Jsem snad jediny kdo to bral jako nadsazku. Pro mne po pomerne narocnem dni, velmi prijemne odlehceni. Clanek mne pobavil a budu rad i za dalsi takove(preci jen je to glosa...) :-)
d.s.
Copy/paste s chybami z letáku výrobce. Šlak by mě trefil, když objednám zboží z e-shopu, zjistím, že něco má/nemá oproti popisu produktu, upozorním na to v diskusi i e-mailem provozovatele a po půl roce je to stále neopraveno. Pravda, aspoň se pozná, kdo přes koho nakupuje, pokud tu samou chybu objevím v 10 dalších e-shopech.
Existuji shopy, kde si lze zbozi skladem obratem vyzvednout. Je to, pravda, v CR spis vyjimka. Urcite se tu zase ozve nejaky "strasny problem synchronizovat sklad s dodavatelem" inteligent, ktery nechape, ze kdyz napisu skladem, tak mi to lezi vedle v mistnosti.
Já mám zapalaťpámbůh zkušenosti lepší. Pošta k nám na sídliště doručuje pouze oznámení, pravda, pokud si to nechám poslat do práce, tak to přinesou (najmě proto, že do stejnýho baráku těch balíků jde víc). Zásilkovka většinou volá a není pro ně problém, pokud jsem třeba na dovolené a skočím si na zahrádku na pivo, dovézt balík tam nebo ho nechat převzít v práci někým z kolegů (platím předem). Je pravda, že mám asi kliku, že jak kolem práce tak kolem bydliště je několik firem, kam stejně zajíždějí.
Já s tím mám podobný zkušenosti: ty vyselektovaný internetový obchodu fungujou v pořádku. Pošta na vesnici taky. Když mě náhodou nezastihnou, není problém si domluvit, který den to přivezou. Kurýři jsou ve srovnání s tím mnohem horší.
Je hezké, že má někdo i pozitivní zkušenost s Č.Poštou.
Má zkušenost je taková, že zboží objednané přes Ebay pošta neumí zaevidovat. A s toho pramení spousta problémů. Před vánocemi se mi stalo, že mi tvrdily, zásilku jste převzal, i když to nebyla pravda. Druhy den přišla důchodkyně, že našla na ulici obálku z mým jménem a to byla ta zásilka co jsem si prý vyzvednul. Posledně objednaná věc PŘIŠLA. ale *kuva* nemuseli by s mým zbožím hrát fotbal. Plechová krabice tak nakopnutá, že jsme nevěřil, že to jde. Tohle možná neudělali na poště. i když kamarádka co tam pracuje, říkala, že závozníci si občas krátí dlouho chvíli.
Mám kamaráda, který na poště dlouhá léta pracoval jako řidič na přepravě zásilek. Takže pokud to jen trochu jde, volím při nakupování v eshopech jiného dopravce...
Nevím jak PPL, ale u DPD nebyl nikdy problém si s řidičem domluvit alternativní termín dodání, klidně i večer (dřív než v 17:00 prostě doma nejsem), eventuelně převzetí někým jiným.
Jinak mam taky radši českou poštu. Pokud mě nezastihnou doma dostanu oznameni do schránky a pak si už jen pro balik zajdu na pobočku tehdy kdy mi to vyhovuje a nemusím cele dopoledne trčet doma bo mi ma zrovna přivest PPLko balik.
No, rek buch ze to o potrefene huse se tu prave ukazalo ... :D
Shop ktery nema s vyse uvedenymi preklady problem nema asi potrebu se k necemu takovemu vyjadrovat, naopak by predpokladam dohodil jeste nejaky dalsi zajimavy preklad.
Bohuzel v CR to funguje jak funguje a tudiz je treba nakupovat pouze u proverenych obchodniku a jeste ani tem se neda duverovat na 100%, je treba si vzdy nechat otevrena zadni vratka, aby clovek mohl z obchodu snadno vycouvat (= zasadne neplatit predem atd.)
Nechci se Vás dotknout pane inženýre Hlavo , ale člověk, který má svou kariéru momentálně postavenou na překopírování publikačního systému na další web, zadání úkolu velmi schopnému grafikovi pro mě není osoba, která by mohla parafrázovat český byznys. Již jen Vámi přidělená pozice CEO je samotná parafrází - vzhledem k tomu, že se jedná o pozici vetšinou užívanou ve firmách, které samozřejmě nepodnikají jen na českém trhu a nemají troufám si tvrdit do 20 zaměstnanců (a to možná přeháním). Celkový počet těžko odhadovat, pokud na stránkách firmy máte v kontaktech jen adresu a není zde uvedeno žádné jméno. Většinou se jedná o holdingy, kde tato funkce opravdu něco znamená. Vaše firma, kde jste 100% vlastník má v referencích uveden dokonce Váš osobní web, kde jste jako klient (že by z levé kapsy, zdanit a šup do pravé ?) Máte tam další klienty z rodiny a známých ? viz dobrýskutek.cz a další nevýdělečné organizace, ve kterých jste se angažoval, nebo zde máte kontakty ... z čehopak vám platí za kopírování ps ? Z našich příspěvků na studny v africe ? kamarádi ze strany zelených, kamarádi z působení v porotách jako je křišťálová lupa, dotace a podobně. Vaše firma je tak krásně prokouknutelná, že ji pochopí průměrně znalý byznismen u nás. Ale zní to hezky - CEO v Neternity hmmm :-D Skutečné významné a hodnotné klienty by jste vměstnal na jednu z těch x stránek.
