Protože dTest nebude fungovat ani jako virtuál ani jako zastřešující firma. dTest funguje jenom tak, že přivede 100 lidí na pobočku a řekne "teď si všichni řekněte o tarif dTest premium a uzavřete si smlouvu".
Samozřejmě situace, kdy chodí jedna faktura dTestu a ten pak řeší platby, vymáhání a všechno okolo, tak po tom skočí každý. Ale to bohužel není ono, jelikož to je to co je typicky velmi drahé a nikomu se do toho moc nechce a to je rozdíl oproti 30k simek u MFČR.
Podle mě z toho žádná výrazně lepší nabídka, než je teď, nevzejde. Velká trojka to bude ignorovat a virtuálové nemají moc prostoru ke snížení. Co by ale mohl být přínos, pokud se to podaří protlačit do médií, dTestu hodně lidí věří a mohli by přejít i ti, kteří doteď volají za naprosto nesmyslné částky, i když už 2 roky nebo jak dlouho je nejdražší nabídka u virtuálů 2,5/min. Ale spousta (starších) lidí se přejít bojí a zůstávají u velké trojky, nejlépe u O2. Pokud by se "zaručil" dTest, že vybraný tarif je ok, lidi nepřijdou o číslo a není to nějaký chyták, jak se právě starší často bojí, mohli by aspoň tito získat něco použitelnějšího.
Obecně těmto aktivitám fandím a když to nedokáže vyřešit trh sám nebo stát, tak aspoň někdo to zkusí. Zkoušeli jsme nabídku v rámci předchozí aukce s energiemi a vyšla nám, že naše současná cena od alterantivního dodavatele (ne PRE/ČEZ) je stále pod hodnotou, kterou nabídl dTest - bez toho, abychom vyhrožovali odchodem.
Tak jsem upřímně zvědav co se povede zde...
Opravdu ne. Kvůli sto zájemcům žádný z operátorů nezmění svou cenovou hladinu. To by byl nesmysl.
Všichni tři operátoři to mohou s klidným svědomím ignorovat, protože úplně jednoduše a kupeckými počty:
a) nemají ODKUD ty lidi přetáhnout (jen sobě navzájem)
b) proti sobě navzájem nikdy nepůjdou cenou - proč by to prosím dělali, když mají v Česku už x let oligopol??
Není pravda že by firmení tarify byly na jednu fakturu...
Firmy nabízí benefitní tarify pro zaměstnance s tím že zaměstnanec uzavírá smlouvu na své jméno a spravuje ji na pobočkách nebo online. Faktura je taky placená přímo zaměstnancem. Má ale VPN a v rámci firmeních čísel volá za 0 Kč.
Cenově je to blíže Babišovým cenám než ceníku (Tmobile (HIT30) 80 minut za 60 pak 1.25/min, data 3GB za 199, 10 GB za 499), pravda, není to neomezené. Každopádně mimo 10GB je to sleva z ceníku přes 50%, přitom služba pro zákazníka stejná, žádná jedna faktura za všechny.
A pritiom staci velkym operatorum prestat platit. O penize jde vzdy na prvim miste. Pokud zakaznici prestanou kupovat jejich sluzby, tarify se zmeni. Pokud se bude kupovat dal a jeste vice, ceny zustanou.
Nechci rici neplatit faktury, to by bylo poruseni smlouvy. Ale jit na nizsi tarif, predplacenku...posilat opum mene penez.
Kdo opravdu chce, tak ma volani a datovani jiz davno poresene levne. Ale pro vetsinu uzivatelu je 200-500 Kc mesicne zanedbatelna castka, protoze jedna jedina vecere ve dvou stoji stejne.
S operatory jen tak nikdo nehne, jsou bohatí a drzí, myslím, že jedině by pomohla, kdyby všichni vlastníci stávkovali. Nejdříve třeba 1 hodinu každého 1. v měsíci a pokud by to nepomáhalo, tak zvyšovat frekvence stávek. Největší tržby přece přináší občan a ne ministerstvo. Je to pohrdání občany a zároveň jejich nemravným okrádáním. Když mohou být levné ceny v jiných zemích, musí to jít také zde. Je třeba se postavit proti všem šmejdům, kteří okrádají.
