Tyhlet novodobé "článečíčky" Lupy, nemající ani z 10% informační hodnotu bývalých zpráviček... Škoda času to vůbec číst!
Podstata by (dle Mafra) měla být v tom, že uživatelé virtuála MOBIL.CZ by měli mít ke zpoplatněným hovorům, SMS a MMS automaticky a trvale zdarma přístup na Internet minimální rychlostí 16kbps. Navíc dostanou s každým dokoupení kreditu možnost připojení neomezenou rychlostí ale jen po dobu 30 dní a jen do limitu 200 MB přenesených dat.
Důležité je podle mne to, jak striktně bude dodržován limit 16kbps. Kvůli tomuto dodržování nebylo například připojení do Internetu od Vodafone nikdy použitelné pro počítače (vyloženě šlo o vyhozené peníze).
Naopak se divím, že u T-Mobile (jeho síť MOBIL.CZ bude využívat) je tak nízký limit vůbec možný. Možná je tato služba cílena výhradně a jen na použití v mobilech.
Takže suma sumárum. Kdo má chytrý telefon u kterého se bojí aby všechen kredit nepadl na připojení do Internetu, který se mu stále nedaří utnout (důvody lépe nerozebírat), může podobnou službu velmi uvítat.
Pro připojení počítače je rychlost nedostatečná, pokud bude dodržována. Pokud dodržována nebude, ale jen někdy (parametry služby se budou měnit), zasloží si odejít do propadliště mizerných a předražených služeb jako například Internet v Mobilu od O2 požívaný i pro připojení počítačů.
Nadruhou stranu si neumím představit, že si pravděpodobně nebude možné za rozumnou cenu přikoupit kvalitnější připojení.
Dnes je jedenáctého večer, třináctého má služba začít fungovat, a zatím je k dispozici jen FAQ který je tak mizerný, že si ho Mafra sama pro sebe (jako odpovědi na otázky potencionálních zákazníků rozhodně nevypadá) musela hodně dlouho cucat z prstu.
Nicméně jsem člověk otevřený změnám, když pro mne budou mít přínos. Tak ať se ukáží. Vyhodit tu jejich SIMku mohu kdykoli (až ji provolám).
Resit v roce 2013 pouzitelnost rychlosti 16 kbps je tak priznacne pro tuto zemi. Nevim jak u T-Mobile, ale u Vodafone to (pred dvema lety) bylo tak, ze tri vteriny data sla rychlosti plus minus GPRS a dalsich 57 vubec. Prumerne to tedy za hodinu delalo mozna tech 16. V praxi to nebylo pouzitelne naprosto na nic.
Roaming pro data má (nově) T-Mobile pochopitelně také výhodnější jak BLESKmobil, ale i tak neznám blázna který by této služby využil...
I když opičáci si jistě myslí něco o lůze (neschopné platit jako v minulosti 60 Kč/MB v tuzemsku) a o svém milosrdenství (je to jednodušší jak nabídnout totální blokování dat mimo domovskou síť).
Hlavní zákeřnost (Internet jsem myslím popsal srozumitelně) u MOBIL.CZ bude v platnosti kreditu, ta je totiž jen 6 měsíců. Poté máte pouhých 30 dní na dobití kreditu, nedojde-li k němu, kredit trvale propadne. Nicméně číslo bude platné (půjde na něj tedy volat a půjde znovu dobít kredit) ještě 5 měsíců. Do toho bych nikdy, ale opravdu nikdy, nešel!! To je tak pro cizince na dovolené.
Poznámka: Limit pro připojení do Internetu (16 kbps) prý vychází z technických možností T-Mobile, virtuální operátor nemá žádné. Používám či používal jsem od T-Mobile asi již tři tarify pro data, ale žádný neměl tak nízkou rychlost připojení.
Když už jsem se včera tak rozjel tak doplním ještě dva detaily. Ďábel tkví totiž v detailech, které většinou nejsou žádné srovnávače ani placené weby schopné rozumně podchytit.