Já si na nic nestěžuju, milý pane Davide L. Nemám vůbec ambice jakkoliv hodnotit nebo paušalizovat zdejší prostředí. Jen si tak hraju, tu popíchnu, tu napíšu něco pravdivého. Nic víc. Existuje spousta eshopů či podnikatelů v tomto oboru, který obdivuju. Ale to neznamená, že si do nich nemůžu rýpnout.
A co vy? Nechtěl byste něco napsat? Ze zákulisí vašeho eshopu? Nějaké pikantérie? Což? Něco na odreagování po obědě... Lupa i já bychom to určitě uvítali. :-)
Jak sám píšete, jste v managementu velkého českého eshopu, proto byste měl mít už trochu nadhled a nechovat se jako potrefená husa (tedy, pardon, houser). Tím spíš u článku, který je označen jako "glosa" a tedy obsah i zpracování může být posunuto od reality - tu více, tu méně.
Pokud poznáte moje názory už na dálku, docela mě to těší. A co je špatného na tom, napsat něco z pohledu zákazníka, který zároveň není úplný BFU? Nechápu, kam tím míříte. Místo toho, abyste se zkusil zamyslet, když už to berete tedy vážně (což mi hlava nebere :-), a napsat toto nebo tamto není pravda, protože u nás to je jinak ... tak tu vyprávíte o lízátku.
PS: Teda nechápu, jak můžete v mém případě použít slovo "novinářské schopnosti". Novinář, jako profese, je úplně něco jiného, než to, co provozuje 99 % lidí, píšící cokoliv na internetu.
Zase jeden šibal, ten mi tu už dlouho chyběl. :-))
Pane Davide L., jestli máte nějaký problém, napište mi a vysvětlíme si to z emailu do emailu. Mám dojem, že ho máte. Na tento váš komentář bych mohl reagovat další asi čtyřstránkovou glosou :-)), ale bohužel na to nemám čas. A že by mě to fakt bavilo.:-)
Co se vám však podařilo je, že jste se sice nedotkl mě, ale Dobrého skutku. Pokud naznačujete, že snad příspěvky jdoucí na Dobrý skutek končí jinde, než deklaruje Dobrý skutek (tím hůř někde u nás), pak nemám slov a naprosto jste se shodil. K tomu nemám prostě slov. Je to bídná podpásovka.
Pokud máte opravdu pochybnost a není to jen kopání kolem, obraťte se na předsedkyni sdružení nebo ještě lépe na hospodáře. Oni vám to velmi jednoduše vysvětlí. Kontakty si dokážete najít jistě sám. Děkuji.
Sam na zacatku pise ze je ekonimicka krize ktera se zacina v shopech projevovat, ale ty kecy co pak napise nize, zaslouzil by opravdu omezit prisun penez.
Samozrejmne ze existuji shopy kde jsou problemy, ale pri teto nalade co tenhle autor siri si uz na internetu nikdo nic nekoupi, a z ceho je jeho odmena ci vyplata? Ze zdroju na internetu a pokud bude sirit takovou paniku, bude brzy bez vyplaty i on. Prejme mu to.
Ano, autor samozřejmě ještě nikdy nenakoupil v eshopu, protože se toho bojí. Samé překážky, rizika a vůbec ... autor by ty eshopy nejradši zrušil. A bylo by po ptákách. Jenže, to by pak neměl o čem psát glosu, že. :-)
Autor očividně nemá mnoho zkušeností s provozováním shopu a i jako zákazník jich mnoho neudělal.
Je škoda, že někdo raději nenapíše seriozní slovník pojmů na který by shopy mohly zákazníky odkazovat. Namísto toho se omezuje pouze na nepovedené parafrázování, které ve spoustě uživatelů internetu vyvolá pochyby o úrovni jinak více než dobrých článků na Lupě.
Zábavné počtení, ale podle mne poněkud vzdálené od reality.
Samozřejmě nevím, jaké priority interetové obchody v nabízení a vnucování mají, ale na druhou stranu kupuju jen to, co chci a potřebuju, tak ať klidně nabízejí ležáky, to mě nebolí.
Zatím ve všech obchodech, kde jsem nakupoval, nebyl s ničím problém, dokonce i reklamace fungují. Co nabízejí skladem opravdu skladem bylo a termíny se dodržely (až na jedinou výjimku).
