Souhlasím. Zkušenost z poslední doby - 6.2. (neděle) v 18 hodin objednáno zboží z Amazon.de, během 3 minut přišel mail, že je problém s platbou, opravil jsem (zadal jsem špatnou kartu - nepovolené platby via net), za dalších 5 minut po opravě potvrzení o zpracování objednávky, v pondělí 7.2. potvrzení o expedici, čtvrtek 10.2. dopoledne doručeno; poštovné 190 Kč.
V tu samou dobu objednáno z českého e-shopu, placeno taky kartou (už správnou ;-)). Potvrzení o platbě v pondělí odpoledne, stav "skladem" zázračně změněn na "do 2 dnů", expedováno ve čtvrtek, doručeno v pondělí 14.2.; poštovné 120 Kč.
Opravdu je to vždy o konkrétním obchodníkovi. Software, hudbu a filmy, které se kupují elektronicky klidně zaplatím kartou. Z e-shopu si však nechávám vždy posílat na dobírku, neboť to mám rád, jak se říká "z ruky do ruky". Ale jsou i výjimky. Mám třeba jednoho oblíbeného dodavatele zahraniční literatury, u něhož se platit předem nebojím. Když toto všechno víme, možná je tedy správné se ptát: Co znamená těch 8% zákazníků, "kteří nemají problém platit předem?" Chce se mi věřit, že to neodkazuje na 8% obchodníků, u nichž se předem platit nevymstí...
Podle mě se není čemu divit. Jednou jedinkrát jsem potřeboval něco, co už nikde neměli, tak jsem se s velkou nevolí uchýlil k platbě převodem na účet, protože jiná možnost nebyla. Milý obchodník měl svoje peníze na účtu a tak mi pozapomněl odeslat zboží. Když boží stále nepřicházelo (týden) ozval jsem se, a odpovědí mi bylo, že je všechno v pořádku, ale že se raději další den v práci zeptá. Balík nakonec přišel s razítkem dne po korespondenci a všechno se to svedlo na nějakou paní. Taková, byť ojedinělá zkušenost rozhodně neposílí chuť platit předem i když je to jednoznačně lepší způsob, člověk nemusí disponovat hotovostí při předávání atd. Ale když něco objednám na dobírku a nepřijde to tak si hlavu nelámu a koupím jinde. Vyzvednutí v obchodě je také vynikající způsob, pokud někam zajíždí pošta v deset dopoledne (balíková služba jakbysmet). Vyzvednutí koresponduje právě s dobírkou stylem něco za něco s tím, že to mám zamluvené, dovezené na prodejnu a připravené.
Přesně tak. Platím vždy v hotovosti při osobním odběru.
- zásilkové společnosi jsou opruz, chci zboží hned, ne aby ho někdo přivezl, až nebudu doma, otravoval mě mobilem a domlouval termín opakovaného doručení, který pak nedodrží
- za zaslání chtějí peníze navíc, kdežto dojet do obchodu tramvají je zadarmo.
- nebudu platit předem, když nevím, zda zboží dostanu. Na místě už mám jasno v tom, že to fakt mají, tak můžu zaplatit.
Ano, to znamená, že za jediné výhody eshopu považuju
- nižší cenu
- že je většinou objednávkou zboží na skladě zablokováno a nikdo mi ho (během té hodiny, než tam dojedu) nevykoupí.
- nemusím obchodníkovi zdlouhavě popisovat, co chci, ale už to má v počítači
z mých opakovaných zkušeností na alze ano, na mallu ne
ale na alze mi vadí zase jiné věci a proto nejčastěji nakupuji úplně jinde, pokud jsem v praze tak i s možností doručení kurýrem jako u alzy.. na mallu už nenakupuji vůbec, připlácet si za horší služby nějak nemám důvod
tomu nerozumím a nevidím v tom smysl, to jako, že by zlodějíček měl problém se podpis "naučit" předtím a musel by ho mít před sebou, to by si snad mohl kart ofotit a udělat si i tahák.. no fakt nechápu a z pohledu obchodníka bych se na takovou hlubokou a zbytečnou kontrolu také vykašlal, to raději risknu, že to jednou za čas budu muset zatáhnout..
já platím předem u www.prozdravi.cz a vždycky naprosto bez problému.
Alza má máslo na hlavě také, a není ho málo. Někdy vás upozorní, že zboží nebudou mít dříve jak například do 3 týdnů a zeptá se vás zda máte opravdu zájem. Ale jen někdy! Dopředu bych rozhodně neplatil, pokud možno bych se vyvaroval i dobírce (hodně lidí má s Alzou špatné zkušenosti) takže zbývá jen osobní odběr.
