To co jsem zmiňoval já je marže.
Při ročním obratu distributora cca 12-13 mld. korun je hrubý zisk při 3,5% marže 455mil kč. A z toho se musí zaplatit sklady, doprava, zaměstnanci atd.
Ano, stát reguluje prodejní cenu léčiv s tím že smí narůst jen o cca 29% vůči ceně od výrobce, ale většina z toho koláče jde lékárně.
A myslím že ten nahoře také mluví pravdu, když pak uvádí roční zisk jen 8mil kč. Koneckonců, vždyť je to "jen" šoupání krabic, žádná přidaná hodnota.
Nejspíš si stejně jako předřečníci pletete marži a čistý zisk.
Marže vyjadřuje, jaké procento z prodejní ceny tvoří navýšení nad nákupní cenu. Je-li tedy marže 100 %, pak podnikatel nakoupil zdarma a nechá si celou prodejní cenu. Je-li marže 50 %, pak podnikatel prodává za dvojnásobek nákupní ceny atd.
Peníze, které podnikatel získal díky přirážce k nákupní ceně, pak musí použít na úhradu nákladů (zaměstnanci, nájem, energie) a co mu zbyde, je zisk.
Kdyby mělo PPL marži 2,5 %, pak by to podnikání nemělo smysl a bylo by lepší peníze šoupnout do banky na termínovaný vklad. Což je blbost.
Je žel vidět, že nevíte jak to v IT chodí. Ty marže jsou opravdu takto nastavené. Trh je zničený neustálým podrážením cen a také dnes již zažitým názorem, že jediné podstatné měřítko při nákupu výrobku je nízká cena. Samozřejmě za to mohou dlouhodobě i ti prodejci, pro něž je toto jediná forma marketingu, kterou znají.
A k těm maržím. Můžete si myslet, že si vymýšlím, ale pracoval jsem v IT dost dlouho a pracoval jsem dlouho i v Alfě a měl na starost dost velkou část sortimentu. Marže 5 až 6 procent je ještě v pohodě. Mohl bych vám přesně říct jakou na čem mají marži, ale nebylo by to fér vůči nim. Náklady na provoz tím pokryjete, protože samozřejmě peníze získáte i dalšími kanály, nicméně už jen to neustálé konsolidování firem je důkazem toho, že je to hodně, hodně náročné. Z článku ale jasně vidíte, že to není žádné terno. Obrat dost přes miliardu a na konci zbude osm milionů v plusu. Pokud si umíte trošku spočítat náklady na provoz firmy (zaměstnanci, nájmy, další provozní náklady), uvidíte sám, že s tou marží "ten člověk NEplká naprosto z cesty".
Zkuste si založit e-shop s IT a ukažte jak prodáte základní desku, foťák, tiskárnu, nebo notebook s marží 25%. :-) Pak můžete říkat jak to chodí.
Ono jde spis o to, jak se cenove ve srovnavacich dostat co nejvejs ... a tohle (vsemozny poplatky) je typickej podvod - mas tam cenu, za kterou to v realu nejde koupit. Mimochodem, proc myslis, ze pro cestovky plati zakona uprava, ze uvadena cena musi byt konecna ... vcetne vsech poplatku.
A mezi nama ... platba v hotovosti je v realu pro obchodnika mnohem drazsi. A navic je ten clovek lhar ...
"marži 5 až 6 procent," lol ... ten clovek plka naprosto z cesty. S takovou marzi by nepokryl ani naklady na provoz. To by totiz firma vydelavala nejakych 60M rocne ... (pred odectenim nakladu).