Asi jsem obezřetný při výběru obchodu.
Dále nechápu, co pořád někdo má proti České poště. Je levnější a nikdy nic neztratila a nezničila. Dopravní služby také ne, ale ty kecy, co musím poslouchat od řidiče, že ho nezajímá, že jsem v práci a že ho nezajímá, že mi někdo sliboval dodávku večer, on prostě nestíhá...
ZKUSTE BYDLET NA VESNICI!!!
Když nejsem doma, tak mi pošta nechá 1.upomínku doma, druhou druhý den, třetí nepřijde, protože obchodní balíky nikdo 3 týdny nikde neskladuje. Dokonce se mi snaží obchodní balík doručit 2x po sobě (to různý PPL-ky nestíhají). Pak to nechají ve vsi na poště. PPL a DPD vám balík nikde nechat nechtějí, a když jo, tak jedna z nich má depo přes 3 okresy (40 km) na sever, druhá asi 90km na jih od nás. Poštu mám 200metrů.
Ušetříte XY Kč – původní cenu generujeme tak, že k oficiální přičteme 5 až 20 procent a o stejné (nebo nižší) procento ji „pro vás“ snížíme
Asi jste chtěl napsat "...a pak o stejnou nebo nižší ČÁSTKU snížíme...". To "(nebo nižší)" to trochu zachraňuje, ale stejně to zní jako od člověka, který na chyběl, když se na základce brala procenta. Který tedy neví, že když k základu přičte x procent a pak od výsledku x procent odečte, že se nedostane zpět na základ, ale o něco níže.
jako vtip samozřejmě pěkný, ale musím říct, že ve skutečnosti to jsou samozřejmě vesměs nesmysly, minimálně u těch větších obchodů. Když vezmu náš celkem oblíbený shopový systém:
- zboží skladem/neskladem píše informační systém, samozřejmě když je někdo č.rák a píše skladem u zboží, které je u dodavatele, tak se tomu nedá věřit, ale u takové firmy nakoupí zákazník leda jednou, takže i nadále to zůstane malá nepodstatná firma
- nejnovější produkty / nejprodávanější ... to opět vypisuje automaticky systém, kdo by se s tím sral
- vyhledávání - podle shody co napíšete, nevím proč by to mělo být podle data (leda by to někdo v sql řadil výchozím způsobem podle ID, které je rostoucí, ale opět se bude jednat nejspíš o nějakého drobného idiota
- ušetříte XY - teoreticky ano, prakticky většina zboží/výrobců má nějakou doporučovanou MO cenu. Když ne, tak je ovšem lepší tyhle ceny neuvádět,beztak jen pletou lidi
- dopravné zdarma: no to že si jeho cenu někde musejí napočítat je jasné, no bread for free platí vždy a všude a zrovna práce s optimálním poštovným je docela věda
...
Když bych ovšem měl přidat další podobné termíny do slovníku, tak mě napadá třeba "registrujte se: budete dostávat další hromadu spamu"
Petře,
nemyslím si, že by majitelé přispívali do takhle stupidních diskuzí. Pokud samozřejmě nemyslíte majitele eshopu s podnikáním založeným na drop shippingu, které nepovažuji za majitelé eshopu. Spíš majitele domény.
Sám jsem v managmentu velkého českého eshopu a netvrdím, že názory pana Hlavy jsou v oboru všechny mylné, ale těmito články, kterými se to hlavně na jeho blogu hemží podráží obchod i těm slušným podnikatelům nebo majitelům solidních českých eshopů, které podobné lži nemají zapotřebí, protože mají dostatečný výtklak, obchodní jméno a stálé zákazníky.
Nijak neznehodnocuji publicistické a novinářské schoponosti pana Hlavy, ale mohdy to vypadá, jak kdyby si stěžovalo malé dítě, které zjistilo, že zrovna to lízátko, které chtěl před půl hodinou prodali. Nebo mělo být růžové, ale je modré, spadlo mu na zem a prodavač mu nechtěl dát nové.
Pokud tyto názory píše za sebe, dobrá - pokud tyto názory píše pod hlavičkou pro mne stále ještě renomovaného českého portálu Lupa.cz, je na zvážení, zda je dané relevantní a prospěšné pro tento portál - osobně jeho styl psaní už nadálku poznám a troufám si tvrdit, že nikdy nebyl v praxi a o daném jen píše z pohledu laika - zákazníka.
18.1.2010 Zboží je objednáno a předpokládaný termín expedice je 20.1.2010 - Dne 21.1.2010 vám sdělíme, že se zboží již nedodává.
Získáno ze slovníku internetového obchodu patro.cz
Pane Patočko, Vám zase připadá normální fňukat všude po webu o své psychiatrické poruše? Kde vůbec berete tu drzost operovat tu se slovem "normální"? To se Vás přece netýká...