Banky? To je kapitola sama pro sebe!
Kudy chodím tudy šířím pravdu o poplatcích a říkám, že u mBank jsem za dva roky nezaplatil ani korunu na poplatcích a naopak jsem dostal 3,5% (teď to kleslo malo pod 2%, zatímco všude jinde je to téměř nula). Takže naopak, banka platí mě! A co slýchám za odpovědi?
"Když já jsem radši, když vím kam si v případě krachu pro ty peníze dojít ( :D v případě krachu si nikam už nedojdete)" nebo "No, bude to jako s eBankou, naberou zákazníky a prodajíto cizákům (:D hlavně že nejpopulárnější ČS je česká, že? A když se mi nebude líbit, není přece problém převést peníze jinam a účet mít jen pro administraci)" a nebo "já tomu internetu moc nevěřím.Mám tam dost peněz a oni by mi je ty hackeři ukradli (:D ukradnou Vám je lépe, když je budete mít na jedné kreditce v peněžence na zadku).
Takže zatímco otec platí za rok téměř 1000,- u KB na poplatcích a úroky dostane 150Kč, já mám téměř 3000,- úroky a žádné poplatky ;-) Inu asi zde platí pravidlo "nechci slevu zadarmo" :D
Já jsem u Vodafonu vyhrožoval, že si pořídím britský tarif, neb i v roamingu mě vyjde levněji, než ty stávající a tak mi udělali stálou speciální nabídku. Za stejné peníze jako předtím (300Kč) 100 minut zdarma, 50 sms zdarma, internet v mobilu zdarma.
A to už je konečně konkurence schopná nabídka.
Prafrazuji citaci z otázek Václava moravce "když si někdo chce nechat s... na hlavu, je to jeho věc, ale já mě rohlíkem neopijete" ;-)
Asi není reálné očekávat "zákazníci všech operátorů, spojte se!" ... ale jednak to ročně není pár korun, spíš tisíců i pro úplně základního zákazníka (když nepočítám tarif typu "Odepiš" od VF). Základní problém je, že jsme nechutně (ale opravdu zoufale) pohodlní (ty banky nejsou "loajalita", ale nejspíš skutečně neschopnost přemýšlet v delším horizontu než je dnešek + lenost, tupost, povolnost, přesvědčení o vlastní dokonalosti a pár dalších "úchvatných" vlastností, kterými se obyvatelstvo zemí koruny české vyznačuje).
Ekonomicky je to jednoduché - operátoři nám dávají takové ceny, které jsme ochotni platit. Proč by měli zlevňovat?
Jediná možnost je netelefonovat. Když se kriticky zamyslím nad užitečností mých telefonátů, tak naprostá většina minut jsou čistokrevně vyhozené peníze ... a dobře nám tak!
Jen abych dokoncil mylsenku, kterou jsme musel prerusit cestou do prace....
S operatory je to podobna analogie. Jejich trh je vicemene rovnomerne rozptylen a stejne jako politii vedi, ze maji svuj krmelec jisty, i kdyz by konkurence sla o nejakou mensi korunku dolu, proto ze se lidem "nechce". A nikdo z nich nepujde dolu natolik, aby udelal pruvan, protoze pak by logicky i jeho zisky klesli. Takhle je to lepsi.
Ovsem jak je psano v clanku - a ja s tim souhlasim - pokud by se lidi honili za kazdym halerem pomer zakazniku by se porad menil podle toho, kdo by mel lepsi nabidku a tim padem by stacilo jit o korunu doulu a najednou by se vam zacali zisky pekne zvysovat na ukor ostatnich a ti to samosebou nehou tak nechat. Par takovych kolecek a jsme s cenama uplne nekde jinde. Bez obeti v podobe honeni se za kazdou korunou to nepujde. To by museli byt padli na hlavu, aby takovou kravinu udelali.
A co by jsme mohli cekat. Vsadim krk, ze po volbach tam budou uplne stejni vsiaci jako doposud, jen mozna pod jinou vlajkou. Cesi jsou v tomhle strasni pitomci. Remcat - to jo, ale zvednou prdel, jit k volbam a dat hlas komukoliv jinemu, nez tem co tam byli a svoji neschopnost jiz prokazali - to ne, radeji nepujdu k volbam vubec. Stejne jsou vsichni stejni, tak co.
Kdo u voleb svuj hlas, na ktery ma ze zakona pravo, nevyjadri by mel drzet hubu a jak se objevi zase nejak afera s prosustrovanymi milionky, tak ma jen soupat nohama a drzet pec. Nevahal bych to brat jako spoluucast. Ze byl tak blby a nic si za to ze jim umoznil vladnout nevzal je jeho problem. Sanci mel. Ze to zmenit uz nechtel - jeho (nas vsech) problem!!!
