Nejsem architekt, ale proč to pořád staví do šířky? To nejde postavit budovu do výšky? Zabírají čím dál více prostoru okolo, ale proč to nezkusí dolů a nahoru?
Nějakého robota, který bude mít 500 regálů po ruce a bude jezdit nahoru, dolu..
Tyhle fotbalový stadiony jako sklad jsou tedy doooost příšerný.
Protoze to nejsou hlupaci a ekonomicti sebevrazi ...
Si vazeny spocitejte, kolik asi tak musi mit nosnost regal o rekneme 8mi patrech (coz je tak maximum) ... kdyz jedna paleta vazi 1,5t ... Navic normalni jesterka dosahne tak max do patra 4teho. Vozejk kterej dosahne az nahoru ... stoji tolik co 10 jesterek.
Jiste, dalo by se za 1000x vic postavit neco na tema atomovy kryt ... jenze to by ten metr ctverecnej musel aktualne stat tak milion, aby se to vyplatilo a jeden skladnik ... by musel (pri soucasnych cenach) brat tak 100kKc mesicne ... aby vyslo vyhodnejs cokoli jinyho.
Za dvacku měsíčně, co nabízel Amazon tam makat pujdu klidně.
Pohodová práce za dobrý peníze, ve dvě padla, pět týdnů PLACENÉ dovolené, dotovaný obědy...
Mám sice půlku strojní fakulty ( bakalář) a momentálně se živím něčím jiným ale dělat skladníka v Amazonu bych neměl sebemenší problém. člověk v práci nesedí 12 hodin za PC, trochu se projde, vyčistí si hlavu trochou fyzické práce a odpoledne když má náladu může udělat jeden dva kšefty na živnostňák bez stresu a v pohodě, protože to není otázka živobytí. když vydělá, bude pěkné kapesné, když ne, holt ten víkend v Londýně odloží na jindy :o).
Tak ve vysokých skladových halách ( třeba ABB Brno) se používají retraky a regálové zakladače , (což je takový defacto nákladní výtah na podvozku), které dosáhnou klidně do 15 metrů a unesou z týhle výšky několik metráků.
Ovšem tohle už nemůže obsluhovat normální skladník s papírama na ještěrku.
Ale já kolegu pochopil tak, že myslí proč se nestaví sklady jako vícepatrové budovy.
Jinak i jednopatrové sklady mají halu i 10-12 metrů vysokou, pokud to je velký logistický sklad, nebo sklad velké fabriky
Aha clovek se trochu projde...pracuji v mallu a nachodim cca 15-20km za den ...trochu fyzicky prace...no jestli vam prijde ze 8hodin v kuse s, vyjimkou obeda kterej si prinesete z domu, tahat veci od 20 do 50kg nekdy i vice (a to v hornich patrech je horko jak u pece ve sklarne) je trochu fyzicka prace, tak vas obdivuji, protoze jste drive delal zrejme v dole nebo na stavbach..a ty penize...o tech se nam muze zdat...
Sklad stavět do patra? nemusíte být architekt, abyste si spočítal, že je to blbost.
Byl jste někdy ve skladu? Stačí běžná menší fabrička, nebo centrální sklad obchoďáku..
Zatížení podlah v běžném skladu je celkem extrémní, v jedný regálový buňce( prostor pro dvě, tři europalety) může být i několik metráků zboží, těhlech buněk je podle výšky haly až šest nad sebou, v opravdu velkých skladech ( výška haly 12+ metrů) až deset.Řekněme 10 tun materiálu na cca 3m2 .
Postavit tohle do patra, s potřebně dimenzovanou nosností podlahy patra by bylo strašně drahé.
Nemluvě o logistice, do patra byste musel mít nákladní výtahy o velké nosnosti do kterých se vleze naložená ještěrka, sama o sobě o váze půl tuny.
Nejjednodušší je zkrátka stavět výrobní a logistické haly přízemní a do plochy. I všechny nové výrobní haly se drží schématu jednopartová hala s administrativním zázemím na ochozech. Do patra to dneska nikdo nepostaví
Sak jo, to je ta vejska pro tech +- 8 pater - jedna paleta muze byt vysoka 1- 1,5m (samo podle toho co je na ni) + neco na ten regal.
Zakladacem se ma smysl zabejvat v situaci, kdy se operuje vyhradne s celejma paletama, jeste idealne o nejaky konstatni velikosti. Jenze sklady jako amazon a spol operujou s jednotlivejma kusama zbozi.
A ja to pochopil taky jak vicepatrovou budovu - proto zminuju nosnost. Udelat podlahu/strop ... tak aby unesl nejen regaly, ale i vse co tam bude jezdit ... by stalo radove vic, nez proste zabrat vetsi plochu.
Jen doufám, že pokud nenainvestují aspoň 50 miliónů do silniční infrastruktury, nepostaví čističku pro celý město, neposílí TV signál v blízkém městě a nebudou tomu městu platit výpalný každej rok, tak že jim to neumožníme. A pan Jiří Hlavenka může sepsat další ódu na to, jak jsme s těma sviněma kapitalistickejma zatočili. V něm by mohl zmatlat dohromady investiční podporu zcela jiných firem se záměry Amazonu stavět za své a investovat nad rámec nezbytností a přidat slovní podporu Alze, protože ta platí daně, ale zapomenou zmínit, že je platí na Kypru. Proboha lidi, jasně že stoupne provoz, víte to se děje, když někdo je úspěšnej, prodává, vozí zboží a platí za to slušný výpalný ve formě silniční daně.