Me by jen zajimalo, co na to pripadne COIka a spol, nebot ze zakona je kazdej povinen zverejnovat cenu kompletni, a za ceny, ktery maj takhle na webu, se to zbozi neda zadnym zpusobnem ziskat => jednoznacny podvod.
Technicky bych totiz moh uplne klido pak dat na web, ze prodavam gauc za korunu + 50k poplatek za vyzvednuti ... Nebo jeste lip, v marketu bych si nahazel do kosiku rohliku po padesatniku a u kasy by na me cekala cedule, ze za kazdy ks zbozi se uctuje "odberne" 2Kc ...
No obávám se, že za tu cenu to hlavně NELZE OBJEDNAT :-). Takže právně je to OK, protože to jednak mají zveřejněné na webu ještě než objednávku dělat začnete a za druhé se dozvíte kompletní cenu ještě před dokončením a potvrzením objednávky.
Jinak u eshopů je doprava zdarma nebo převzetí zdarma věc poměrně nová, jinak vždy byla účtována nějaká doprava atd., takže že je tam ještě poštovné nebo odběrečné lze jaksi předpokládat.
Obavam se, ze o pravim stavu veci vite leda kulovy, nebot (mimo jine) prave z podobnych duvodu tu existuji prislusne zakony. Ty (napriklad) narizuji (nejen)cestovnim kancelarim uvadet v katalogu konecnou cenu vcetne vsech poplatku a ne "cosi vycucaneho z prstu", nacez zajemce zjisti, ze jeste musi zaplati litr tuhle, litr tamhle ...
Na světě by bylo krásně, kdyby lidi komentovali jen to, čemu aspoň trochu rozumí, že, kolego. Např. vy. Žádný zákon, který by nařizoval komukoliv uvádět cenu výrobku včetně dopravy nebo poštovného prostě neexistuje.
P.S. CK do toho vůbec netahejte, ani tam to neplatí bezvýjimečně a existuje to jen kvůli takovým blbcům, jako jste vy, kteří si nejsou schopni sečíst dvě čísla. O tom, jak to je "praktické", bychom si tady zase mohli hodinu povídat, ale nemám zájem.
S člověkem, který není schopen rozlišit cenu zboží (výrobku) a cenu dopravy tohoto zboží, se nemá smysl bavit. Doporučit můžu snad jen nechat lékařsky přezkoumat svéprávnost. V neposlední řadě, pokud vám to nevyhovuje, nakupujte v kamenných obchodech a dopravte si to domů sám :-)
V té poslední větě jste ale přesně popsal, v čem je problém... Třeba Alza má tento poplatek také, ale neplatí se v její centrále, tam to zkrátka korektní je - nabízené zboží prostě mohu bez diskuse mít za inzerovanou cenu, stačí si zajet do Holešovic a "dopravit si sám". Když mi to nevyhovuje, tak volím příplatek či poštovné, to už je má volba.
Mall ale zpoplatnil i centrálu, což tuto možnost nedává a tak u něj prostě varianta koupit věc pod 1500 korun za udanou cenu neexistuje... Nakolik je to postihnutelné nehodlám zkoumat, mám na práci užitečnější věci, nicméně jistý formální rozdíl třeba proti Alza tu vidím :-)
Kde vnímáte rozdíl mezi poplatkem za dodání Českou poštou a dodáním zboží do odběrného místa? Podle Vaší teorie by musela u každého druhu zboží v e-shopech být uvedena cena včetně všech druhů dodání... Což je jistě zajímavá myšlenka, rozhodně revoluční a neobvyklá. Jak takové ceny uvádět, když můžete volit třeba z pěti druhů dodání apod.? A také je jiná cena, když objednáte dva druhy zboží najednou (tedy při poštovném 100 Kč je při jednom kusu zboží cena jiná než při dvou kusech zboží - tedy v prvním případě 100 Kč a ve druhém 50 Kč - a to vše by tedy dle Vaší teorie měl vždy zákazník vidět u konkrétního zboží...).
Sorry, ale a) když si něco *při*objednáte, tak to za tu cenu dostanete, b) když si třeba pronajímáte byt, taky platíte kromě nájmu ještě poplatky, a neznám nikoho, kdo by bydlel v bytě čistě za ten nájem, bez poplatků, takže co jako? Prostě má cena zboží v e-shopu dvě komponenty, obě jsou dopředu známy.