Tak dělat pro konkurence měřených webů studie na míru by asi bylo už moc velké porušení důvěrnosti dat. Ale např. hypoteticky - stane se nějaké něštěstí podobné 911 a lidé se začnou chodit dívat na zpravodajské weby a kdo jiný dokáže získat data o chování uživatelů v takovém okamžiku než systém, který se chová jako centrální uzel? Nebo např. free provider X se zeptá Internet Infa, jak moc se liší v chování uživatelé jejich a uživatelé free provider Y. Provider X neví, kam chodí uživatelé providera Y a naopak, ale IInfo tohle teď ví nebo má tolik dat, že to téměř ví.
Zlatý důl. Tohle by do jisté míry mohly vědět jen špiclovací blackboxy umístěné na NIXu /kdyby třeba nějaké existovaly pro tajné služby atd./ a systémy podobné Na Vrcholu - těch ale není mnoho.
Pokud by se navíc ukázalo, II si dělá ze statistik websitů zaregistrovaných na Navrcholu vlastní analýzy, okamžitě všechny websity, o které se staráme, z Navrcholu stáhnu.
Protože opravdu nechci, aby si pak konkurence mohla zaplatit "potřebujeme zjistit, které části jsou u websitu X nejnavštěvovanější".
Už takto je spojení v tomto bodě kontroverzní a rád bych znal přesnou politiku využívání dat z Navrcholu.
Myslím, že význam dat naměřených službou Na vrcholu trochu přeceňujete. Provozovatel služby např. neví, zda je tečka umístěna na všech stránkách určitého webu, takže to, jak se tam návštěvníci motají či nemotají, nemůže bez velmi podrobné analýzy poznat. Na druhou stranu máte pravdu, že ta data určitou hodnotu mají a jak ukazují příklady ze zahraničí (WebsideStory), lze je, resp. z nich odvozené analýzy, i zpeněžit.
Domnívám se, že daleko větší přínos pro IInfo má server Na Vrcholu a nikoliv Root. Data z Na Vrcholu mohou být cenná jednak při tvoření studií trhu, ale hlavně pro chápání chování uživatelů na desetitisících webů. Vždyť webmasteři, kteří dají weby do Na Vrcholu ani netuší, co o sobě dávají vědět. A IInfo by bylo hloupé, kdyby informace nevyužilo. Třeba příklad špatně udělaného webu - uživatel přijde, utopí se ve stránkách kde nic nenajde a tak zase uteče. A svědkem není jen log příslušného webu, ale i Na Vrcholu. Navíc kdyby se systém více propracoval a sledoval, kdo chodí na jaký web, tak by pak šlo podle IP adresy podsouvat velice cílenou reklamu např. uživatelům, kteří hledali na webech notebooky. Marek (resp. IInfo) teď má díky 4Web Bratra dvou bratrů :o))