Dobrý článek, jen těch uživatelů s příspěvky "Holky, Honzíčka dneska píchla vosa, búú" jen tak neubude. Pořád obdrží desítky soustrastných odpovědí či alespoň smajlíků. A marketing FB to náležitě odprezentuje. Analogicky s Yahoo, kterému zůstavá věrná jen generace Američanů, ročník narození 1950 - 1960, která tvořila hlavní cílovou skupinu ve druhé polovině 90. let a pro niž Internet na přelomu století byl AOL a Yahoo, čeká FB pozvolný soumrak, ale určitě ne strmý pád.
Z Facebooku jsem odešel před třemi lety. Bohužel to vedlo k tomu, že od té doby nevím, co se děje, co dělají kamarádi, bývalí spolužáci a další známí. Kdo se oženil, komu se narodilo dítě, kdo kde cestuje apod.
Když by třídní sraz po x letech, tak kdyby mi někdo nezavolal, tak ani nevím, že se koná. Takže odchod z FB byl pro mě krok zpět, ale těžko se bude vracet.
Pokud nevíte co dělají kamarádi, protože jste si to nepřečetl na FB, tak to je hodně smutné a nebo to nejsou žádní kamarádi, ale nedůležití známí. Grilovačky, společný sport atd nic? Co dělají spolužáci se dozvíte právě na tom srazu, protože vědět to předem z FB, tak tam nemusíte vůbec chodit, stejně by nebylo o čem povídat. A on už se člověk tu informaci nějak dozví, fungovalo to desítky let předtím a to nebyly maily a mobily, dá se to i teď. Osobně vůbec nechápu ty tragické scénáře, jak se bez FB zhroutí celý svět a nejde snad mít ani kamarády.
Podle mně není otázka jestli to jde nebo nejde. Ale jde o efektivitu a rychlost komunikace.
Pokud někdo okruh rodiny a přátel na jen na malé vesnici je jasné, že to může obejít pěšky. A tedy obejde se bez elektronické komunikace nebo pošty.
Ale jde to vztáhnou na ostatní, případně kolika procent obyvatel se to týká?
Je to boj proti nastrojum nad kterymi nemate naprosto zadnou kontrolu.
Pokud mam 15 let stejny email (vlastni domena, placeny hosting, jasna smlouva), nemusim pri kazde zmene stale nekoho "spamovat" s informaci o novem emailu.
Oznameni o konani srazu, ktere je samozrejme poslano jen tem kterych se to tyka, za takovy "spam" nepovazuji. Sprava schuzek ... v dnesni dobe vam stejne kazdy vse naslibuje a pak neprijde, to je normalni. Dulezite je jen to, aby se o terminu dozvedel a toto zpetne potvrdil. A k tomu email zcela staci.
Možná v zápalu boje by jste si mel uvědomit, že uživatelé řeší primárně jestli nástroj funguje, nebo nefunguje. A k vaší smůle FB lidem tohle funguje a hlavně to je levnější.
Vaše vlastni doména, placeny hosting, jasná smlouva je pak jen hezký argument v odborných kruzích, ale není to žádné řešení pro masy.
Více či méně jádro problému bude mít stejnou konstrukci, jako nedávno zmíněný problém v článku o bezpečném (šifrovaném) mailu pro masy.
Ohledně toho jestli jen stačí, aby se o terminu dozvěděl a toto zpětně to potvrdil. To je na posouzení jiných, vám to stačí mě také, ale ty miliony lidí co nečtou Lupu?
On hlavně "mail" neumožňuje dostatečně kompatibilní správu termínů\událostí.
Výhoda sociálních sítí pro organizaci\pořádání, že poskytují rozhraní , které informuje kdo jde , kdo nejde , kdo možná atd.. ..přílohy ankety atd...
Mail tohle jako primární funkci nemá a je to nástavba která má různou implementaci.... která nemusí být zrovna vyhovující až oboustranně nefunkční.
Neviem ako vy v Čechách, ale my na Slovensku hodne makáme. Máme združené funkcie, trávime hodne času v práci a proste času na grilovačky nie je toľko, samu ma to mrzí. Fakt by som radšej stíhala tráviť čas s rodinou a priateľmi, takže dobiehame len cez víkendy.
Fungovali sme aj bez internetu, dokážeme aj bez FB. Ale máme kamarátov aj v Čechách, rovnako ak ov Anglicku a Kanade. Máme uzatvorené skupiny a navzájom si tam dávame fotky z bežného života, aby sme si stále zostali blízky, aj naprik časovým posunom a podobne takže u mňa FB rozhodne jedna z fantastických možností.
No prave. A kde jinde se domlouvat na spolecnych akcich? Obvolavat mraky lidi nebo obesilat SMS nebo mailem? Proste je na to skupina na FB. Socialni site nejsou dulezite pro komunikaci s cizimi lidmi (proc taky), ale prave s lidmi, se kterymi se potkavam nebo chci potkat. A na docela dost lidi nemam ani jiny kontakt nez pres FB. Kdyby FB ze dne na den vypnuli, tak se z toho neposer*u lidi, co tam maji virtualni kontakty, jak se casto rika, ale poser*u se z toho lidi, co tam komunikuji se znamymi, se kterymi se potkavaji i realne.
Mně se to shrnutí autora líbí. Je to po dlouhé době realistický pohled na svět sociálních sítí a FB. Sice trochu omezené pohledem z ČR, kdy realita třeba v USA, kde žiju, je trochu jiná, ale obecně to platí.
