Samozrejme ze Praze zadarmo neco davaji, stejne jako Rekola nebo Lime ....
Faktem zustava ze za 2 metry tunelu Blanka, by mesto melo tolik kol ze by to pokrylo cele mesto a kazdy by mohl to kolo vyuzivat bez problemu a byla by to skvela alternativni preprava.
Zaroven bych chtel videt MHD, jak by fungovalo, kdyby ho platili jen obcane a mesto by to dotovalo nulou.)))), to byste sme se panecku prohli.
Tak tak je to půjčovna . Dokud to není jen pro členy a neplatíte nějaké členské poplatky neskládáte se na pořízení dopravního prostředku a následně jeho údržbu nic nesdílíte a jen platíte za komerčně poskytovanou službu.
Čest Reklům že jsou vyjímka a mají kromě jednorázové výpůjčky i to členství....
Nechapu, co to pisete za fabulaci. Rekola jsou uplne stejna sluzba jako Freebike. I oni maji rocni clenstvi. Jediny rozdil je v druhu kol a systemu jak kolo pujcit, ale jinak neni v jejich businessu zadny rozdil. Rekola jsou srcockem, stejne jako Lime, nebo Freebike provozuji svuj system za ucelem zisku.
Jinak mě ještě napadá, že i když chápu tvrdé hájení pozice z pohledu firmy a stížnosti na stanu města. A chápu že mnohdy stát má nereálné představy, co by mohl nebo měl chtít.
Ale pokud by město mělo poskytovat komerčně podnikající subjektu něco zdarma byl by to trochu jednostranný pohled. Když pokud oni po městu něco chtějí tak by měli městu něco nabídnout co by město opravdu potřebovalo a má nějakou hodnotu a né vzdušné zámky že dělají jen něco pro dobrou věc, protože 20k lidí za rok je proti MHD za den směšné číslo. . Oni přeci nejsou neziskový ani charita tak mají přijít za městem sami co dokáží podstatného nabídnout.
-kdyby MHd by provar sebevetší jedná se oveřnou službu, tohle je půjčovna kde účelem je dosahovat zisku
-co taková půjčovna přináší městu \ státu podstatného? A né že zarok odbavíi tolik lidí co MHD za půl dne?
-oni snad teď začínají kola kolobežky nebo co to je za argument? Nebo plete situaci kdy půjčovna se módně pojmenuje jako sdílení a myslí že tím se vyhne všem předpisů?
Přesně proto využívám vlastní skládací e-kolo nebo kvalitní koloběžku. Neskutečně to urychluje přesuny mezi MHD, takže se v Praze a okolí pohybuju bezkonkurenčně nejrychleji. Bez legrace denně ušetřím 15 minut minimálně a někdy i víc, protože by to v určitých směrech s MHD trvalo řádově dýl (poslední příklad spojení Žižkov, Černínova - Mírák - na e-koloběžce to dám za 10 minut - zatímco s MHD by to bylo tak na 25 minut, a to jen kdyby nebylo zpoždění. Pravda, v tomto případě by to autem trvalo asi stejně, ale voser s parkováním atd. by to totálně zazdil, takže jsme zase na začátku.
Takže za mně koloběžka anebo e-koloběžka na delší trasy nejlepší řešení, ale mít vlastní kvalitní stroj tj. lehká, se skládacími řídítky a minimálními rozměry po složení (takže ne oblíbená kráva Xiaomi, která kromě hype ovládání přes mobil je i dost pomalá, hlavně do kopce). Ty sdílené koloběžky jsou ještě větší krávy a za mně spíš dobré jen pro turisty, už kvůli své pomalosti a neskladnosti :)