Každá slušnější firma si ošetří ty banální rizika typu výpadek jednoho serveru, výpadek proudu, překopnutý kabel atp. - řešení těchto je relativně triviální. Jenže další rizika jsou třeba přírodní katastrofa (povodeň, požár, zemětřesení, ...), selhání lidského faktoru, hack serveru, DoS útoky atd. atd.
Každá větší a rozumně řízená firma, ktrou Amazon bezpochyby je, dělá také řízení rizik - tzn. rizika se ohodnotí pravděpodobností vzniku a potencionální škodou. Výsledkem je seznam rizik, které se vyplatí ošetřit, proti kterým je vhodné se pojistit, ale také těch, které se nechají plavat, protože ošetření je drahé a riziko * potencionální škoda malé.
Takže další možný pohled je ten, že prostě 1M ztráta obratu pro Amazon je řádově menší, než výpadkům předcházet. Už to číslo 1M je imho dost přehnané, protože zákazníci Amazonu jsou loajální většina z nich prostě nakoupí za hodinu.
To stejné se mimochodem týká i ČS. Když jsou její klienti ochotní stát pokaždé přes půl hodiny jen ve frontě u bankomatu, ČS se o jejich loajalitu určitě bát nemusí.
Koukněte se někdy kolem výplat, když jsem býval u spořky pamatuju i delší fronty. Naštěstí jsem v těch termínech nemusel vybírat taky, ale i jinak to byl děs i ty fronty u přepážek a ty byly vždy.
To tedy nepřeháním. Alespoň ne v Brně na české a ve Vaňkovce to tak opravdu bývá. Nemám tušení, kolik se platí v ČS za výběr z cizího bankomatu, ale je dost tristní, když jsou lidi ochotní čekat desítky minut ve frontě i přesto, že je hned vedle úplně volný bankomat KB.
V Praze např. I.P.Pavlova, tam je klidně i 7-10 lidí ve frontě. Vždy si říkám, že ti lidé si neváží času ani peněz - čekat frontu na vlastní peníze, které poskytují bance za úrok nula nula p.a.!
Na Floře je situace stejná, možná i horší, fronta tradičně překáží lidem jdoucím z / do metra. Ale o celkové úrovni ČS jsem se přesvědčil již několikrát a vím, že bych k nim nikdy nešel.
Dneska jsem byl v obchodním centru, před jedním z obchodů stálo nějak hodně lidí, vevnitř dost dalších sedělo, podívám se na logo - a ona to Česká Spořitelna. Měl jsem sto chutí říct jim, že já v bance nic neplatím a ve frontě jsem tam ještě nečekal. Škoda, že jsem to neudělal.