Po posbirani tech poptavek a sestaveni rekneme 2-3 tarifu:
(1) 30 minut volani, 30 SMS, 30 MB/mes dat ~ 25 CZK
(2) 300 Minut volani, 300 SMS, 3000 MB dat ~ 150 CZK
(3) 5000 minut volani, 5000 SMS, 25000 MB dat ~ 250 CZK
By si meli od kazdeho zajemce vzit predem napr. 3 mesicu zalohu (75 - 750 CZK), vyjednat podminky, pokud to dopadne tak by kazdy zajemce musel napr. ten tarif zaplatit na 12 mesicu dopredu, pokud to nedopadne tak penize vratit na ucet. Tim odpada problem s vymahanim apod - za sebe bych se nebal dTestu poslat dopredu 250*12 = 3000 CZK a rok pak neplatit ucet za telefon.
Protože dTest nebude fungovat ani jako virtuál ani jako zastřešující firma. dTest funguje jenom tak, že přivede 100 lidí na pobočku a řekne "teď si všichni řekněte o tarif dTest premium a uzavřete si smlouvu".
Samozřejmě situace, kdy chodí jedna faktura dTestu a ten pak řeší platby, vymáhání a všechno okolo, tak po tom skočí každý. Ale to bohužel není ono, jelikož to je to co je typicky velmi drahé a nikomu se do toho moc nechce a to je rozdíl oproti 30k simek u MFČR.
Jenom tak pro představu, jaké tarify mají i větší firmy, které se nabojí smlouvat co to jde. Jsem zvědavý, jestli se tomu někdo zkusí aspoň přiblížit, ale dost o tom pochybuji.
https://ctrlv.cz/hsTx
No já jsem dokonce přímo u ČEZ a letošní vysoutěžená nabídka mi také vyšla jako o pár desítek korun nákladnější, a to jsem s ČEZem nikdy o odchodu nejednal a byl jsem ve vztahu k němu velmi pasivním platícím spotřebitelem :-/ divné.
Ale houby.
1. Pokud existuje číslo/simka v síti, tak musí v systému existovat záznam o tom, na koho je psaná, co má povoleno, stav vyčerpání limitů,... Bez ohledu na to, kdo a kolik platí.
2. Z tohoto systému, kde jsou informace o SIMce a čítače, se tahají data pro fakturaci. Drahá lidská práce není potřeba a systém z databáze sestaví kolekci dat bez ohledu na to, kdo a kolik platí.
3. Odeslání informace jde udělat automaticky - mail, SMS notifikace na fakturu na portálu,... Její doručení nic nestojí - přenos dat je zdarma, konektivitu mají dobrou.
4. Pokud někdo trvá na papírové faktuře, stejně se to tiskne z počítače, ale teprve tam přibudou náklady (poštovný, tisk, ...), ale zase, v záznamu zákazníka je způsob doručení a není problém, aby se při generování faktury skript podíval na způsob fakturace a pokud je hodnota "poštou", přihodil řádek s náklady a pak to teprve sečetl a zdanil.
5. Spárování přijaté platby není technicky problém. Na účtu zákazníka se prostě přičte přijatá částka. Tím jsou náklady na obsluhu včas platícího zákazníka nula (resp. 10ms hrkání serveru), ať to platí kdokoliv jakkoliv.
6. Není problém po půlnoci spustit dotaz nad DB, který vytáhne faktury se splatností včera a se zápornou hodnotou na účtu zákazníka, vygenerovat fakturu na dlužnou částku, vložit řádek se smluvní pokutou, zaevidovat a odeslat. Náklady na uložení dat ohledně pohledávky pokryje smluvní pokuta.
7. Upomínka je standardní faktura. Pokud není včas uhrazena, vygeneruje se druhá upomínka. Stejným způsobem.
8. Třetí upomínka zapíše do DB informaci o zablokování služeb a předá vše právnímu oddělení, vymáhání na náklady dlužníka. Hotovo.
A teď kde je ten rozdíl mezi fakturou poslanou na IČO a na RČ? Maily fyzické osobě jsou snad zpoplatněny 500 Kč/ks a firmám 0 Kč/ks?