V minulém roce koupené Rapportive se „konečně“ výrazněji projeví ve službách LinkedIn. Je otázka, zda na správném místě. V nové aplikaci pro iPad bude Rapportive sledovat poštu a nabízet více informací o adresátech i o dalších věcech „vytažených“ z pošty. Něco takového, jako se dělo v Gmailu, pro který jste si mohli Rapportive pořídit jako aplikaci.
Problém je, že aby tohle mohla dělat aplikace na iPadu, musí mít přístup k obsahu mailů — z nich vybírá informace, které poté odesílá na servery LinkedIn (Rapportive) a zpět získává jiné informace spojené s kontakty a získanými údaji.
K tomu samozřejmě potřebuje přístup do pošty. Pro Gmail a Google Apps na to půjde běžnou cestou (přes OAuth), k přístupu do jiné pošty však budete muset svěřit LinkedInu přihlašovací údaje. (Podrobnosti viz LinkedIn Intro: Doing the Impossible on iOS.)
Proč se nad tím pozastavit? Protože je to ten LinkedIn, kterému uniklo 6,5 milionu hesel v červnu loňského roku. Je to společnost, která shromažďovala přenášená jména, e‑maily a poznámky z kalendářů uživatelů, a to bez jejich vědomí. A ještě navíc je posílala v čistě textové podobě po Internetu.
Jakkoliv tedy LinkedIn Intro vypadá jako užitečná služba, lze na ní vidět příliš mnoho problémů. První zásadní je v tom, že umožníte LinkedInu přístup ke své poště (včetně informací o lidech, se kterými si dopisujete). Druhý — a podstatně zásadnější — je ten, že v některých případech budete muset LinkedInu svěřit přihlašovací údaje ke své poště. To bych osobně označil za nepřijatelné.
Ještě horší ale může být to, že aby LinkedIn Intro fungovalo, musí si LinkedIn na iPadu počínat jako proxy pro IMAP. Tím může efektivně zasahovat — a zasahuje, protože právě tak může rozšířit poštovní aplikaci o další funkčnost — do kterékoliv příchozí i odchozí pošty. To zní s ohledem na problémy LinkedInu s bezpečností jako hodně šílený nápad.