera by jejich produkt vyrazne odlisila od ostatnich alternativ. Toto se nemuze podle mne na unixovych systemech stat. Nerikam ze obcas nevznikne nejaka bota, ale je to bota a ne marketingovy tah.
    Vsichni vyvojari unixovych systemu se snazi o snadnou prenostielnost. Prikladem je API rozhrani OpenGL, je vyvyjeno od roku 92, existuji jen 3 zpetne kompatibilni verze. OpenGL je pokladano za velmi zdarile rozhrani. Je prenositelne na naprostou vetsinu OS, vcetne Linuxu a Windows. Pro linux jsou jiz delsi cas k dispozici akcelerovane ovladace od vyrobcu grafickych karet (napr. nVidia). Pokud tedy se rozhodne vyvojar her nebo CAD/CAM aplikaci psat pod OpenGL, ma moznost prenositelnosti na vsechny systemy co podporuji OpenGL, pokud se rozhodne psat hru pod MS DirectX, ma smulu, zustane pevne upoutan na Windows. Prosim vyvojare her, CAD/CAM systemu: piste produkty pod OpenGL, at muzete udelat i Linux verzi!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).