No neví. Když porovnám leasing na Boxera za 8000,- s 5000,- za kolo, tak mi asi něco uniká. S Boxerem můžu jezdit 365 dní v roce a nemusím řešit počasí. Naložím ho jednou a za šichtu to rozvezu.
Jinak je článek spíše reklama ... tak by měl být tímto zúůsobem asi označený.
31. 3. 2021, 08:03 editováno autorem komentáře
- elektrokola a ta nákladní nemají jednotné ukotvení v legislativě ani v EU. Viz tvz "turbo kola"
- cena takové dopravy je moc drahá, tedy pokud to nebude outsourcovat "100% bio a fair trade indiánovi" za cenu nižšíí než minimum.... jenže tan nebude asi umět ani číst a psát což neumí i mnohé polské dodávkové opice.
Takže výsledek bude stylový módní speditérská služba v místech kde to legislativa dovolí. Po
Já mikromobilitě fandím, ale představa, že vezu na "kole" paletu s 350kg nákladu a společně s 250W motorem to tlačíme někde do kopce mě úplně nenaplňuje. Taky myslím, že cokoli s paletou už má do kola daleko a mělo by se to pohybovat stejně rychle jako se běžně pohybují auta ve městě. Na to už je ale, kromě výkonu, potřeba nějaký podvozek a je z toho najednou kolo za 200k a potencionální kupující/nájemce začne řešit, jestli mu střecha nad hlavou a fakt, že z něj před klienty neleje pot, nestojí za těch pár korun navíc. Před dvěma lety jsem viděl cyklistu na nějakém custom elektrokole projet křižovatkou na oranžovou. Šlapal co to dalo a vytáhl tam od oka dobrých 60 km/h. Na tom bych si asi dokázal představit, že jedu do práce, ale asi ne s 350 kg nákladem :-)
.... a za takový hrdinský čin budete pochválen před jednotkou rozvinutou plachtou nastartované Avie....
To co je zde custom, jinde na světě může být povolené. Rozhodně pokud policistu
naštvete a nebude to jiný přestupek máte to jako jízda na neschválené motorce na kterou ještě nemáte papíry...... Mno pár "ex perníkářů" bez papírů na motorce bez papírů by mohlo vyprávět za kolik xxx xxx,- mají exekuci.
Vlastne pan chce vyrabet dodavky, ale pritom nechce prochazet koleckem homologaci a vyrabet v soulady s dalsi legislativou jako jini vyrobci dodavek a aut (motorek, ...). Ono totiz zarizeni, ktere vazi pul tuny (pise 350 kg nakladu + ridic), jinak nez "dodavka" nazvat nelze. Takze to chce vyrabet, jak ho napadne, a potom jeste navrhovat, aby s touhle "kravou" mohl uzivatel jezdit po cyklostezkach a vyuzivat i dalsich vyhod pro "slabsi ucastniky provozu" = cyklisty. Pripada mi to uplne na palici, zvlaste od pana, ktery mezi typy brzd voli na zaklade pocitu a toho, ze kotoucove brzdy jsou "selling point", a ani netusi, jaka je zivotnost jejich ramu.
Hele, jestli chcete vyrabet pul tunu vazici dopravni prostredek, ktery poslete mezi lidi, klidne tak delejte, ale chtel bych mit zaruku, ze to neni nebezpecne, jak uzivateli, tak okoli -- od toho mame ruzne normy a narizeni a homologacni rizeni. Obycejne kolo vazi skoro stejne jako clovek sam, vykon to ma stejny, jasne, srazka s kolem je horsi nez srazka s jinym chodcem, ale tohle riziko jsme schopni akceptovat i bez nejakych predpisu. U pul tunove kravy to jiz ochoten akceptovat nejsem a nechci to potkavat na stejnych cestach s cyklisty a chodci. Na silnici s auty, s homologaci? -- proc ne.
To pisu jako clovek, ktery 90% cest do prace jede na kole a po Praze za rok najezdi na kole cca 7000 km (pouze cesty domov-prace-domov, normalni sportovni cyklistiku ve volnem case nepocitam).
No tak dneska jsem to jejich superkolo na cyklostezce potkal. Naštěstí základní model a bez pračky.
Mě to příjde jako potraviny bez obalu. Je to sice trochu dražší, tak nějak to nedává moc smysl. Ale když se kolem toho budou dělat dost velké vlny, tak si to pár svých zákazníků možná najde.
Lidi si vymýšleli kraviny vždycky. Časem vystřízlivěli, nebo jim došly síly/peníze a občas z toho fakt něco bylo.
Blbý je to, že teď je všude plno "investorů", kteří jsou schopni nalít peníze do čehokoliv.
S tou lednickou to je taky dobrej hlod. Uz vidim jak frajer na elektrokole veze lednicku ze skladu P3 nebo z Pocernicke Alzy a pak ji nekomu maximalne slozi na chodnik, celodenni quest. Takova dodavka ty lednicky ma nalozene nejmin dve, plus jeste dve pracky a v kabine jedou dva kolici, kteri tu lednicku jsou schopni dostat k zakaznikovi i pres par schodu.