Tenhle blábol jsem četl tak před půl rokem. Lucie je sice poměrně pěkná baba ale jinak je vedle. Noviny jako elitní médium? Proč proboha ?! Podstatná není forma zpřístupnění informace ale obsah. Úroveň obsahu je prachbídná a určitě to nějaké "elitní médium" nevytrhne. Pro transfer informací je vedle papírových novin stejně dostačující jakýkoliv prostředek pro elektronické šíření. Tisk má jednu nevýhodu. Neumožňuje feedback tzn. čtenář nemá možnost reagovat. Právě interaktivní zpravodajství je ale trendem. Lidé chtějí v různých diskuzích reagovat. Těch kterým stačí jen "konzumovat" informace je stále méně. Jsou takovým artefaktem. Leda by ta "elita" byla ovcoidním artefaktem pro něž je papírový tisk cosi jako doplněk k image. Mám bavoráka a čtu si v něm papírové noviny. No ... Lucie by se měla v této době spíše zabývat pečením cukroví než vymýšlením nesmyslných vizí
pobavilo me tohle :) ""Takový cyklista, kterému se nedaří, ale má například sto tisíc fanoušků na Facebooku, může být pro stáj z marketingového hlediska důležitý.""
Muze sem nekdo z Economie napsat jakou hodnotu mam pro vydavatelstvi kdyz jsem fanousek Toma Boonena na Facebooku a Twitteru, Frantiska Rabone na Facebooku a Marka Cavendishe na Twitteru?
Docela me desi me nekdo takovou konstrukci vubec vymysli, ale ze jeste vic me desi ze tomu nekdo veri, ze nejaky like ma nejakou hodnotu. Like ma ekonomickou hodnotu 0,000001 nic v 99% pripadu.
Problém s lajky u papírového tisku je ten, že nedokážeme odhadnout jaký "like" vlastně ten čtenář poskytuje. Čemu ten "like" dává. Je to těm novinám? Příloze s TV programem nebo speciálem o Havlovi? Polonahé dívce ze zadní strany? Inzerci? Nebo je to "like" za měkost stránek papíru se kterými si bezdomovci mohou ... a nebo si je mohou nacpat do bot, aby se zahřáli ? "Like" za super papír na podpal kamen ? Máme tedy koupené noviny a zisk z prodeje novin čímž dokážeme vyčíslit určitou úspěšnost média u čtenářů ale nevíme proč jsou ty noviny úspěšné? Lucie se domnívá, že to je třeba kvůli příloze o Havlovi. Může být. Je to ale jen domněnka. Rozhodně se z toho nedá vydedukovat, že se papírový tisk díky své "formě" stane jakousi IN záležitostí pro nějaké ty "elity". Ta představa je v principu úsměvná.
Zrovna tohle mi zas tak ujete neprijde. Vrcholovy sport je showbusiness, zalezi tedy, kolik lidi na sportovce kouka (tedy kolik vidi reklamy, ktere nese nebo reprezentuje) a ne na tom, jake ma vlastne vysledky. Takova Anna Kurnikovová vydelavala jednu dobu z tenistek nejvic, i kdyz lepsi nez 8. na zebricku WTA nikdy nebyla.
Otazkou ovsem je, nakolik jsou cenni zrovna fanousci na facebooku, kterych si kdokoliv muze nakoupit desetitisice za par korun.
take by me jazimalo, co je elitniho na tom, ze musim nekam pro noviny dojit, zaplatit za ne penize a exkluzivne tak dostanu den stary zpravy. slecna lucie asi jeste neslysela, ze neexisuje nic starsiho nez je vcerejsi zprava.
ale co, slecna ma jiste interpersonalni skil,l diky kteremu pri brejnstormingu prijde na to, jak pres ruzne cenly poslat direktmejl linijovemu menezmentu, aby vykomunikovala kompleksni soljusn monetizace pro endjuzry.
to ze chce prodavat vcerejsi zpravy na papiru je vlastne fuk pac uz maji hotovej "prodzekt".