>> "Myslím si, že je velice pravděpodobné, že influencer marketing se dostane na západě výrazně dále. Dnes je v Číně výrazně dále. Minimálně i v integraci těchto vlivných osob s dalšími fázemi řetězce. Na západě ve většině případů vidíte influencera, který propaguje nějaké produkty. V Číně se velká část influencerů integruje se „supply chain“. Jsou firmy, které si říkají KOL inkubátory. To jsou servisní firmy, které naberou tyto KOL. Už si dokonce vyhlížejí mladé holky a když už třeba dosáhnou pěti tisíc fanoušků na sociálních sítích, chtějí s nimi podepsat smlouvu."
Dá se logicky předpokládat, že v Číně mají manipulační techniky pro vymývání mozků zvládnuté na velmi pokročilé úrovni. Věřím vám, pane Hlaváči, že společnosti zaměřující se na manipulaci mají v Číně úspěch, ale nevidím žádný přínos v tom, abychom se právě tímto inspirovali v Evropě. Například Američané měli veliké úspěchy s waterboardingem coby výslechovou metodou. Také byste chtěl tuto výsledky přinášející metodu zavést do repertoáru bezpečnostních složek ČR? Při čtení tohoto rozhovoru, kde se zmiňují opakované neúspěchy "západních společností" v Číně a zároveň překvapivý úspěch studené společnosti s horkým jménem (cool company with hot name) Whoolala, napadá mě přísloví, "kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti". Manipulaci, klientelismus (v článku zmiňované osobní vazby), sociální kredit a čínskou e-komerci si nechte v Číně. Chápu, že vám vadí, že tady není společnost ještě tak tvárná jako v Číně, ale zkuste se na to podívat takhle. Uspěla by typická čínská společnost s těmito principy v Česku? Nejspíše ne, tak se nepokoušejte tyto názory tady propagovat, protože s čínským myšlením budete mít v Česku podobný problém se prosadit, jako má problém se někdo s českým myšlením prosadit v Číně. Svět je zajímavý díky diverzitě, nikoliv kvůli stejnotvárnosti. Ať si mají v Číně svoje, my si svoje necháme taky.
A ještě mimochodem, Japonsko není neprogresivní, Japonsko je tradicionalistické a to v mnoha ohledech. Podobně tradicionalistické je například Švýcarsko.
Parádní článek. Pro mě některé nové a zajímavé informace o čínském startupovém prostředí, které nyní jede jak drak.
Přeji štěstí s dalším růstem firmy a dalším kolem od investorů. Vyjde to. Knížecí otázka: peněz je dost i v Evropě/US, čínská ecommerce je nyní populární téma i zde, mohlo by mít smysl si říct o další kolo euroamerickým investorům?