To je jak s dalnicema, vsichni vime, ze mame min 3x tak drazsi dalnice, tedy jich mohlo byt 3x tolik ... podle me jsou 10x drazsi, nebot se u nas hodne kazi (spatna tech) a neopravuje se ultrazvukem, ale metodami snad ze stredoveku.
A co ukazi nasi chytrolini ? ... ze v Chorvatsku jsou stejne drahe: ... jenze, v Chorvatsu je stavi Nemci, za 3 roky jsem tam nevidel nic opravovat a hlavne, tunel na tunelu o delkach desitek km + mosty + prokopanim se horama ... tedy hodne slozity teren, presto tam neni zdaleka tolik zatacek jako na D1, kde to nevede prez zadne poradne hory a teren relativne rovny a hlavne lehky.
CTU nas tez presvedcoval, ze mame levny internet, no Japonsko, Korea ;-))) ... ale i Nemcko jej ma levnejsi a v te dobe meli, zatimco mi meli modemy na analogu, oni meli levne ISDN linky.
Zatimco mi mamem FUP, oni jedou plne .... i kdtz velkomesta jiz maji za 500kc slusny internet bez FUPU ... ale proc ?
Protoze kazdy nouma si muze zaplatit pripojku na pater (TEN etc) a pak budouvat inf. a kde to nejde kabelem, tam to jde vzduchem ... jenom diky czfree dnes mame internet jaky mame, nebot prave z tech dobrovolniku se staly firmy.
No a to je prave ten duvod, proc se v CR v tomto ohledu nic nepohne. Lidem to sice tak nejak vadi, ale nejvic v hospode u piva, aby neco udelali, na to jsou lini, radsi budou krafat a cekat, jestli neco neudel anekdo jiny.
V nemecku stoji preneseni cisla 20 EUR, navic ho za tebe zhusta zaplati novy operator (vetsinou za zavazek na dva roky).
akze prechod neni problem. A budes se divit, lide to delaji. Navic je tady virtualu nekolik desitek a telefonovat lze uz od 3 centu za minutu - bohuzel samozrejme s tou uz i v CR znamou minutovou tarifikaci.
Upřímně řečeno, uvádět link na neveřejně přístupné stránky je kapku faux pas (pokud chyba není ve mně a nelze se tam dostat i bez registrace. Mě se jen ukazuje home page FB)
ale k věci. vezměme jen poslední případ. odborná veřejnost doufala ve vypsání výběrového řízení na 4. operátora ještě v letošním roce. místo toho ale ČTÚ 29. března zveřejnil dokument "Strategie správy spektra" a tváří se, jako by 4. operátor neměl trhu co přinést. to je asi jako kdyby den před výkopem nového ligového ročníku komise svazu oznámila, že žádný ligový ročník nebude a začneme diskutovat o tom, zda by branky měly být uprostřed delší nebo kratší strany hřiště.
a předposlední případ. měsíční monitorovací zpráva za listopad. každý kdo chtěl se mohl obratem přesvědčit, že ceny uvedené ve vašem přehledu jsou naprosto mimo. za všechny uveďme rakouský A1. a k překvapení všech vám vyšlo, že u nás není tak draho. podívejte se ale sem:
Můžete mi hodit nějaký link kde je uvedeno zhruba kolik procent těch Rakušáků, Poláků, amíků, ... přechází od operátora k operátorovi NĚKOLIKRÁT ZA ROK? Ne jednou, což je realistické, ale několikrát.
Donedávna platilo, že přechodem člověk ztratil číslo. A to si pak člověk přechod zatraceně rozmyslel. Teď už člověk může přejít, nicméně tabulkově moc nevydělá. Pokud by si dokázal vymoci individuální tarif, vyplatilo by se mu přejít jednou do roka a šmitec (u mně osobně, s nízkými měsíčními účty a nechutí ke smlouvání by ten přechod cenu neměl)
Je to přesně tak. Běžný člověk protelefonuje měsíčně pár stovek, víc volat prostě nepotřebuje. A kvůli úspoře jedné nebo dvou stovek nebude složitě měnit operátora.
Asi tak. Navíc když už jen přechod s přenesením čísla je horor. A za to může taky především ČTÚ.
A kdo potřebuje žvanit, tak holt si to počítá nebo ať si to počítá a přechází do aleluja, nikdo mu to přece nebere.
"Důsledná volba operátora s nejlevnějším tarifem podle vaší struktury volání (například spočítat zde) a nemilosrdný přechod k nejlevnějšímu; a příští měsíc zas a další zas."
Takze kvuli usetrenym par korunam (bezny clovek ma ucet kolem par stovek) mam predchazet k jinemu operatorovi? Tomu snad neverite ani vy sam, pane Hlavenka.