Nevím, nevím. Když jsem si po delším návyku na stařičkou Škodu 105 jednou sednul do Rovera, chvíli mi trvalo, než jsem se rozjel, aniž by při každém kontaktu mé nohy s plynovým pedálem auto řvalo jako tur. Když jsem při první lekci v autoškole zkusil nastartovat Felicii stylem "sešlápnout spojku, plyn do podlahy, otočit klíčkem a doufat", vypadalo to, že mne instruktor zabije. Ale to je ta jednodušší varianta. Člověk, který nikdy neřídil nic, co nemělo elektronické vstřikování, by tu škodovku dost možná ani nenastartoval - a pokud ano, do pěti minut by mu chcípla.
Umim spustit soubor ve Windows. Jak jej spustim na Linuxu (kdyz treba pouziva naprosto jiny system organizace souboru?)
Naprosto stejně. Pracujete-li s příkazovým interpreterem, napíšete v obou systémech jméno příkazu, není-li v cestě, napíšete ho s cestou. Máte-li raději klikání, v obou systémech kliknete na ikonu, případně na název souboru v nějakém file manageru. Nevidím v tom nějaký zásadní rozdíl. To, že jeden systém používá lomítka a druhý backslashe nebo že jeden má několik stromů na různých discích a druhý má jen jeden strom, jsou kosmetické rozdíly, které bych přirovnal k rozdílům v ovládání jednotlivých modelů aut. Administrace, to už je samozřejmě něco jiného, tam už musíte o principech a fungování systému něco vědět.
Jakobyste rekl, ze programator na jeden programovaci jazyk (treba ASP.NET) by nemel mit problemy s programovacim jazykem jinym (Treba C++).
To bych klidně řekl. Podle mých zkušeností je zásadní problém v tom, zda člověk umí myslet tím správným způsobem, tedy především algoritmizovat problém. Zapsat to v konkrétním jazyce už je méně podstatná část. Několikrát jsem se učil nový jazyk a mohu prohlásit, že pokud nejde o jazyk založený na zcela odlišném principu (Prolog, LISP), není to nic hrozného.
Určitě? Tak volant nejspíš ano (ale třeba taková absence posilovače řízení může docela překvapit). Pedály… auta s automatickou převodovkou (je jich dost) mají jen dva a ovládají se výrazně odlišně. Řadící páka… Wartburg, pokud si vzpomínám, měl řadící páku nikoli dole, ale u volantu, podobně to mají AFAIK i některá současná auta; Peugeot má vlastní, zcela odlišný, způsob, jak zařadit zpátečku - bez instruktáže na to nepřijdete; a to se opět nebavím o autech s automatickou převodovkou.
Rozdily mezi jednottlivymi OS jsou PODSTATNE VETSI.
Rozdíly uvnitř a v administraci určitě. Stejně jako rozdíly mezi auty pro mechanika. Ale rozdíly v základním ovládání? Zkusil jste si některou komfortnější distribuci (Mandrake, SuSE, Red Hat) s KDE? Možná byste se divil…