Jednak jde o fakt, že BLESKmobil má ve všeobecných podmínkách jasně deklarovánu rychlost pro připojení do Internetu také jen jako 16 kb/s (o důvodech nechci spekulovat).
Nicméně jejich "Otázky a odpovědi" jasně deklaruje o omezení na úrovni 200 kb/s pro "standardní typ připojení" (máte nějaké negativní zkušenosti?) a to zatím dodržují. Myslím, že zneužívání bude posuzováno (pravděpodobně benevolentněji než u samotného O2) individuálně (i když podle nějakých hromadných algoritmů).
Druhá záležitost. Zmínil jsem deaktivaci datového roamingu. Nevím jak ostatní operátoři (u T-Mobile jsem nenašel, BLESKmobil nemá, Vodafone měl ale jak deaktivaci provést dnes jsem nepochopil) ale například O2 deaktivaci má (999111: BPR/DBPR), ale kdo její způsob náhodně nezaznamenal jako tiskovou zprávu... I když v minulosti jsem se doslechl, že v okamžiku opuštění domovské sítě (moc bych na to nespoléhal, O2 uvádí až s prvním využitím datového roamingu) vám dojde SMS zpráva (také může být značně nespolehlivé) jak datový roaming deaktivovat.
az bude voip stat za vic nez starou backoru a KVALITNI data budou vsude kde je pokryti gsm, pak mi bude stacit jen datovy tarif. do te doby si rad zavolam kdyz potrebuji ne podle toho zda je v miste 3g nebo nekde na benzine free wifi. telefon nemam proto abych se mu prizpusoboval.
Když někdo neumí VoIP používat (a nebo nezná podmínky, kdy je použitelný), tak pak může mít za to, že stojí za starou bačkoru. Ale ten trend je celkem jasný - už koncem roku 2011 byla cca 1/4 hovorů z pevných sítí V ČR originována právě na VoIP technologii, přičemž korporátní segment činil lehce přes 14 % a domácnosti + SOHO přes 11 %. (Viz příslušnou analýzu ČTÚ). A nepochybujte o tom, že kdyby byly s VoIP nějaké významné kvalitativní problémy, tak že by se mu hlavně ty banky, úřady a pod. vyhnuly hoodně velkým obloukem....
Aha, no, takového případu se týká poznámka v závorce výše, tedy: "(a nebo nezná podmínky, kdy je použitelný)". Pro mne je VoIP dopělá rutinně použitelná technologie, která umí ušetřit spoustu peněz. Ale nehodí se jaksi na podřadné datové linky... (Což neznamená, že pomalá linka je nekvalitní a rychlá výborná, na což to marketing velkých operátorů dnes mnohdy redukuje.)
kdyz se naucite cist, tak zjistite, ze jsem podminoval voip kvalitnimi daty. zachrcena free wifina na benzine nebo mizerne gprs na voip nejsou.
a nemylte se, ja voip pouzivam (mikrotech a voocall) na wifi po baraku, ale spolehat na to ze nekde bude sviznne 3g/lte opravdu nehodlam (to byla ma odpoved na to, proc mit gsm kdyz staci jen data).
Ono stema "propadlejma" kreditama mozna bude taky jeste prdel ... protoze minimalne u sousedu pokud vim uz existuje soudni rozhodnuti, ktere jasne rika, ze pokud chce operator sluzbu ukoncit (coz muze), musi neprovolany kredit vratit. Jinak se nezakone obohacuje, protoze zakaznikovi za jeho penize neposkytl odpovidajici plneni.
Ona je to o to vetsi sranda, ze se to vztahuje na vsechny predplacovane sluzby. Vsemozne vstupenky do posiloven, samozrejme "slevove" kupony ... v tech vsech pripadech totiz nebyla poskytnuta predplacena sluzba => prodavajici ma penize, za ktere nic nedodal.
Ale kde neni zalobce ...