Jsem nadsenec do technologii, marketingu a vubec. Tohle je i kdyz odlehcena kopie jako v Soulu, presto smekam, ze to nekdo vubec zkusil. Stoji to nemaly balik penez, uspech nezarucen, spise bych byl skepticky, ale je to inovace pro nase "zasedle" zvyklosti. Mimochodem spousta lidi se diky Mallu projede metrem za hodne dlouhou dobu, jen kvuli vyzkouseni teto formy nakupu :) Jde o prvni vlastovku, neni na miste resit veci zda je lepsi vybehnout schody do drogerie. Lidi jsou vic a vic pohodlni, je jen otazka casu, kdy podobny nakup bude samozrejmosti. Fandim inovacim, ktere ulehci zivot. PS: Kdo z vas necha tahat manzelku s 5kg praskem? :)
Souhlas a doufám, že jim to brzo počmárají graffiti.
Já vlastně nechápu, proč v metru ta blbá reklama vůbec visí, DPP snad nevybere dost na jízdenkách?
Kdyby se na stěně střídaly výstavy fotografií, dětských kreseb, obrazů, apod.
Podle mě jako v tom jede magistrátní mafie, jiný důvod nevidím.
Líbí se mi to. Že to vymysleli Korejci, pak to popsal John na svém blogu (http://www.podnikanivusa.com/2011/07/05/jak-ma-vypada-online-nakupovani-potravin/ ), a tam si to přečetl někdo z Mallu je evidentní, ale to vůbec nevadí. Naopak, dobré nápady je fajn, když někdo přebere.
1. Mall je předražená a neschopná firma, přesvědčil jsem se o tom osobně nedávno. Mají vysoké ceny, ale kvalita zákaznických služeb tomu neodpovídá. Při převozu mi rozbili zboží, ale řešit jsem to musel já (=ztráta mnoha hodin času). Zboží, které mi při převozu rozbili, ale nevyměnili, vrátili mi peníze a já si stejně musel zajít do normálního kamenného obchodu a znovu si věc koupit (=ztráta mnoha hodin času). Udělal jsem s Mall špatnou zkušenost a už si u nich nic neobjednám.
2. Zboží posílají přes PPL. Sice vím, který den mi zboží přijde, ale nevím v kolik hodin, kurýr zavolal asi jen hodinu předem. Když jsem řekl, že bohužel budu ještě v práci, tak mě div do telefonu neseřval, že jsem si měl nahlásit správnou dodací adresu. O.K. takže mi přiveze zboží do práce a já se budu muset tahat s 10kg krabicí domů metrem? (nemám auto)
Aby to fungovalo, musel by Mall zorganizovat vlastní kurýrní službu (aspoň po velkých městech, Praha určitě), která by byla schopná jednak určit přesnou hodinu, kdy dorazí a jednak od klienta převzít rozbité zboží a vyměnit ho za nové nepoškozené.
Takže tato služba rozhodně není pro pracujícího člověka, nebo pro někoho, kdo celý den pobíhá z místa na místo, a předem netuší v kolik hodin kde zrovna bude. Protože kurýr může dorazit kdykoli během dne a nemůžu čekat celý den na zásilku, to už si raději zajdu do toho Globusu nebo OC Letňany a přitáhnu domů v taškách metrem. Jednou za měsíc se větší nákup dá přežít.
Zcela určitě, viz http://www.cleverandsmart.cz/nebezpecne-qr-kody/ a Rizika QR kódu.
Kdyz pripoctete tzv "investicni" naklady, tak je to spis tak 1/20 => levnejsi (mnohem) by bylo, kdyby MHD jezdilo pro lidi zadarmo - usetrilo by se na revizorech, jizdenkach, openkrad ... coz by dohromady hodilo jiste 1/2 vybrane castky, takze mesto by to stalo o 1-2G vic, pricemz se da predpokladat, ze by zaroven o 10-20% poklesla osobni doprava.
ad 1) A když už ta věc přijde nerozbitá, tak už je použitá. A nikomu nevadí, že takový věci jako masážní přístroje by se z hygienických důvodů použité prodávat neměli. Na reklamacích to samozřejmě nikdo neřeší. Nevíte někdo, jestli jde v tomhle případě požádat banku o refundaci platby kartou, když se obchodník nemá k vyřešení?
Ale na druhou stranu. Sice jsem nezkoumal jaké sou ceny například v porovnání s drogerii na muzeu, ale v případě že sou podobné, tak než se tahat s 8 kilovým práškem, tak poslat si ho domů nemusí být špatné.
Ale pak je další otázka jaká přepravní služba zajisťuje dovoz ať s tím není více starosti než radostí :)