Vlákno názorů k článku Mají cache servery odzvoněno? od Dan Lukes - Clanek do znacne miry predvadi cache jako volbu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2002 23:57

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Clanek do znacne miry predvadi cache jako volbu klienta pripadne klientova ISP. Jenze to neni cela pravda. O tom, zda (v pripade WWW) budou stranky projdou/mohou projit pres cache rozhoduje ale i strana druha. Neplati napriklad predestrena rovnost "dynamicka stranka" = "necacheovatelna stranka" - jiste, v mnoha pripadech ano, ale v mnoha pripadech nikoli - stranka je sice dynamicky generovana, ale jeji obsah je po dlouhou dobu (radove hodiny, nekdy dny) konstantni. I takove stranky, ackoliv by nic nebranilo jejich cacheovani ale mnohdy informace pro efektivni cacheovani nutne neobsahuji.

    Cacheovat ci necacheovat je nejen rozhodnuti klienta, ale take serveru. Michal sice vyjadril teorii o tom, ze cache pro HTTP jsou mrtve, ale cache pro multimedialni data maji budoucnost, ja ale pro takovy optimismus nevidim zadne opodstatneni. Multimedialni data dnes to je HTTP vcerejska. Tak jako se vyuzivanim "az po krajni mez" stalo necacheovatelne HTTP, tak se stanou necacheovatelna multimedialni data. Zacne to tim, ze si distributor multimedialnich dat zacne do toku vkladat vlastni reklamy - nejprve jen na zacatek, posleze kamkoliv, pozdeji zacne obsah predavanych dat menit podle zadatele ci casu. Multimedialni data se zitra, pokud nedojde ke zmene filosofie poskytovatelu dat, stanou stejne obtizne cacheovatelna jako tomu je u HTTP dnes.

  • 30. 1. 2002 17:11

    MK (neregistrovaný)
    Michal sice vyjadril teorii o tom, ze cache pro HTTP jsou mrtve, ale cache pro multimedialni data maji budoucnost, ja ale pro takovy optimismus nevidim zadne opodstatneni.

    pokud jsem tim Michalem myslen ja, tak Akamai nepredstavuje problem HTTP versus streaming medii. Velka cast trafficu Akamai farmy je tvorena HTTP provozem (pravda cast HTTP provozu predstavuje video/audio obsah - see quicktime.apple.com).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).