Také tu někdo neustále zmiňuje že Alza má sklady různě po zemi. To jsou jen výdejní místa, bez skladu. Zboží je distribuováno z Prahy a na těchto výdejních místech se zdrží jen pár dní. Pokud si ho nevyzvednete včas, nebo Alzu neupozorníte, že si ho vyzvednete se zpožděním, tak toto zboží poputuje zpět do Prahy.
Zboží u kterého lze předpokládat reklamaci, bych v současnosti nekoupil u žádného e-shopu.
Ve zbytku světa se sice předem platí víc, nicméně obvykle jde o platby kreditní/platební kartou, což nelze aplikovat v ČR. Bezpečnostní model kreditních karet totiž počítá s tím, že za neoprávněné použití karty ručí obchodník a ten má tudíž motivaci transakci prověřit. V ČR to funguje tak, že za zneužití karty ručí její majitel, čemuž se obchodníci dokonale přizpůsobili, před začátkem plošného zavádění čipových karet bylo úplně běžné, že pokladní při platbě vracel kartu s podpisovým vzorem dřív, než kupující podepsal účtenku (z pohledu obchodníka totiž pravost podpisu nehraje žádnou roli, pokud platba projde, tak i kdyby karta byla kradená, není to jeho problém).
Není se čemu divit, že jsme se ve finále dostali do stavu, kdy PČR v roce 2011 varuje před placením předem (http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/zlinsky/clanek.phtml?id=687251).
Jednak zde na lupě již bylo, že to není problém jen Česka a pak problém je asi jinde.
První problém jsou dodací lhůty. Máme skladem je v reklamštině spousty obchodů, můžeme objednat. Tedy dejte nám peníze již dnes a možná za měsíc budete mít zboží. Dobírka motivuje k rychlému dodání zboží.
Platební karty jsou také pro spoustu lidí jen "peněženkou" a kličem k bankomatu. Spousta vydaných platebních karet , nefunguje pro platby po Internetu. Změna by znamenalo jinou kartu, jiný účet = více poplatků.
A další věc je ta ,že pravděpodobně smlouvy okolo karet nejsou výhodné, protože cena bývá vyšší . ( nedostanete slevu)
Asi tak.. co je komfortního na tom, najít ve schránce lístek, že mám na poště zásilku? -- Skvělý je alfacomp, v Ostravě používá místní kurýrní službu a doručuje po páté hodině večer, to už lidi bývají doma. A dá se domluvit i na později, takže tam ten komfort opravdu je. To pak klidně platím předem, mám dobrou zkušenost a je to. Ale u neznámého obchodu, to raději ne.
a) Ani to nemusí být paranoidní nechuť. Když vám v ČR prodejce zboží nedodá, těžko se budete domáhat svých peněz, když se Vám to stane dejme tomu v USA, měl by stačit jeden telefonát vaší bance.
Objednával jsem zboží z eBaye (jeden čínský obchod) v ceně asi 5 nebo 10 dolarů. Nedorazilo ani po šesti týdnech, tak jsem napsal prodejci a do dvou dnů jsem měl peníze zpět na účtu (přes PayPal). A to šlo o obyčejný balík. V zahraničí nic neobvyklého, takže není důvod se bát platit předem, ale představte si, jak by to vypadalo v ČR...
b) Ano, takových lidí bude taky dost.
c) Řekl bych, že to hraje minimální roli, pokud neobjednávám zboží s dodáním za měsíc.
d) To už jsem popsal v bodě a).
Když už někdo srovnává zvyky při placení v Německu a u nás, měl by také srovnat zvyky jejich a našich e-shopů při dodávání zboží. Nebo se snad někdo diví, že zákazníci odmítají platit předem, když běžnou praxí českých e-shopů (včetně zmíněného Mallu) je psát "skladem" i u zboží, které ještě ani nevyrazilo z čínské tovární haly?
Když člověk uváží podrazy českých e-shopů a fakt, že málokterý Čech je dost bohatý na to, aby mohl na měsíc věnovat e-shopu deset tisíc, pochopí, proč skoro nikdo neplatí předem.
Ta možnost d) je podle mě na prvním místě. Zvlášť zboží, na které spěchám (granule pro psa, akumulátor do kamery, která letí na misi do ciziny ;)), bych jinak než na dobírku nekoupil z obav o dodání (a mall.cz v tom má taky máslo na hlavě).
Jinak kartou i navázanými online účty (PayPal, Google Checkout, Amazon, ...) platím běžně, ideální je to pro software ve variantě digital download (Steam, Blizzard, MS, ...)