Používání FB jsem začal před časem omezovat a osobní účet mám vlastně jen na správu několika FB Pages, které sdílí obsah z vlastních Web stránek a kde publikuji automaticky fotky z Instagramu (pomocí IFTTT), ale obecně FB "umírá" přesně dle důvodů popsaných výše.
Proč bych tam něco vlastního publikoval, když to FB omezuje a skoro nikdo na to nereaguje? Publikuji to tedy na vlastních Web stránkách a z nich to sdílím dále (na FB, TW, LinkedIn...), ale i to mě začíná trochu nudit, když není skoro žádná odezva a koho by bavilo něco tvořit, když to dělá zadarmo a ani Adsense už skoro žádné příjmy z reklamy nepřináší.
Je to blbý, už mě vlastně ani nebaví posílat fotky na Instagram, odkud se mi všechny fotky pěkně automaticky publikovaly na další sítě. K čemu mi je, že nějaké mé fotky dostanou třeba 100-150 Likes? Zaplatí mi to nájem? No a pak tvořte něco pro masu lidí, která chce jen zdarma konzumovat a všechno na Internetu je dle názorů pár pomatenců jejich a můžou si s tím dělat, co chtějí ;-(
1) je jasne ze procento lidi co pouzivali FB v roce 2008 a postovali je vyssi nez v roce 2016. Jako posledni se pridala uplne jina sorta lidi.
2) od zacatku platí, ze prostredi na FB kopiruje realne prostredi (pokud neni clovek vůl a nenaklika si do pratel nebo na sledovani idioty)
3) to ze se nereaguje je pravda, nicmene prizpevky jsou cteny a masivne a to dokonce od pratelu/pratel, opakovane se mi stava ze jsem predstaveny treba manzelce kolegy, kterou jsem v zivote nevidel a ta se mnou ihned zacne resit fotky z dva roky! stare cesty po Laosu. Opakovane se mi take stalo ze mi nekdo i rekl, ze sledoval nejakou hadku a ze nepochopil, jak jsem to myslel v nejakem 24 reply. Zasadne jsou ale vsichni read only.
4) 90-99% lidi neni schopno ani udelat poradnou galerii (at uz foti jakkoli), logicky ji seradit a okomentovat deni a mista (ani nevi kde byli a proc ten chlap slapal v tom sudu hlinu), natoz systemove delat nejaky obsah, treba z jejich oboru/konicku
5) kdo umi FB pouzivat a ma normalni sledovani toho ceho ho zajima, tak je to organizacni dar z nebes, za letosni rok jsem byl tak na 15ti akcich v CZ a dvou v Rakousku a Slovensku a tak z poloviny toho poctu me na to upozornil ten system "XY se zajima o tuto udalost". Od mezinarodni vystavy nozu, pres privatni prohlidku podzemniho bunkru, po "tajnou" zabijacku v me rodne vesnici, kde jsem 15 let nebyl.
Tak zatím docela vydělává nebo se ti zdá, že je v mínusu? Zanikne těžko, spíše bude dál "kurvit" trh, že když se něco zajímavého objeví, tak to jednoduše koupí a buď potopí nebo aspoň zmrší.
Mně úplně stačí, jak začíná devastovat Instagram. Každej 5-10 příspěvek je reklama a světe div se, reklamní příspěvky mají několik set - stovek tisíc lajků, takže lidem je třeba úplně jedno, co lajkujou. No a reklamní peníze se Facebooku valí i z Instagramu, že neví, co s něma.
Súhlasím s názorom, že FB neuspokojuje firmy v tom, že najskôr chce aby platili za získanie fanúšikov a potom za to, aby fanúšikovia vôbec videli ich príspevky, Aj to je dôvod na to, že sme zahltení reklamou.
Zároveň však tým, že sleduje naše posledné reakcie selektuje to, čo sa nám dostáva na nástenku - selektujeme si to vlastnou aktivitou sami.
Súhlasím aj s tým, že urobil z Messengera skvelý nástroj a kúpa Instagramu bola pre FB fantastická investícia.
Čo sa týka menšieho počtu zdieľaní - verím, že má na tom veľký podiel práve nastavenie si obmedzení súkromia a pridávanie menšieho počtu fotografií v dôsledku mediálnej kampane o poslednej aktualizácii Pravidiel používania Facebooku pre užívateľov.
No, vraci... Troufnu si tvrdit, ze pro vetsinu lidi byl FB vzdy komunikacni nastroj. Stejne jako treba prave ICQ. (Z tohoto pohledu nechapu, proc z FB "vykousli Messenger".)
Clanek ma pravdu v tom, ze FB dela vse proto, aby uzivatele co nejvic nasral - vnucovani reklamnich prispevku, spam, filtrace prispevku...
A k historii - nez zacal byt FB tak popularni, mela spousta skupin zalozene diskuzni skupiny na freehostingu. Ale vetsina freehostingu odstranila kompunentu pro diskuze ze zdarma nabizenych moznosti. A pak se tyto diskuzni skupiny stavaly nepouzitelnymi kvuli spamu (zcela nesmyslnemu). (Jako teorie spiknuti mne napada, ze to zpusobily americke tajne sluzby, aby nahnaly vsechny uzivatele na jedno misto, kde je budou moci snadneji kontrolovat.)
Podle stejné logiky čeká konec i mobilní službu SMS. Počet vánočních SMS nejen přestal stoupat, ale dokonce klesá: http://mobil.idnes.cz/rekord-vanocni-sms-2015-05v-/mobilni-operatori.aspx?c=A151224_212535_mobilni-operatori_hro