Vlákno názorů k článku Lukáš Hlaváč (Whoolala): Rozvoj e-commerce v Číně je obrovský, startup z ciziny to tu ale má těžké od Niemand - >> "Myslím si, že je velice pravděpodobné, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 4. 2018 9:01

    Niemand (neregistrovaný)

    >> "Myslím si, že je velice pravděpodobné, že influencer marketing se dostane na západě výrazně dále. Dnes je v Číně výrazně dále. Minimálně i v integraci těchto vlivných osob s dalšími fázemi řetězce. Na západě ve většině případů vidíte influencera, který propaguje nějaké produkty. V Číně se velká část influencerů integruje se „supply chain“. Jsou firmy, které si říkají KOL inkubátory. To jsou servisní firmy, které naberou tyto KOL. Už si dokonce vyhlížejí mladé holky a když už třeba dosáhnou pěti tisíc fanoušků na sociálních sítích, chtějí s nimi podepsat smlouvu."

    Dá se logicky předpokládat, že v Číně mají manipulační techniky pro vymývání mozků zvládnuté na velmi pokročilé úrovni. Věřím vám, pane Hlaváči, že společnosti zaměřující se na manipulaci mají v Číně úspěch, ale nevidím žádný přínos v tom, abychom se právě tímto inspirovali v Evropě. Například Američané měli veliké úspěchy s waterboardingem coby výslechovou metodou. Také byste chtěl tuto výsledky přinášející metodu zavést do repertoáru bezpečnostních složek ČR? Při čtení tohoto rozhovoru, kde se zmiňují opakované neúspěchy "západních společností" v Číně a zároveň překvapivý úspěch studené společnosti s horkým jménem (cool company with hot name) Whoolala, napadá mě přísloví, "kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti". Manipulaci, klientelismus (v článku zmiňované osobní vazby), sociální kredit a čínskou e-komerci si nechte v Číně. Chápu, že vám vadí, že tady není společnost ještě tak tvárná jako v Číně, ale zkuste se na to podívat takhle. Uspěla by typická čínská společnost s těmito principy v Česku? Nejspíše ne, tak se nepokoušejte tyto názory tady propagovat, protože s čínským myšlením budete mít v Česku podobný problém se prosadit, jako má problém se někdo s českým myšlením prosadit v Číně. Svět je zajímavý díky diverzitě, nikoliv kvůli stejnotvárnosti. Ať si mají v Číně svoje, my si svoje necháme taky.

    A ještě mimochodem, Japonsko není neprogresivní, Japonsko je tradicionalistické a to v mnoha ohledech. Podobně tradicionalistické je například Švýcarsko.

  • 26. 4. 2018 16:05

    sdfsdfsdf (neregistrovaný)

    ty vole... to je vazne drsne to cist...

    tohle bych si na triko nevzal

  • 27. 4. 2018 10:09

    SLC (neregistrovaný)

    Hlaváč jen konstatuje jak využít skulinek na těžkém Čínském trhu, nikoliv nějaké implementace na záp.trh, natož do ČR. Trošku podivný komentář.. :(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).