Když vidím, jakým způsobem každá kráva a každý vůl českého národního stáda mobilních psychopatiků (bohužel platí toto obrazné označení dvojnásob i o podobném stádu voličů) používá, vlastně spíš zneužívá, hračku zvanou mobil, docela ten stav (popsaný v článku)- z pohledu uživatele víc než jen tristní - docela chápu.
A že tu vlastně jakýsi "virtuální" kartel mezi operátory existuje, snad ani není nutno dokazovat.
Je však možné se přizpůsobit. Ne však operátorům, nýbrž skutečným vlastním potřebám. Je až s podivem, že stále více jedinců se stádním chováním dnes už slyší například na energetické úspory a jsou tak ochotni vyměnit starou funkční pračku za novou, úspornější atp. Je až s podivem, že jsou na straně druhé schopni platit i tisíce za komunikaci o ničem.
určitě existuje nemalá část lidí, pro které je tato hláska užitečná.
Já chtěl pouze upozornit na jednu souvislost, která do jisté míry omezuje přechod k jiným operátorům. Osobně to řeším tak, že cca 1x ročně provádím optimalizaci výdajů za můj mobil pouze v rámci mého operátora. Jelikož nabídka mobilních operátorů (tj. varianty jejich ceníků) je velmi podobná, je to pro mé potřeby dostačující.
Z toho mimo jiné plyne, že není nezbytně nutné přecházet k jinému operátorovi, ale že většinou stačí se opakovaně věnovat posouzení objemu i struktury svých hovorů a následně tomu přizpůsobit výběr ceníku. Pokud chce někdo získat další úsporu, pak lze zkusit dostatečně sugestivně naznačit, že uvažujete o přechodu do jiné tel. sítě. Je-li výše vašeho měsíčního účtu za telefon pro operátora zajímavá, pak vám možná nabídne i další zvýhodnění.
patřím k lidem, kteří se mimo jiné profesionálně věnují optimalizaci výdajů za telefon a internet. Nemám problémy se zajištěním přenesení tel. čísla k jinému operátorovi. Mám důvody, abych své vlastní mobilní číslo z ekonomických důvodů přenesl k operátorovi, kde jsou všechny ostatní firemní mobily.
Přesto to neudělám. Důvodem je to, že všichni mí zákazníci by od té doby byli otravováni informční hláškou "Voláte do jiné mobilní sítě". Tato hláska jde sice vypnout, ale nikoli globálně mnou coby uživatelem mobilu, ale pouze individuálně volajícími (chtějí-li to a umějí-li si to zařídit). Lze polemizovat o tom, zda je takováto hláška "smluvní nutností" nebo "portační obstrukcí". I takovéto důvody ale mohou bránit migraci zákazníků mezi mobilními operátory. V pevných sítích se nic takového nekoná.