No a jaké je tedy řešení? V čem je rozdíl mezi firmou a koncovým uživatelem? Jednoznačně v počtu, a také shodným chováním (vysvětleno níže).
Možná by jsme se měli spojit a snažit se získat tarif společně. Pak přijít s nabídkou k operátorům: Jaký tarif máte pro 50tis aktivně telefonujících?
Jak ale garantovat, že každý člen nějaké internetové skupiny přejde k vyjednanému tarifu? Pokud to bude výhodné, tak asi jo. Jenomže při vyjednávání by to chtělo nějaké "záruky" - ty firma operátorovi nabídne, protože ho všem prostě změní. Máte někdo řešení tohoto problému?
Internetová skupina by nebyla problém vytvořit jako web s kontakty na uživatele (pro vyjednávače)
Co myslíte je to hloupost a já hlupák? Díky za reakce...
Domluví se skupina lidí, že chce něco koupit. Zvolí vyjednávací tým a ten s obchodníkem vyjednává o ceně. Ostatní stovky lidí ze skupiny se zatím srocují před místem jednání a skandují "chceme nižší cenu, chceme nižší cenu!"
No a když se cena vyjedná, tak si to teprve koupí a všichni jsou spokojeni.
Proč by to u nás nešlo? Já klidně půjdu skandovat před ČTÚ "chceme virtuálního operátora"! Ale nechci tam být sám!
Tady se ale mluvilo o zcela jine forme natlaku, kdyz zadna smlouva neexistuje, protoze vubec neni potreba, potazmo vznika v prubehu akce.
Lakani lidi do "tajnych siti, ktere se nesmi inzerovat", problem nevyresi, jen je pripravi o vlastnictvi cisla a znemozni jim volbu operatora, zverejneni v telefonnim seznamu a podobne benefity, ktere ma ten, do je primym ucastnikem JTS.
Je to proti pravidlům, tyhle alternativy by musel někdo organizovat, potřebujete účetní, ...
Musela by zasáhnout vyšší moc, tj. stát či ČTU a zakázat zakazování :-) šedých operátorů. Na komerční bázi by to fungovalo a skutečně by to přispělo ke snížení cen. Na nekomerční bázi zapomeňte. Možná pro deset či dvacet známých, ale v řádu stovek či tisíců to fungovat nebude.
V cechach to funguje take, uz hodne let. Jen se na to nikde nesmi objevovat reklama v zadne podobe (vyplyva ze smlouvy s operatorem). Kdo by chtel usetrit, muzete me kontaktovat na diamanto (at) email (dot) cz.
Jenže, až Vám pak "skupina" bude dlužit provolaných klidně i 60 milionů (jako např. dluží StarLifu), tak pak budete pěkně v P*DELI!!
Nehledě na to, že narozdíl od operátorů, tak na straně "šedých operátorů" nestojí justice, protože NELEGALNE přeprodávají služby třetím stranám a tak ani nemůžou po těchto třetích stranách soudně něco vymáhat...
Zrovna tako nemůžete soudně vymáhat "reklamaci" nebo peníze za neprovedenou nájemnou vraždu :-DDDD
--
Takže hodně těchto skupin a "šedých operátorů" zlikvidují jejich vlastní neplatiči... Protože Vám nezaplatí, nemáte peníze, ale operátor po Vás faktury samozřejmě hradit chce a během chvilky je chce už exekutor.
Nepleťte si pojmy "nelegálně" a "v rozporu se smlouvou". To jsou rozdílné věci. Nehledě na to, že využití neveřejné služby účastníkem sdružení (za tím účelem založeným) nemusí být ani v rozporu se smlouvou s mobilním operátorem.
Nehlede na to, ze v tomto pripade dluznici dluzi podle smlouvy mezi dluznikem a starlifem, takze je soudu putna, jakou smlouvu ma operator se starlifem. Navic se zrejme nejedna o verejnou telefonni sluzbu a tak do vztahu nemuze vstupovat CTU.
Problem je tam v tom, ze ty pohledavky jsou proste absolutne nevymahatelne, bez ohledu na rozsudek, dluznici jsou castene k nenalezeni a vetsinou nemajetni.
Sdruzeni by tento problem melo take, jakmile nemate vlastni billing, je nemozne sledovat a limitovat chovani jednotlivych ucastniku site. Nakup internetu ve sdruzeni je vyhodny a snadny, protoze cena vstupu je fixni (pripadne omezena u sdruzeni, ktere ma uz takove prenosy ze plati podle prumernych zatezi).
Tohle by slo vyresit celkem snadno. zalozit obcanske sdruzeni. Podobne jako OSka poskytuji clenou internet tak by OSko poskytovalo telefon.
Domluvit se muzeme ja jsem pro kazdou spatnost. Mam zkusenosti ohledne OSek takze myslim proc ne?
Kdo by mel zajem neco takoveho zkusit necht napise: grovik@grovik.net kdyz se nas da dohromady dost... muzeme jednat :-).
a za prakticky stejných 130 Kč bys u rakouského tele.ringu dostal 500 min volání do všech sítí. ty, i každý, kdo by si to dokázal objednat na webu. a to je stav, který si tady musíme vynutit, když k tomu rádoby konkurence na našem trhu rozhodně nesměřuje.