Ono jde spis o to, jak se cenove ve srovnavacich dostat co nejvejs ... a tohle (vsemozny poplatky) je typickej podvod - mas tam cenu, za kterou to v realu nejde koupit. Mimochodem, proc myslis, ze pro cestovky plati zakona uprava, ze uvadena cena musi byt konecna ... vcetne vsech poplatku.
A mezi nama ... platba v hotovosti je v realu pro obchodnika mnohem drazsi. A navic je ten clovek lhar ...
"marži 5 až 6 procent," lol ... ten clovek plka naprosto z cesty. S takovou marzi by nepokryl ani naklady na provoz. To by totiz firma vydelavala nejakych 60M rocne ... (pred odectenim nakladu).
Je žel vidět, že nevíte jak to v IT chodí. Ty marže jsou opravdu takto nastavené. Trh je zničený neustálým podrážením cen a také dnes již zažitým názorem, že jediné podstatné měřítko při nákupu výrobku je nízká cena. Samozřejmě za to mohou dlouhodobě i ti prodejci, pro něž je toto jediná forma marketingu, kterou znají.
A k těm maržím. Můžete si myslet, že si vymýšlím, ale pracoval jsem v IT dost dlouho a pracoval jsem dlouho i v Alfě a měl na starost dost velkou část sortimentu. Marže 5 až 6 procent je ještě v pohodě. Mohl bych vám přesně říct jakou na čem mají marži, ale nebylo by to fér vůči nim. Náklady na provoz tím pokryjete, protože samozřejmě peníze získáte i dalšími kanály, nicméně už jen to neustálé konsolidování firem je důkazem toho, že je to hodně, hodně náročné. Z článku ale jasně vidíte, že to není žádné terno. Obrat dost přes miliardu a na konci zbude osm milionů v plusu. Pokud si umíte trošku spočítat náklady na provoz firmy (zaměstnanci, nájmy, další provozní náklady), uvidíte sám, že s tou marží "ten člověk NEplká naprosto z cesty".
Zkuste si založit e-shop s IT a ukažte jak prodáte základní desku, foťák, tiskárnu, nebo notebook s marží 25%. :-) Pak můžete říkat jak to chodí.
Nejspíš si stejně jako předřečníci pletete marži a čistý zisk.
Marže vyjadřuje, jaké procento z prodejní ceny tvoří navýšení nad nákupní cenu. Je-li tedy marže 100 %, pak podnikatel nakoupil zdarma a nechá si celou prodejní cenu. Je-li marže 50 %, pak podnikatel prodává za dvojnásobek nákupní ceny atd.
Peníze, které podnikatel získal díky přirážce k nákupní ceně, pak musí použít na úhradu nákladů (zaměstnanci, nájem, energie) a co mu zbyde, je zisk.
Kdyby mělo PPL marži 2,5 %, pak by to podnikání nemělo smysl a bylo by lepší peníze šoupnout do banky na termínovaný vklad. Což je blbost.
To co jsem zmiňoval já je marže.
Při ročním obratu distributora cca 12-13 mld. korun je hrubý zisk při 3,5% marže 455mil kč. A z toho se musí zaplatit sklady, doprava, zaměstnanci atd.
Ano, stát reguluje prodejní cenu léčiv s tím že smí narůst jen o cca 29% vůči ceně od výrobce, ale většina z toho koláče jde lékárně.
A myslím že ten nahoře také mluví pravdu, když pak uvádí roční zisk jen 8mil kč. Koneckonců, vždyť je to "jen" šoupání krabic, žádná přidaná hodnota.