Tak pokud je to takhle, tak doporučuji (jako řešení pro Českou republiku) odvolat generálního ředitele TV n@va a posadit tam nějakého nového, který bude mít jasný úkol: "zvýšit zisk (snížit náklady) při zachování současné kvality programu" ... jednoho kandidáta bych
měl v záloze .. jeho přijmení začíná na "Š" ... :-)
Já bych pokles zisku Novy nedramatizoval, protože Nova teď velice chytře točí do šuplíku a nové seriály pustí do vysílání až po skončení recese. Zatímco ostatní televize co natočí to pustí do vysílání, Nova bude mít příští rok předtočeno a zisky se jim rychle vrátí ;-)
Já myslím, že lví podíl na tom bude mít i digitalizace. Loni byly na celou republiku 4 programy a dneska je jich 12. Já vím, některé televize nemají tu sledovanost Novy, ale z toho velikého koláče si taky ukously.
Ano, a nejen to. Nova věnovala (a věnuje) spoustu drahocenného reklamního času novému kanálu Nova Cinema a webu TN.CZ, což se asi nevrací tak jak bylo očekáváno. I vybavení všech reportérů novým (a v té době předraženým) HD vybavením jistě něco stálo. To se asi taky nikdy nevrátí (až bude mít většina populace doma HDTV příjem, bude už stát HD technika desetinu původní ceny a budou ji mít všechny televize, takže nic moc bonus). Dále pak zbytečnosti typu "plazmová stěna". Ono se to nasčítá. I Nova se asi bude muset naučit šetřit. Snad to nebude v programu.
Tak s tímto příspěvkem moc nesouhlasím, až na poslední věty. Je sice pravda, že bylo dokázáno, když to velice laicky zpřístupním, že internet nehraje, až takovou roli, jako se myslelo a sledování klasického tv vysílání,má stále velmi úspěšně až nebývale úspěšně, svá procenta. Nic méně, když se vrátíme do situace v ČR nebo jmenovitě stanice Nova Cinema. Tak jistě, že jde o z náplnění reklamy, víceméně, za prd... Jenže to prd, v této chvíli znamená např. filmy z 70.let s Belmondem apod. Bylo zde vyzdvyženo , některými nicky uvedení různých řekněme v uvozovkách vyloženě atypických seriálů. Takže našlo si to svoje místo a nevidím v konečném dúsledku jeden, jediný důvod, proč by to nemělo býtii, v půodstatě, úspěšné.
Jistě jde jen o míru nákladů na propagaci. Ta byla a je oproti ostatním novým televizím opravdu poněkud přetažená. K čemu je špičková sledovanost v hlavním vysílacím čase, když jí dlouhodobě mrháte na propagaci kanálu, který má pak jen nějaké ušmudlané procento sledovanosti a nepřinese do plusu v podstatě vůbec nic. Z dnešního pohledu to byl prostě luxus. V CME si možná mysleli, že tak masivní kampaň přinese sledovanost NC vyšší. Nestalo se tak. Poučení pro příště.
A co se týče internetu. Nepochybuji o tom, že TN.CZ má návštěvnost. Ale na to, že se o těch stránkách usilovně zmiňují každé Televizní noviny je to slabota. Komerčně si myslím, že je to spíš ztráta. Ani tenhle projekt CME moc nevyšel (průměrný zásah za nadprůměrné náklady).
Máte pravdu že Nova Cinema ani TN.CZ nejsou z podnikatelského hlediska pro CME žádný zázrak. Nicméně Nova Cinema nemá za úkol tvořit zisk, ale nabídnout odlišný program od mateřské Novy za co nejmenší peníz, aby divák kterého neuspokojí Nova přepl na Cinemu a nerozhlížel se po dalších kanálech.
Nicméně krize zamávala s hospodařením většiny firem a není důvod aby Nova byla vyjímkou. Pro Novu je větší problém výhled do budoucna, protože když si porovnáte sledovanost Novy v těchto týdnech se souhrnými čísly za rok 2008 má Nova pokles přes den i v primetimu asi 4%! Přitom ČT1 nebo Prima mají pokles řádově desetiny %. Sice Nova Cinema si polepšila za rok o víc jak procento, ale pokles share Novy je zřetelný. Ještě na jaře se přitom Nováci chvástali že Barrandov jim diváky neubírá, ale čísla mluví zcela jasně. Sledovanost se konečně začala posouvat směrem k normálu v okolních zemích a s určitým časovým odstupem se začne přerozdělovat i objem inzerce. A to je digitalizace zhruba v polovině.
Právě, že problém, že je, že se ta tzv.digitalazice zkurveně vleče, snad mi prominou, mśtní diskutáří, onen, výraz. Vás konkrétně, začínám mít,čím dál,tím víc rád, tedy mám dojem, že píšete, kurva, hodně,k věci. Jinak já si mylím myslím, že Barrandov pojede, není dúvod proč by neměl. On se neliší a je slušnej a svojke místo na slunci si našel.