S čím by se mělo něco udělat tak je vzhled a samotný layout webu. Nevím jak na ostatní, ale na mě působí nynější vzhled lupy až příliš lacině, nezajímavě a nepříliš přehledně.
Například co se mi nelíbí je rozdělení článků a zpráviček do samostatných boxů (sloupců). Toto rozdělení vede akorát k tomu, že ať už ve sloupci pro články nebo v boxu pro zprávičky se nachází i několik dní staré články (zprávičky) a vyvolává to dojem, že se na webu nic moc neděje. Jak se říká "Není nic staršího než včerejší noviny" a u internetového magazínu to dle mého názoru platí stejně. Proto preferuji souvislý blok zpráv (podobně jako u blogu) než nějaké škatulkování články, zprávy, atd. Příkladem za všechny je právě třeba Živě.cz, kde mají vcelku pěkně udělaný layout webu (tedy až na ty reklamy).
A co se týče vzhledu, tak bych se nebál udělat ho více konzervativní a zaměřil bych se na typografii, která by měla být, u webu kde nejsou téměř žádné obrázky či ilustrace (což vůbec není naškodu) na vysoké úrovni.
Toť můj osobní názor k tomuto tématu.
Ne. Když použiji váš příklad s Lidlem, tak nebudu posuzovat jeho úspěch podle kvality jeho produktů, ale například počtem jeho zákazníků, podle výše tržeb, dosaženého zisku, hodnocení v různých anketách.
Já jsem nepsal, že je možné pomocí návštěvnosti měřit kvalitu webu. Psal jsem, že je možné pomocí návštěvnosti měřit úspěch webu. Úspěch a kvalita jsou dvě zcela odlišné věci. Například deník Blesk dle mého názoru zcela určitě kvalitní není a přesto je to co do prodejnosti nejúspěšnější novinový titul.
Ano je. Jak jinak chcete měřit úspěch nežli dosaženými výsledky.
Víte, počet hlasů v anketě Křišťálová lupa je pro mne asi takovým měřítkem "úspěchu", jako počet nominací/hlasů ve Zlaté malině :P
Na posuzování kvality webu návštěvností už dojel nejeden kos. Připustil do webu hnůj, aby si zvýšil návštěvnost. Nějakou dobu to funguje, hnůj láká. Jenže solidní čtenáři tím ubyli, a stoupenci hnoje mají podstatně hnojovatější weby jinde. Takže dvakrát minus a nenáí se kam vrátit.
U webu typu Lupy naopak oddělení drobných zpráv od větších článků vítám. Zprávičky stárnou, u nich stačí souvislý tok (jen bych preferoval výrazně delší seznam na titulce), ovšem články, které píše třeba Peterka, jsou věci, ke kterým se dost často ještě po několika dnech vracím, ověřuji si je a hledám souvislosti. A v tu chvíli není horšího očistce než hledat daný článek v archivu plném balastních Zpráviček, když si pořádně nepamatuji titulek, případně někdy si nejsem jist ani autorem.
Každopádně pořádný redesign by to chtělo. Čistý, bez boxů, které se navzájem tlučou, pouze s jasně oddělenými hlavními články, drobnými texty a reklamou.
Já to nikomu nenutím. Jen se domnívám, že je toto lepší řešení než-li to stávající. Takto to je konečně i na webu digizone.cz, které spadá taktéž pod Internet Info. A je to například i na žive.cz, které je zároveň nejúspěšnější český IT web.
A co se týče vás. Tak byste mohl být napříště méně agresivní a vyjádřit svůj názor více kultivovaným projevem.
Např. takto:
Nesouhlasím s vámi. Zprávičky a články na jedné hromadě jsou pěkný chaos.
Místo abyste předložil argumenty, že se pletu, jste se zmohl jen k shazování cizího úspěchu (živě.cz je co do počtu hlasování v anketě křišťálová lupa tak i do počtu návštěvnosti prostě nejúspěšnější český IT web) a rovnou jste si mě podle dvou příspěvků v diskuzi zaškatulkoval k určité skupině lidí.
Já vás nikam řadit nehodlám. Nevím co jste zač. A upřímně je mi to jedno.
Jen mě mrzí, že v naší společnosti je spousta lidí, kteří nedokáží podložit své domněnky věcnými argumenty a místo toho se zmohou jen na očerňování, dehonestaci a shazování druhých.
Pokud předložíte věcné argumenty, nemám problém se s vámi o nich v diskuzi slušně a respektem pobavit. V opačném případě však již pro mne nemá cenu nadále v diskuzi s vámi pokračovat.